Σάββατο 17 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Είκοσι χρόνια δημιουργίας

Τα είκοσι χρόνια "ζωής του" γιορτάζει το "Κέντρο Συλλογικής Καλλιτεχνικής Δραστηριότητας" ("συν") και διοργανώνει σειρά από ενδιαφέρουσες εκθέσεις και εκδηλώσεις (1975 - 1995). Από την ίδρυσή του το "συν" περιέλαβε συνολικά 65 μέλη. Σήμερα το δυναμικό του έχει περιοριστεί στα δεκαεφτά παλιά και τρία νέα μέλη. Παρ' όλα αυτά, στα εικοσάχρονα γενέθλιά του, ανταποκρίθηκαν και θα γιορτάσουν μαζί του 41 καλλιτέχνες.

Και αυτό γιορτάζεται! Με την έκδοση ενός λευκώματος, με σειρά ομιλιών και συζητήσεων γύρω από την τέχνη. Με τρεις ομαδικές εκθέσεις έργων εικαστικών που υπήρξαν μέλη του, καθώς και μία τέταρτη των εικαστικών που είναι μέλη σήμερα. Ετσι, στο χώρο του (Τοσίτσα 17), μετά την 1η και 2η ομαδική έκθεση, φιλοξενείται μέχρι τις 29 του Φλεβάρη η εικαστική δημιουργία των: Σ. Παπούλια, Σ. Πρεβενά, Β. Πρόκοπου, Μ. Ράδου, Ρ. Ροβύθη, Χρ. Ρούσση, Γ. Τζε, Β. Τσιτάκη, Σ. Χειμωνάκη και Κ. Χριστακοπούλου.

Οι εικαστικές παρουσιάσεις θα ολοκληρωθούν με έκθεση έργων των: Δ. Βάρσου, Α. Βλαστάρη, Ε. Καλκάνη, Π. Κουφοβασίλη, Ρ. Μάθεση, Σ. Μητσάκου, Μ. Μπάνου, Χ. Μπαλαμπανίδη, Αυγ. Παπαγάλου, Α. Τσανάκα και Θ. Χαραλαμπίδου.Και η δραστηριότητα δε σταματά εδώ. Μετά τις προηγούμενες εικαστικές παρουσιάσεις του "συν" σε δήμους και μη εμπορικές αίθουσες της χώρας μας, διοργανώνεται την άνοιξη έκθεση έργων των μελών του στην Κέρκυρα. Ακόμη, προγραμματίζονται σειρά διαλέξεων, γύρω από σημαντικά ζητήματα της τέχνης, αλλά και γύρω από τον τρόπο κριτικής των ζωγραφικών έργων.

Οπως σημειώνεται στο λεύκωμα που κυκλοφόρησε πρόσφατα:"Η ομάδα "συν" ιδρύθηκε το 1975, ως σύλλογος μη κερδοσκοπικός, από 20 νέους τότε εικαστικούς, μερικοί από τους οποίους εξακολουθούν να είναι μέλη της. Βασικός στόχος ήταν η δημιουργία ενός εκθεσιακού χώρου - κέντρου συνάντησης, συζητήσεων και ομιλιών (...). Από τις αρχές του αιώνα, το έργο τέχνης διακινείται στο κύκλωμα δημιουργός - μεσάζων (γκαλερίστας, τεχνοκριτικός) - αγοραστής. Το "συν", όντας μια αυτοδιαχειριζόμενη γκαλερί, καταργεί το μεσαίο κρίκο και φέρνει τον εκθέτη σε άμεση επαφή με το κοινό και τον πιθανό αγοραστή του έργου του. Ετσι, αποφεύγοντας τα υψηλά ποσοστά κέρδους, η αγορά του έργου γίνεται πιο προσιτή. Και αν το "συν" είναι μια αυτοδιαχειριζόμενη γκαλερί, δεν είναι όμως ένας μεταφυσικά αυτοσυντηρούμενος χώρος. Κατάφερε να λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια, από τις εισφορές των μελών, των εκθετών και των φίλων του".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ