Τρίτη 14 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τους έστειλαν στο θάνατο

Βυθίστηκε, ανοιχτά της Σικελίας, το υπερήλικο ελληνικό πλοίο PELHUNTER. Διασώθηκαν τρεις, αγνοούνται εννιά, εντοπίστηκαν τρία επιπλέοντα πτώματα ναυαγών. Το υπουργείο Ναυτιλίας είχε επιτρέψει ταξίδι χωρίς ασυρματιστή

Μπάρκο στο θάνατο έστειλαν 15 ναυτικούς (οκτώ έλληνες και επτά αλλοδαπούς) η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και η εφοπλιστική εταιρία του Σάρλη. Το με ελληνική σημαία υπερήλικο - 18 χρόνων - πλοίο μεταφοράς "κοντέινερ" PELHUNTER βυθίστηκε χτες μεταξύ 11 και 1 το μεσημέρι, ενώ έπλεε 120 μίλια ανατολικά της Σικελίας, προερχόμενο από την Ισπανία και προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Το ΥΕΝ και συγκεκριμένα η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, παρότι γνώριζε την εξαιρετικά επικίνδυνη πλεύση που κάνουν αυτού του είδους τα πλοία, είχαν επιτρέψει στο πλοίο να ταξιδεύει χωρίς καν ασυρματιστή!

Μέχρι αργά το βράδυ είχαν διασωθεί μόνο ο καπετάνιος του πλοίου Παναγιώτης Ιγνάτης, 45 χρόνων, ο β μηχανικός Δημήτρης Πλάκας 47 χρόνων και ένας Αιγύπτιος, μέλος του πληρώματος για τον οποίο - κατά τη συνήθη πρακτική των αρχών - δε δόθηκαν άλλα στοιχεία. Τα σχετικά τηλεγραφήματα των ειδησεογραφικών πρακτορείων ανέφεραν ότι στη βάρκα που επέβαιναν οι τρεις διασωθέντες, βρίσκονταν άλλοι δύο ναυτικοί για τους οποίους καταβάλλονταν μέχρι αργά το βράδυ προσπάθειες να διασωθούν από ελικόπτερο του ιταλικού πολεμικού ναυτικού. Από ελικόπτερα του Ιταλικού ΠΝ αναφέρθηκε επίσης ότι εντοπίστηκαν δύο ακόμα σχεδίες μέσα στις οποίες βρίσκονταν τρεις και δύο ναυαγοί, αντίστοιχα. Για τους τρεις ναυαγούς, που βρίσκονταν στη μία σχεδία, αναφέρθηκε ότι "δε δίνουν σημεία ζωής", ενώ για τους άλλους δύο ότι "δεν απαντούν στις κλήσεις των ελικοπτέρων". Στην περιοχή πνέουν άνεμοι έντασης 8 - 9 μποφόρ με κύμα που φτάνει τα 5 μέτρα. Νεότερο τηλεγράφημα ανέφερε ότι "τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους". Ο αξιωματικός του Λιμενικού Φερντινάντο Λόλι δήλωσε ότι εντοπίστηκαν "τρία πτώματα να επιπλέουν".

Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Βαλένσια και ανήκει στην εταιρία SARLIS CONTAINER SHIPPING. Το πρώτο σήμα κινδύνου εκπέμφθηκε από το πλοίο στις 10.50 ώρα Ελλάδας. Στη 1 το μεσημέρι ο δορυφορικός σταθμός της Τουλούζης πήρε, από στίγμα παραπλήσιο του πρώτου σήματος, σήμα κινδύνου από τον φορητό ραδιοφάρο του πλοίου (σύστημα EPIRD), γεγονός που σημαίνει ότι το πλοίο είχε ήδη βυθιστεί. Την επιχείρηση εντοπισμού του ναυαγίου και διάσωσης των ναυαγών ανέλαβε το Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης της Ρώμης. Στην περιοχή του ναυαγίου αναμένονταν να φτάσουν αργά το βράδυ και τρία ελληνικά πλοία. Αμερικάνικο αεροσκάφος εντόπισε επιπλέοντα "κοντέινερ", σχοινιά, ξύλα και δύο πνευστές σχεδίες.

Συνδικαλιστές της Ενωσης Ασυρματιστών σημείωναν χτες τις τεράστιες ευθύνες που επωμίζεται το ελληνικό υπουργείο Ναυτιλίας, γιατί επέτρεψε στο πλοίο να ταξιδεύει με σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας. Σύμφωνα με τις καταγγελίες το πλοίο πήρε παράνομα πιστοποιητικά αξιοπλοφιας, καθώς δε διέθετε ούτε καν όλες τις συσκευές του συστήματος GMDSS (σ.σ. πρόκειται για υπό δοκιμή αυτόματο σύστημα εντοπισμού των πλοίων και η ύπαρξή του χρησιμοποιήθηκε από τους εφοπλιστές ως πρόσχημα, για να πετάξουν τους ασυρματιστές από τα πλοία). Από το σύνολο των συσκευών του συστήματος το "Πελχάντερ" διέθετε μόνο ένα τμήμα.

Οι Ελληνες ναυτικοί που αγνοούνται είναι: Σωτήρης Ευμορφιάδης, υποπλοίαρχος 51 χρόνων, Μιχάλης Σάρλης, υποπλοίαρχος 44 χρόνων, Νίκος Γαγλίας α μηχανικός 50 χρόνων, Σταμάτης Τσίγκος γ μηχανικός 48 χρόνων, Γιώργος Τσουκαράς, λοστρόμος 51 χρόνων, Κώστας Παρασκευάς, μαθητευόμενος μηχανικός 27 χρόνων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ