Πέμπτη 14 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Αλλαγές στον τρόπο απόκτησης άδειας οδήγησης

Ψηφίζεται την ερχόμενη βδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», το οποίο προβλέπει αποσπασματικού τύπου μέτρα για τον περιορισμό του χρηματισμού στο σύστημα έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης, όπως οθόνη και μικρόφωνο στα οχήματα, προστατευόμενους χώρους εκπαίδευσης, συνεχή αξιολόγηση εκπαιδευτών και εξεταστών κ.ά. Αυξάνει ωστόσο τα εξέταστρα κατά 50%, ενισχύει τις ασφαλιστικές εταιρείες επιβαρύνοντας με επιπρόσθετο κόστος τον υποψήφιο οδηγό κ.λπ.

Στη διάρκεια των συνεδριάσεων στην αρμόδια Επιτροπή, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης επισήμανε ότι επιχειρείται μέσω του νομοσχεδίου «κάποια βελτίωση στο σαθρό, διάτρητο και αναχρονιστικό νομικό πλαίσιο, στο ζήτημα εξετάσεων οδήγησης που ο λαός το πληρώνει αρκετά χρόνια», ωστόσο το απόστημα, όπως είπε, δεν πρόκειται να σπάσει, αντίθετα συντηρείται και αυξάνει, αφού το όλο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο, αναγκάζοντας τον κάθε υποψήφιο οδηγό να πληρώνει υπέρογκα ποσά για να αποκτήσει άδεια οδήγησης ή να την ανανεώσει, γι' αυτό το ΚΚΕ θα ψηφίσει «παρών».

«Αυτή η μορφή οργάνωσης οικονομίας που λειτουργεί με το νόμο του κέρδους, δημιουργεί την αντικειμενική βάση για την αδιαφάνεια και τη διαφθορά», ενώ συνδέεται «με τη διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων, του κεφαλαίου που υπηρετούσαν τις αξιώσεις συνολικά των αυτοκινητοβιομηχανιών, ακολουθώντας πολιτικές ενίσχυσης της χρήσης αυτοκινήτου με ταυτόχρονη απαξίωση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς», ανέφερε ο Χρ. Κατσώτης.

«Σ' αυτό το πλαίσιο πολιτικής», τόνισε, «στήθηκε όλος αυτός ο μηχανισμός δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων. Σε ένα μηχανισμό που κυριαρχεί η πελατειακή σχέση, ιδιαίτερα το "γρηγορόσημο", και όχι ουσιαστική εκπαίδευση για την απόκτηση των αναγκαίων δεξιοτήτων που απαιτούνται και η αντικειμενική εξέταση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν».

Ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει την τεράστια υποστελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, απαίτησε να διευκρινιστεί ποιος θα είναι ο υπεύθυνος για τη δημιουργία των προστατευόμενων χώρων εκπαίδευσης, γιατί σε περίπτωση ΣΔΙΤ σημαίνει επιπλέον κόστος για τους υποψήφιους οδηγούς.

Απαίτησε οι αλλαγές στα εκπαιδευτικά οχήματα να μην μετακυλιστούν στους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες, να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτών, που μετά την ακατανόητη, όπως είπε, στάση του υπουργείου - αφήνοντας απλήρωτους και τους εξεταστές - πνίγηκαν στα χρέη, αφού διακόπηκε η δουλειά τους. Απαίτησε ακόμα οι ιατρικές εξετάσεις για τα διπλώματα να γίνονται χωρίς παράβολα, δωρεάν από δημόσια νοσοκομεία, ενώ ανέδειξε ότι τα κύρια ζητήματα για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η κυκλοφοριακή αγωγή, η εκπαίδευση των νέων.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org