Πέμπτη 14 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Αξιώνει νέο πάγωμα μισθών

ΕΣΚ: Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη πληρώσει πολλά. Προωθείται το ξεπούλημα

"Μελανή εικόνα" για την κατάσταση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" επιχείρησε να παρουσιάσει χτες η διοίκηση της εταιρίας σε συνάντηση που είχε με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Η διοίκηση της εταιρίας ισχυρίζεται ότι η ΟΑ δεν πάει καλά και ότι γι' αυτό ευθύνες έχουν όλοι, και οι εργαζόμενοι. Γι' αυτό και αξίωσε να κάνουν υπομονή άλλα δύο χρόνια, μέχρι τη λήξη του "προγράμματος εξυγίανσης" και να μη θέτουν οικονομικά αιτήματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΑ Θ. Τσακιρίδης, ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια να γίνει οτιδήποτε έξω από το "πρόγραμμα εξυγίανσης" γιατί τον ερχόμενο Μάη θα γίνει ο έλεγχος από την ΕΕ! Υποστήριξε ότι η κατάσταση της ΟΑ είναι κρίσιμη λέγοντας ότι τελευταία ελπίδα για να αντιστραφεί η κατάσταση είναι το 1999. Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς είπε ότι η διοίκηση ούτε πουλάει, ούτε ξεπουλάει και πρόσθεσε ότι την ευθύνη για το θέμα αυτό την έχει η κυβέρνηση. Για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, τόνισε ότι όλα πάνε καλά. Για την απελευθέρωση του "χάντλινγκ" (υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης) είπε ότι αυτό επιβλήθηκε από την ΕΕ και πρόσθεσε ότι η ΟΑ παίρνει μέτρα για να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές. Για την αγορά αεροπλάνων είπε ότι την ερχόμενη Τετάρτη η ΟΑ πρόκειται να παραλάβει τα δύο από τα τέσσερα "Αιρ Μπας". Για το ρόλο της ΕΕ και την επιδότηση των άγονων περιφερειακών γραμμών είπε ότι το έργο αυτό θα αναληφθεί από την αεροπλοϊα η οποία και θα επιδιώξει να εξασφαλίσει την κοινοτική επιδότηση.

Ο πρόεδρος της ΟΑ Γ. Ζυγογιάννης, ζήτησε διετή "εργασιακή ειρήνη" και εκβίασε ουσιαστικά, λέγοντας ότι αν υπάρξουν κι άλλες αναταράξεις, ίσως να υπάρχει αδυναμία πληρωμών.

Οσον αφορά τα θεσμικά και οικονομικά αιτήματα της ΟΣΠΑ, η διοίκηση ζήτησε πίστωση χρόνου 5 - 10 ημερών.

Οι εργαζόμενοι έχουν πληρώσει

Ο εκπρόσωπος της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), Σωκρ. Μαντζουράνης, ξεκαθάρισε ότι για τη σημερινή εικόνα της ΟΑ οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά στις κυβερνήσεις και στις διοικήσεις της εταιρίας και όχι στους εργαζόμενους. Τόνισε ότι οι δύο "νόμοι εξυγίανσης" έχουν "κουτσουρέψει" μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων, χωρίς να γνωρίζει κανείς πού πήγαν τα λεφτά που αφαιρέθηκαν από τους εργαζόμενους. Υπογράμμισε ότι όλα τα παιχνίδια παίζονται γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ΟΑ και είπε ότι η διοίκηση έχει υποχρέωση να πιέσει την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της. Ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει αφανής ιδιωτικοποίηση της ΟΑ με συρρίκνωση και εκχώρηση του έργου της, συρρίκνωση της τεχνικής διεύθυνσης κλπ. τονίζοντας ότι όλα αυτά είναι έμμεσος τρόπος ξεπουλήματος της εταιρίας. Παρατήρησε ότι από την ενημέρωση της διοίκησης έλειπε κάθε στοιχείο ανάπτυξης της ΟΑ (ανάπτυξη εμπορευματικών μεταφορών, τσάρτερ, τη μετατροπή της τεχνικής βάσης σε επισκευαστικό κέντρο κλπ.). Τόνισε ότι το συμπέρασμα που βγαίνει από τους δύο "νόμους εξυγίανσης", είναι ότι με μέτρα σε βάρος των εργαζομένων, περιστολές δικαιωμάτων και μισθών, ανάπτυξη και εξυγίανση δεν μπορεί να υπάρξει. Απ' αυτή την άποψη - κατέληξε - απόφαση των εργαζομένων είναι να διεκδικήσουν την ικανοποίηση των θεσμικών και οικονομικών τους αιτημάτων, ώστε να πάρουν "ανάσα" από το ασφυκτικό εργασιακό και μισθολογικό κλίμα που τους επιβλήθηκε με το νόμο 2602/98.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ