Eurokinissi |
Με βάση την αρχή ο «χρήστης πληρώνει», η ΕΕ προετοιμάζει το έδαφος για νέες χρεώσεις στους οδηγούς |
Παράλληλα με αυτό, οι αρμόδιοι υπουργοί συζήτησαν περαιτέρω τις προτάσεις της Επιτροπής αναφορικά με το σύστημα διοδίων στους δρόμους της ΕΕ, βάσει των αρχών ο «ρυπαίνων πληρώνει» και ο «χρήστης πληρώνει», προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για νέες χρεώσεις στους οδηγούς μέσω του συστήματος ηλεκτρικών διοδίων για τα οποία υπάρχει κεντρική κατεύθυνση να επεκταθούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ προμηνύουν και νέες επιβαρύνσεις στους κατόχους παλαιού τύπου οχημάτων.
Σε επίπεδο Συμβουλίου υπουργών Επικοινωνιών, το οποίο πραγματοποιήθηκε μια μέρα νωρίτερα, είχε δοθεί επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της «ψηφιοποίησης των μεταφορών», όπου εκφράστηκε η σταθερή επιδίωξη της ΕΕ να καταστεί «παγκόσμιος ηγέτης» στον τομέα. Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στο αντίστοιχο κείμενο συμπερασμάτων, η συγκεκριμένη επιδίωξη κρίνεται καθοριστική για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας», ενώ επιπλέον τονίζεται η ανάγκη επίτευξης «συνεργιών στους τομείς μεταφορών, επικοινωνιών και Ενέργειας».
Την πλήρη υποστήριξη στην ουσία των παραπάνω πολιτικών εξέφρασε ο Ελληνας υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, ενώ συνυπέγραψε μαζί με τους ομολόγους του, στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου «Μνημόνιο Κατανόησης (ΜΟU)» για την ίδρυση της Εκτελεστικής Επιτροπής του «Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου Ανατολής - Ανατολικής Μεσογείου», το οποίο αφορά την επέκταση στη Γερμανία του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου που ενώνει χώρες της Κεντρικής Ευρώπης με τα λιμάνια της Βαλτικής, καθώς και την επέκτασή του στην Ελλάδα (κατά το τμήμα Αθήνα - Πάτρα) και στη Βουλγαρία.