Παρασκευή 8 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αύξηση της φορολόγησης ταξί, απαιτεί η Κομισιόν

Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων, την Κυριακή

Η Κομισιόν απαιτεί από την κυβέρνηση αύξηση της φορολόγησης των ελληνικών ταξί και αποφάσισε χτες να ξεκινήσει την προδικαστική διαδικασία κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο επίτροπο για φορολογικά θέματα Ιταλό, Μάρκο Μόντι, το κατ' αποκοπήν ετήσιο ποσό που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες ταξί στην κυβέρνηση (40.000 - 60.000 δραχμές) με τη μορφή ΦΠΑ, είναι πολύ μικρό και "δεν ανταποκρίνεται στον πραγματικό κύκλο εργασιών" των ταξί. Σύμφωνα με την προειδοποιητική επιστολή που η Κομισιόν απέστειλε στην Αθήνα, το σύστημα αυτό αφ' ενός δεν είναι συμβατό με την κοινοτική νομοθεσία περί ΦΠΑ και αφ' ετέρου μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες "ιδίων πόρων" για την Ευρωπαϊκή Ενωση. Και αυτό γιατί ένα μέρος των εισπράξεων του ΦΠΑ από τις κυβερνήσεις, παρακρατείται από τις Βρυξέλλες, ως "συμμετοχή" των κρατών - μελών στους "ίδιους πόρους" της κοινότητας.

Η Κομισιόν έχει ήδη ζητήσει εξηγήσεις από την κυβέρνηση, η οποία έχει παραδεχθεί ότι το ποσό ΦΠΑ είναι μικρό και έχει υποσχεθεί στις Βρυξέλλες ότι θα το αυξήσει. Αλλά σύμφωνα με τις υπηρεσίες του επιτρόπου, Μ. Μόντι, δεν υπάρχει συγκεκριμένη δέσμευση της Αθήνας η οποία κωλυσιεργεί, προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο. Χτες η Κομισιόν απέστειλε επιστολή "αιτιολογημένης γνώμης" και εάν η κυβέρνηση δεν απαντήσει συγκεκριμένα εντός δύο μηνών,τότε θα προσφύγει κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Κρίσιμο συνέδριο

Στο μεταξύ, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, με άλυτα πολλά και σοβαρά προβλήματα στον κλάδο των αυτοκινητιστών, συγκαλείται μεθαύριο Σάββατο και την Κυριακή, το Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων.

Στο Συνέδριο, που θα γίνει στην Αθήνα, θα πάρουν μέρος περίπου 400 σύνεδροι - εκπρόσωποι 70 και πλέον Σωματείων Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων απ' όλη τη χώρα. Κοινή εκτίμηση είναι ότι τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος μαστίζεται στην κυριολεξία, από πολλά και σοβαρά προβλήματα, που προήλθαν από την πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας. Μια πολιτική, που έχει ως επακόλουθο τη συνεχή αύξηση του κόστους λειτουργίας (φόροι, ασφάλιστρα, ασφαλιστικές εισφορές, καύσιμα, ανταλλακτικά κλπ. ) και ταυτόχρονα τη δραστική μείωση του τζίρου, κυρίως για τους αυτοκινητιστές της επαρχίας.

Οι εκπρόσωποι της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας (ΕΠΣ), επισημαίνουν ότι αυτό το Συνέδριο πρέπει να είναι "συνέδριο έργων και όχι λόγων", όπως ήταν το προηγούμενο. Υπογραμμίζουν ότι η μόνη ελπίδα για τον κλάδο, είναι ο συνεπής και αταλάντευτος αγώνας, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουν οι ιδιοκτήτες ταξί να επανακτήσουν αυτά που τους πήραν, να διατηρήσουν αυτά που έχουν, αλλά και να κερδίσουν αυτά που τους ανήκουν. Για τη σημερινή κατάσταση του κλάδου, τονίζουν,εκτός από τις σοβαρές ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σημαντικές ευθύνες έχουν και οι διοικήσεις της Ομοσπονδίας τα τελευταία χρόνια, που ακολούθησαν ενδοτική τακτική και δεν προστάτευσαν τους αυτοκινητιστές ταξί απέναντι στην κυβερνητική επιθετικότητα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ