Σάββατο 17 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκπαιδευτική πολιτική που αδειάζει τις τσέπες των γονιών και τα μυαλά των μαθητών

Κεντρικός εισηγητής της Επερώτησης ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Ζιώγας

To σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης βρέθηκε χτες στο στόχαστρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, κατά τη συζήτηση σχετικής Επερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με συγκεκριμένα παραδείγματα, οι βουλευτές που πήραν το λόγο απέδειξαν ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, προωθούν μια πολιτική που θέλει η εκπαίδευση να μη βγάζει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αλλά μέσω της κατάρτισης να παράγει ένα φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό προς όφελος του κεφαλαίου, το οποίο εξυπηρετούν διαχρονικά οι κυβερνώντες. Κατήγγειλαν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και στο χώρο της Παιδείας, καθώς και την εντεινόμενη υποχρηματοδότησή της, με την υπουργό Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου να υπερασπίζεται την κυβερνητική πολιτική, αν και ομολόγησε ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι ο χαμηλότερος όλων των εποχών.

Η πάλη για μια εκπαίδευση που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού απαιτεί ένα εντελώς διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης που δεν «χωράει» στο ισχύον εκμεταλλευτικό σύστημα, τόνισε αναπτύσσοντας την Επερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ο κεντρικός εισηγητής της, Γιάννης Ζιώγας. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «η εκπαίδευση, στα πλαίσια αυτής της εκμεταλλευτικής κοινωνίας, βοηθά στο να αναπαράγονται και να διευρύνονται οι ταξικές κοινωνικές ανισότητες. Η αστική τάξη που κυριαρχεί δε θα βρεθεί ποτέ διατεθειμένη, ούτε και μπορεί, να προσφέρει στην πλειοψηφία των σημερινών μαθητών και αυριανών εργαζομένων εκείνη τη μόρφωση που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν τον κόσμο στην ολότητά του, στην ενότητά του, να συνειδητοποιήσουν το συμφέρον τους μέσα σε αυτόν. Παίρνει μέτρα, υλοποιεί τις προγραμματικές δεσμεύσεις των κομμάτων της, που σε συνεργασία συγκροτούν σήμερα αυτό το αντιλαϊκό μαύρο μέτωπο».


Eurokinissi

Συνολικά εκτίμησε ότι «η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τη διοικητική αναδιάρθρωση "Καλλικράτης", δημιουργεί τους όρους για μια πιο έντονη ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων, με συνέχεια στη διαφοροποίηση του σχολικού και αναλυτικού προγράμματος, τη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του, το άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους επιχειρηματίες».

Ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής πολιτικής ξεκινά από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης, είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αναφέροντας ότι «οι αλλαγές στο δημοτικό είναι κρίσιμες. Νέα αναλυτικά προγράμματα θα επιχειρήσουν να εντείνουν τον ανορθολογισμό, την αποδιάρθρωση της σκέψης των παιδιών, υλοποιώντας την πολιτική σας, που στοχεύει στο να αδειάσει τις τσέπες των γονιών και τα μυαλά των μαθητών». Πρόσθεσε: «Επιβάλλετε σε εκατοντάδες δημοτικά σχολεία τις λεγόμενες Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, τις ΖΕΠ, οι οποίες συμβάλλουν στο ανοιχτό για την αγορά σχολείο της κοινωνικής μειονεξίας και της μορφωτικής πενίας, την ίδια στιγμή που η διεθνής εμπειρία προβάλλει τα αρνητικά αποτελέσματα, όπου αυτές έχουν εφαρμοστεί».

Σχολιάζοντας την κυβερνητική πολιτική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο Γ. Ζιώγας επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «το νέο λύκειο έχει σφραγίδα νέων, μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση. Σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην ψευτοκατάρτιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, για να γίνουν ακόμη πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό».

Ορθώνετε νέους φραγμούς στην ολοκλήρωση της μόρφωσης

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε πως «οι αλλαγές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ψήφισαν όλα μαζί τα κόμματα της πλουτοκρατίας, αφορούν πρώτα απ' όλα το γονιό του σημερινού μαθητή, τον ίδιο το μαθητή σήμερα, τον αυριανό εργαζόμενο. Στερείτε το δικαίωμα στην επιστημονική μόρφωση. Ορθώνετε νέους φραγμούς στην ολοκλήρωση της μόρφωσης με τους κύκλους σπουδών. Βάζετε ταφόπλακα στη σύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων. Με την ολοκληρωτική παράδοση των υποδομών της φοιτητικής μέριμνας - εστίες και φοιτητικές λέσχες, σε ιδιώτες που θα πουλούν υπηρεσίες στους φοιτητές - εξοντώνετε με έναν επιπλέον τρόπο τη φτωχή λαϊκή οικογένεια».

Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Γιάννης Ζιώγας επισήμανε ότι η θέση του ΚΚΕ είναι υπέρ μιας κοινωνίας, όπου «παραγωγή και η εκπαίδευση συνδέονται και σχεδιάζονται κεντρικά ώστε να μην αναγκάζεται να δουλεύει κανένας νέος άνθρωπος πριν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δωδεκάχρονη εκπαίδευση, τις δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το δωδεκάχρονο ή το πανεπιστήμιο. Πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, κάθε νέος και νέα θα ξέρει πού να βρει δουλειά, θα γνωρίζει συγκεκριμένα, θα έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία. Για να βρει διέξοδο η αγωνία του εργάτη για τη μόρφωση και την προοπτική του παιδιού του σήμερα, του νέου που σπουδάζει σε αντίξοες συνθήκες, είναι ανάγκη να συνδεθεί με την πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης. Μιλάω για μία ανάπτυξη για το λαό και όχι για τα μονοπώλια. Να αμφισβητήσει την εξουσία τους, να περάσει στην εξουσία η εργατική τάξη».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να μπει φρένο στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση(24/9/2010)
Για το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο(8/9/2007)
ΑΤΙΤΛΟ(13/2/2007)
Γενική τοποθέτηση στα επιχειρήματα που προβάλλει η αστική προπαγάνδα(21/1/2007)
Για το σχολείο σύγχρονων αναγκών(19/5/2004)
ΑΤΙΤΛΟ(24/1/1999)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org