Τρίτη 8 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΗΦΙΣΟΣ
Ανασχεδιασμός έργων ... «κατόπιν εορτής»!

Την κυβερνητική προχειρότητα και την κατακόρυφη αύξηση του κόστους θα κληθεί να πληρώσει πάλι ο λαός...

Στον ανασχεδιασμό των έργων του Κηφισού προχωράει εκ των υστέρων η κυβέρνηση, προσπαθώντας να αποφύγει επανάληψη των πλημμυρών του καλοκαιριού, με τραγικό απολογισμό έναν νεκρό και σημαντικές καταστροφές σε χιλιάδες σπίτια και επιχειρήσεις. Το ράβε-ξήλωνε της κυβέρνησης, το οποίο, όπως παραδέχτηκε και η ίδια η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Β. Παπανδρέου, θα ανεβάσει κατακόρυφα το κόστος των έργων, προς όφελος βέβαια των εργολάβων, επιβεβαιώνει την προχειρότητα με την οποία σχεδιάζονται και εκτελούνται ακόμη και τόσο σημαντικά έργα στη χώρα μας. Από την άλλη πλευρά, καθώς διατηρούνται οι βασικές αρχές του έργου, δηλαδή το σκέπασμα και η μετατροπή του ποταμού σε λεωφόρο, ενώ παράλληλα δεν αναιρείται η λανθασμένη κατασκευή του από πάνω προς τα κάτω και όχι αντίστροφα, εξακολουθεί να παραμένει ο κίνδυνος νέων πλημμυρών. Πολύ περισσότερο, βέβαια, όταν οι υδρολογικές μελέτες στις οποίες βασίστηκε το έργο (της δεκαετίας του '70) θεωρούνται σήμερα εντελώς ξεπερασμένες, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζεται η ακατάσχετη τσιμεντοποίηση της Αττικής και το μπάζωμα των ρεμάτων, με αποτέλεσμα η παροχετευτικότητα του Κηφισού να γίνεται όλο και πιο ανεπαρκής.

Η σημαντικότερη πτυχή του ανασχεδιασμού του έργου αφορά στην κατάργηση των μεσόβαθρων όλων των γεφυρών κατά μήκος του Κηφισού (οι κολόνες δηλαδή που βρίσκονται εντός της κοίτης του). Παράλληλα και προκειμένου να αντέξει η κατασκευή της οδικής αρτηρίας θα κατασκευαστεί πάνω από τα ακρόβαθμα εκατέρωθεν της κοίτης και σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου νέος φορέας από σύμμεικτα υλικά (μπετόν και χάλυβας). Ο ίδιος τρόπος κατασκευής θα ακολουθηθεί και για τη στήριξη των ισόπεδων γεφυρών που είναι κάθετες στο ποτάμι, και συγκεκριμένα των γεφυρών της Λ. Κατσώνη, του ΗΣΑΠ, της Πειραιώς και της Λαχαναγοράς. Οπως δήλωσε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, η χρησιμοποίηση του χάλυβα θα ανεβάσει το κόστος του έργου, αρνήθηκε ωστόσο να προσδιορίσει και το πόσο. Παράγοντες πάντως των τεχνικών δεν απέκλειαν η αύξηση αυτή του κόστους να αγγίξει ακόμη και το 50%!

Η υπουργός πρόσθεσε επίσης ότι θα τροποποιηθεί και η μέθοδος εκβάθυνσης της κοίτης και αντί της εκσκαφής με μηχανήματα οδοποιίας θα χρησιμοποιηθούν πλωτά μηχανήματα λιμανικών έργων για περιορισμό του κινδύνου υπερχείλισης. Επίσης, πρόσθεσε ότι μετά την καθαίρεση των υπαρχουσών γεφυρών και προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κυκλοφορία των οχημάτων μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο ύψος του ΗΣΑΠ και της οδού Πειραιώς, θα ενοικιαστούν προσωρινές γεφυρώσεις τύπου BELLEY, που θα στοιχίσουν 230.000 ευρώ.

Κέντρα αποχιονισμού

Τη δημιουργία 6 κέντρων Αποχιονισμού και 12 υποσταθμών για την υποστήριξή τους κατά μήκος του οδικού δικτύου από την Πάτρα στη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αποκλείσει φαινόμενα αποκλεισμού, σαν αυτά του περασμένου χειμώνα, να συμβούν και φέτος, αλλά για λιγότερα χρονικά διαστήματα...

Τα κέντρα αυτά θα λειτουργούν από τον Οκτώβρη έως τον Απρίλη, θα είναι εφοδιασμένα με ειδικευμένο προσωπικό και κατάλληλα μηχανήματα που θα επεμβαίνουν όταν χρειαστεί, ενώ στη συνέχεια θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων. Οπως δήλωσε επίσης ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, η πρώτη φάση του σχεδιασμού αυτού θα χρηματοδοτηθεί με 2,7 εκατ. ευρώ (900 εκατ. δρχ.).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χαράτσι διοδίων από το καλοκαίρι(2009-04-10 00:00:00.0)
Μια διαρκής απειλή για πλημμύρες(2007-11-16 00:00:00.0)
Να ληφθούν μέτρα για να μην ξαναπλημμυρίσει(2005-11-08 00:00:00.0)
Καθυστερεί η επέκταση προς Αιγάλεω(2005-10-08 00:00:00.0)
Απαλλάχτηκαν οι επιβλέποντες μηχανικοί(2002-11-21 00:00:00.0)
Νέα ταλαιπωρία για τους οδηγούς(1997-05-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ