Τρίτη 4 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΟΥ Α. ΧΑΛΒΑΤΖΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ 15ΜΕΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ 1ΟΥΓΕΛ Ν. ΙΩΝΙΑΣ
Οι καθηγητές δεν είναι "βολεμένοι υπαλληλίσκοι"

- Οι καθηγητές σας βρίσκονται εδώ και τρεις βδομάδες σε απεργία με οικονομικά και θεσμικά αιτήματα. Τι σημαίνει για τους μαθητές η διεκδίκηση αυτών των αιτημάτων;

- Η οικονομική και θεσμική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών καθώς και η κάλυψη των οργανικών θέσεων με μόνιμους εκπαιδευτικούς, συνεπάγεται και βελτίωση των συνθηκών της εκπαίδευσης και της ποιότητάς της. Την ανάγκη ικανοποίησης των αιτημάτων τους τη βλέπουμε καθημερινά.

Τα κενά σε εκπαιδευτικούς καλύπτονται λίγο πριν τα Χριστούγεννα. Εχουμε συντμήσεις τμημάτων λόγω έλλειψης καθηγητών, τα προγράμματα και τα βιβλία είναι απαρχαιωμένα εξαιτίας της έλλειψης πόρων κλπ. Παράλληλα, η νίκη της απεργίας των καθηγητών θα είναι μια ακόμα αποστομωτική απάντηση σε αυτούς που προσπαθούσαν να καλλιεργήσουν απαισιοδοξία και ηττοπάθεια πριν από την έναρξη της κινητοποίησης.

- "Οι δάσκαλοί μας με τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις δίνουν κουράγιο και το καλύτερο μάθημα", ήταν ένα απ' τα συνθήματα που ακούστηκαν στις κινητοποιήσεις. Ποιο το νόημα αυτού του συνθήματος;

-Ο καθηγητής δεν είναι ένα "κασετόφωνο" που μεταδίδει μάθημα αλλά διαπαιδαγωγεί νέους ανθρώπους να κρατούν το κεφάλι ψηλά και όχι να συμβιβάζονται. Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών είναι η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς που θέλουν να παρουσιάζουν τους καθηγητές ως αδιάφορους "υπαλληλάκους" που προσπαθούν να βολευτούν με κανένα "ιδιαίτερο".

- Υπάρχει μια προσπάθεια συκοφάντησης του αγώνα των καθηγητών;

- Αυτή η προσπάθεια δεν πείθει τους μαθητές, οι οποίοι ξέρουν ότι η κυβερνητική πολιτική είναι υπεύθυνη που χάνονται διδακτικές ώρες από την απεργία των καθηγητών καθώς χρειάζονται δύο βδομάδες απεργίας για να συζητήσει με τους καθηγητές τα αιτήματά τους.

- Ποια είναι η στάση που πρέπει να κρατήσει το μαθητικό κίνημα με δεδομένη την απεργία των καθηγητών, καθώς είναι γνωστό ότι το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει νέα μέτρα για την παιδεία;

- Το πρώτο καθήκον μας είναι, να δούμε σε κάθε σχολείο, συνοικία, δήμο, τη συγκρότηση αυτού που λέμε "μέτωπο παιδείας", με τη συμμετοχή γονιών, καθηγητών, εργατικών σωματείων και συνδικάτων.

Στη Ν. Ιωνία, λόγου χάρη, ετοιμάζουμε μια κινητοποίηση με τέτοιο χαρακτήρα και μέσα από αυτή προωθούμε γενικότερα αιτήματα. Παράλληλα θα δώσουμε την απάντηση που πρέπει στη φιλολογία του υπουργείου Παιδείας ότι θύματα είναι οι μαθητές. Οι μαθητές είναι στο πλευρό των καθηγητών και αυτό εκφράζεται με τα δεκάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από μαθητικά συμβούλια.

Τα αιτήματα, όπως η επετηρίδα, το 15%, η κατάργηση των ΙΕΚ, η κατάργηση του εθνικού και διεθνούς απολυτηρίου, πρέπει να πάρουν γενικότερο χαρακτήρα. Απόσυρση όλων των δηλώσεων για ελεύθερη πρόσβαση που ουσιαστικά διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση. Οι λόγοι που δημιουργούν τα προβλήματα στο εκπαιδευτικό σύστημα και κάνουν τους φορείς να διεκδικούν κάποια αιτήματα είναι κοινοί.

Ζητάμε περισσότερα χρήματα για την παιδεία και να περιοριστούν οι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση για να υπάρξει πραγματικά δημόσια δωρεάν ενιαία εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού. Η βάση των προβλημάτων και των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι κοινή και σαν κοινή πρέπει να αντιμετωπιστεί, με κοινό αγώνα.

Μ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ