Τετάρτη 19 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΕΛΕΤΕ
Καθηγητής σε απεργία πείνας
  • Βρέθηκε αντιμέτωπος με το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας της σχολής, βασικές διατάξεις του οποίου ισχύουν από τον καιρό της δικτατορίας
  • Αμεση η ανάγκη αλλαγής του, καθώς δημιουργεί προβλήματα, όχι μόνο στους σπουδαστές, αλλά και στους καθηγητές

Σε απεργία πείνας αναγκάστηκε να καταφύγει ο ωρομίσθιος καθηγητής της ΣΕΛΕΤΕ, Στ. Μαυρομάτης, για να διαμαρτυρηθεί για την αδικία που γίνεται εις βάρος του από τη διορισμένη διοίκηση της σχολής.

Συγκεκριμένα, ο Στ. Μαυρομάτης με 13χρονη εκπαιδευτική προσφορά στη ΣΕΛΕΤΕ, κατέφυγε σε αυτή τη μέθοδο διαμαρτυρίας, επειδή, όπως λέει ο ίδιος, εντελώς αυθαίρετα δεν έγινε δεκτή από τη διοίκηση της σχολής η αίτηση που είχε υποβάλει για την κάλυψη μιας από τις τρεις θέσεις καθηγητών που είχαν προκηρυχτεί στη σχολή.

Παρόλο που από το Σύλλογο Καθηγητών ο Στ. Μαυρομάτης κατατάχτηκε τρίτος για την κάλυψη της μιας θέσης, η αίτηση απορρίφτηκε από τη διορισμένη διοίκηση της σχολής. Οπως κατήγγειλε στο "Ρ" ο Στ. Μαυρομάτης, ο διοικητής της σχολής Γ. Πατεράκης επικαλέστηκε ότι ο 40χρονος καθηγητής δεν είχε επάρκεια στην ξένη γλώσσα, την ίδια στιγμή που ο Σύλλογος Καθηγητών τού την αναγνώρισε, λόγω επιστημονικών δημοσιεύσεων. Μάλιστα, ο διοικητής της ΣΕΛΕΤΕ συνέστησε ειδική επιτροπή για να εξεταστεί ο Στ. Μαυρομάτης στην ξένη γλώσσα, όχι όμως και οι άλλοι δύο υποψήφιοι. Ετσι - όπως είπε στο "Ρ" - για λόγους ευθιξίας ο Στ. Μαυρομάτης αρνήθηκε την "εξέταση". Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Στ. Μαυρομάτης είναι γνώστης και της ρωσικής γλώσσας, η οποία υπολογίζεται ως προσόν για την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, με βάση το νόμο 1404/83. Αντίθετα, δεν υπολογίζεται στη ΣΕΛΕΤΕ, γιατί συνεχίζει και σήμερα ακόμη να λειτουργεί με θεσμικό πλαίσιο που ισχύει από τον καιρό της χούντας! Βάσει αυτού του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου προκύπτει και ο διορισμός της διοίκησης της σχολής από την εκάστοτε κυβέρνηση.

Το αυταρχικό καθεστώς της σχολής έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα, τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό και στους διοικητικούς υπαλλήλους, όσο και στους σπουδαστές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πρόσφατο γεγονόςκατά το οποίο αντιπροσωπεία του ΔΣ του Συλλόγου Καθηγητών, πριν από λίγο καιρό, έθεσε στον διευθυντή της ΑΣΕΤΕΜ το πρόβλημα της εντατικοποίησης εργασίας των καθηγητών στις επιτηρήσεις εξετάσεων, αφού επιβάλλεται η υποχρεωτική προσέλευση όλων των εκπαιδευτικών. Αυτό που έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν τρεις επιτηρητές σε κάθε μικρή αίθουσα και τέσσερις σε κάθε μεγάλη, χωρητικότητας 21 σπουδαστών.

Χαρακτηριστικό της νοοτροπίας της διοίκησης είναι ότι, αντί να λύσει το πρόβλημα, δε δέχτηκε ούτε καν να αφιερώσει λίγο χρόνο για να το συζητήσει, λέγοντας ότι αυτό αποτελεί απόφαση του Συμβουλίου της σχολής. Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι σπουδαστές, όπως είναι αυτό της εντατικοποίησης των σπουδών, αφού οι υποχρεωτικές παρουσίες στα θεωρητικά μαθήματα φτάνουν στο 50% των ωρών, φαινόμενο μοναδικό για οποιαδήποτε τριτοβάθμια σχολή. Σε άλλες περιπτώσεις η διοίκηση φτάνει στο σημείο να αγνοεί εντελώς τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των σπουδαστών, για μικρά ή μεγάλα ζητήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ