Τρίτη 18 Μάρτη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Κερδισμένη είναι η παιδεία

Με συγκινητικές εκδηλώσεις επέστρεψαν στα σχολειά οι καθηγητές. Δεν αποκλείει παράταση της χρονιάς και μετά τις 6 Ιούνη το υπουργείο. Σήμερα συνεδριάζουν οι καθηγητές

Με την επιστροφή χτες των καθηγητών στα σχολεία διακόπηκε, σ' αυτή τη φάση, ο μεγαλειώδης αγώνας του κλάδου. Ενας αγώνας που έβγαλε τους καθηγητές δυνατότερους, αποκαλύπτοντας, παράλληλα, το πραγματικό πρόσωπο της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και θεμελιώνοντας ένα διευρυνόμενο κίνημα για την παιδεία, η οποία, παρά τις αντίθετες απόψεις που εξέφραζαν χτες κυβερνητικά στελέχη, βγήκε, τελικά, κερδισμένη.

Ταυτόχρονα, βέβαια, ο υπουργός Παιδείας με μια ακόμα συνέντευξη Τύπου, σε "εθνικό δίκτυο", προσπάθησε να αποπροσανατολίσει και να φέρει σε αντιπαράθεση μαθητές και γονείς με τους καθηγητές, ανακοινώνοντας μέτρα κάλυψης της διδακτέας ύλης που χάθηκε με την απεργία των καθηγητών.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η ημερομηνία διεξαγωγής των γενικών εξετάσεων (25 Ιούνη) δεν πρόκειται να μετακινηθεί και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους και πέρα από τις 6 Ιούνη, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Εάν θα πρέπει να προχωρήσουμε και παραπέρα ή όχι, αυτό θα εξαρτηθεί και από τα αποτελέσματα και τον απολογισμό που θα γίνει στα σχολεία και τα γυμνάσια και νομίζω ότι ο κατάλληλος φορέας για να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις είναι ο σύλλογος των διδασκόντων".

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι με τις προτάσεις του υπουργείου για αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, η εκπαιδευτική διαδικασία αντιμετωπίζεται ως ποινή σε βάρος μαθητών και καθηγητών. Σήμερα το ΔΣ της ΟΛΜΕ πρόκειται να ανακοινώσει τις συγκεκριμένες προτάσεις για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, οι οποίες θα συζητηθούν στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, οι οποίες θα διαμορφώσουν τις θέσεις του κλάδου για το θέμα, ενώ καλούνται παράλληλα να στείλουν μήνυμα συνέχειας και προοπτικής του αγώνα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή του απαιτεί "να αποσυρθούν οι απαράδεκτες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας για τις χαμένες ώρες μαθημάτων", τονίζοντας ότι "η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα μέτρα ως απειλή προς τους γονείς και μαθητές για να επιβάλει τη λογική του "κοινωνικού αυτοματισμού" σε βάρος των καθηγητών".

Στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη συγκρότηση της επιτροπής που θα εξετάσει τα προβλήματα των εκπαιδευτικών, μόλις ανακοινωθούν από την ΟΛΜΕ τα ονόματα των δύο εμπειρογνωμόνων που θα συμμετέχουν από την πλευρά των καθηγητών. Υπενθυμίζεται ότι η πενταμελής επιτροπή, της οποίας τα πορίσματα πρέπει σύμφωνα με την ΟΛΜΕ να είναι δεσμευτικά, θα αποτελείται από δύο μέλη από το υπουργείο Παιδείας, ένα από το υπουργείο Οικονομικών και δύο εκπροσώπους των καθηγητών, ενώ ανάλογη επιτροπή θα συγκροτηθεί και για να μελετήσει τα ζητήματα των δασκάλων, όπως ανακοινώθηκε χτες.

Από την πλευρά της η ΔΕΕ θεωρεί ότι πρέπει να γίνει ό,τι καλύτερο μπορεί για την ποιοτική κάλυψη της διδακτέας ύλης, με τη συνεργασία καθηγητών, γονιών και μαθητών. Προτείνει να μη γίνουν - εντός των ορίων - οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και το διάστημα που διαρκούν, να γίνουν μαθήματα. Η ΔΕΕ δεν αποκλείει μικρή παράταση των μαθημάτων τον Ιούνη και ημερομηνία έναρξης των γενικών εξετάσεων γύρω στις 25 Ιούνη. Σημειώνει ότι μπορούν να γίνουν μαθήματα τις δύο τρεις μέρες των διακοπών του Πάσχα, ενώ αποκλείει κατηγορηματικά την αξιοποίηση της αργίας του Σαββάτου.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org