Τετάρτη 7 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Σε ιδιώτες μέσω θυγατρικής

Ιδρύεται η "ΕΡΓΟΣΕ" που μπορεί να ανήκει σε ιδιώτες έως 49%. Ομως, το Διοικητικό της Συμβούλιο θα μπορεί με μια απλή απόφασή του να αναθέτει σε ιδιώτες "την άσκηση όλων ή μερικών από τα δικαιώματά του και τις εξουσίες του, που σχετίζονται με τη διοίκηση, διαχείριση και εκπροσώπηση της εταιρίας"

Στους ιδιώτες εκχωρεί η κυβέρνηση τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, μέσω της πρώτης θυγατρικής του ΟΣΕ, στην οποία ανατίθενται πλέον ουσιαστικά "εν λευκώ" η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού, καθώς και η κατασκευή έργων, άνω των 550 δισ. δραχμών, χωρίς να είναι γνωστό αν τα έργα αυτά θα είναι προς όφελος των ελληνικών σιδηροδρόμων ή των μεγαλοεργολάβων. Αυτή η θυγατρική, η "ΕΡΓΟΣΕ", θα μπορεί να ανήκει και σε ιδιώτες μέχρι 49%, αλλά θα είναι δυνατόν να διοικείται πάλι από ιδιώτες, μόνο με μια απλή απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου!

Η διοίκηση του ΟΣΕ ετοίμασε το Καταστατικό της "ΕΡΓΟΣΕ", χωρίς, έστω και για... τα μάτια του κόσμου, να ζητήσει την άποψη των εργαζομένων. Αντίθετα, μάλιστα, σπεύδει να φέρει το θέμα στη μεθαυριανή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, αγνοώντας την πρόταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) για ολιγοήμερη αναβολή της συζήτησης, μέχρι να μελετήσουν το Καταστατικό και να διατυπώσουν τις απόψεις τους οι εργαζόμενοι. Επισημαίνεται ότι οι σιδηροδρομικοί έχουν ταχθεί ομόφωνα κατά της μετοχοποίησης του ΟΣΕ και της "παράδοσης δημόσιου πλούτου στους ιδιώτες" και εμπράκτως έχουν αντιδράσει με δύο 4ωρες στάσεις εργασίας τον περασμένο Νοέμβρη, που η κυβέρνηση ψήφισε το νόμο - "ταφόπετρα" για τον ΟΣΕ.

Το Καταστατικό της υπό σύστασης θυγατρικής "ΕΡΓΟΣΕ", αποτελείται από 32 άρθρα και ανάμεσα στα άλλα προβλέπει: Οτι το 49% των μετοχών της μπορεί να ανήκει στους ιδιώτες, οι οποίοι θα εκπροσωπούνται στο 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο, με ένα ή δύο μέλη τους, ανάλογα με το ποσοστό των μετοχών που κατέχουν (ένας για ποσοστό μετοχών μέχρι 15% και δύο για μεγαλύτερο ποσοστό, μέχρι του 49%). Η "ζωή" της εταιρίας καθορίζεται στα 50 χρόνια και σύμφωνα με το άρθρο 2 του Καταστατικού, στην ουσία καταργείται η σημερινή διοίκηση του ΟΣΕ, αφού στην "ΕΡΓΟΣΕ" εκχωρούνται τα πάντα, ακόμα και η συντήρηση του δικτύου. Επισημαίνουμαι, μάλιστα, ότι το άρθρο 9, εδάφιο 3, προβλέπει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της "ΕΡΓΟΣΕ" μπορεί να αναθέτει με απόφασή του "την άσκηση όλων ή μερικών από τα δικαιώματά του και τις εξουσίες του, που σχετίζονται με τη διοίκηση, διαχείριση και εκπροσώπηση της εταιρίας, σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα, ανεξάρτητα αν τα πρόσωπα αυτά είναι ή δεν είναι μέλη του"! Είναι ολοφάνερο, δηλαδή, ότι η κυβέρνηση στρώνει το έδαφος για τη μελλοντική εκχώρηση του ΟΣΕ στους ιδιώτες, έστω και αν στα χαρτιά η "ΕΡΓΟΣΕ" θα υπάρχει ως "επιχείρηση κοινής ωφέλειας, που λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος", όπως αναφέρεται στο Καταστατικό. Στο άρθρο 29 προβλέπεται ότι "κατά παρέκκλιση από οποιαδήποτε γενική ή ειδική διάταξη, στην εταιρία δύναται να αποσπώνται υπάλληλοι του ΟΣΕ, για τη στελέχωση των υπηρεσιών της". Οι αποσπάσεις εργαζομένων από τον ΟΣΕ στη θυγατρική θα γίνονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, χωρίς, ωστόσο, να αποσαφηνίζεται στο Καταστατικό με ποιακριτήρια θα γίνονται αποσπάσεις, για πόσο διάστημα, με ποιους όρους θα επιστρέφουν οι αποσπασθέντες, από ποιον θα καταβάλλεται η μισθοδοσία, ποιος κανονισμός εργασίας και ποια ΣΣΕ θα ισχύει στην "ΕΡΓΟΣΕ", για πόσο διάστημα κλπ. Για όλα αυτά τα ζητήματα, στο Καταστατικό δεν αναφέρεται λέξη.

Και για να μην υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι η κυβέρνηση ξεπουλά και τον ΟΣΕ, στα άρθρα 30 και 31 προβλέπεται ότι ο γενικός διευθυντής της εταιρίας θα προσλαμβάνεται από την "ελεύθερη αγορά", με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ότι στον υπό πρόσληψη "πρότζεκτ μάνατζερ" (σύμβουλο διαχείρισης) "παραχωρούνται και μεταβιβάζονται, χωρίς ανταλλάγματα, όλα τα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ", που αφορούν το επενδυτικό πρόγραμμα 1995 - 1999, ύψους άνω των 550 δισ. δραχμών!

Ν. Κ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στις ράγες της ιδιωτικοποίησης(2008-08-17 00:00:00.0)
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης και ο ΟΣΕ(2007-12-18 00:00:00.0)
Επιβεβαιώνουν τις νέες υπερβάσεις(2003-06-14 00:00:00.0)
Οικονομικά συμφέροντα εξυπηρετεί η αυτονόμηση της ΕΡΓΟΣΕ(2000-05-23 00:00:00.0)
Αγωνιστική απάντηση στα κυβερνητικά σχέδια(1997-04-15 00:00:00.0)
ΟΣΕ: Ανώνυμη εταιρία ιδιωτικών συμφερόντων!(1996-10-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ