Σάββατο 17 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αντί για συγκροτημένα μορφωτικά δικαιώματα, προσφέρεται ο τζόγος των ευκαιριών

Συνέπειες της υποταγής της εκπαιδευτικής πολιτικής στις ανάγκες του κεφαλαίου ανέπτυξαν με τις παρεμβάσεις τους βουλευτές του ΚΚΕ

Επιμέρους πλευρές της υποταγής της εκπαιδευτικής πολιτικής στις ανάγκες του κεφαλαίου, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίση, ανέδειξαν με τις χτεσινές παρεμβάσεις τους στην Επερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ.

Στις πολυποίκιλες επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης αναφέρθηκε εκτενώς στην ομιλία του ο Γιάννης Γκιόκας. Παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα ανέφερε ότι «πάνω από διακόσιοι φοιτητές έμειναν εκτός εστίας στα Γιάννενα λόγω του ότι δεν μπορούσε να καλυφθεί ο όγκος. Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με απόφαση της Συγκλήτου μείωσε κατά 20% τις δαπάνες της στέγασης, εξωθώντας τους φοιτητές σε ξενοδοχεία, όπου θα πληρώνουν το 1/3 της μίσθωσης». Συνέχισε λέγοντας πως «στα ΤΕΙ η κατάσταση είναι τραγική. Οι ελλείψεις καθηγητών με τις απολύσεις των συμβασιούχων και η υποχρηματοδότηση έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν τα μαθήματα, οι σπουδαστές να αδυνατούν να εγγραφούν σε εξάμηνα και εργαστήρια, να μπαίνουν σε λίστες αναμονής έως και εκατό ατόμων για τα εργαστήρια με κίνδυνο τη μη ολοκλήρωση του εξαμήνου. Οι σπουδαστές που κάνουν πρακτική στα ΤΕΙ μένουν απλήρωτοι για μήνες». Τέλος, αναφέρθηκε σε έρευνα που παρουσιάστηκε στη Βρετανία σημειώνοντας: «Πριν δύο μέρες δημοσιεύθηκε στο βρετανικό BBC μία ανατριχιαστική έρευνα της Εθνικής Ενωσης Φοιτητών Βρετανίας. Αυτή η έρευνα αναφέρεται στις συνέπειες για τη ζωή των φοιτητών από τις περικοπές των κονδυλίων. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των φοιτητών που καταφεύγουν σε επικίνδυνα επαγγέλματα, σε εργασίες παραοικονομίας, στον τζόγο, ακόμα και στην πορνεία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα»...

«Οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά που βρίσκονται στα σχολεία αντιμετωπίζουν μία στάση πληρωμών από το κράτος, η οποία όχι μόνο δυναμιτίζει, αλλά αρχίζει να αφαιρεί και το δικαίωμα να προχωρήσει κάθε μαθησιακή διαδικασία μέσα στα σχολεία», τόνισε στην ομιλία του ο Γιάννης Πρωτούλης. Παραθέτοντας στοιχεία είπε πως «ο προϋπολογισμός είναι μειωμένος. Ενδεικτικά αναφέρω: Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για τις λειτουργικές δαπάνες έχουμε μείωση 83,3%. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 57,7%». Επισήμανε παράλληλα πως «ούτε ένα ευρώ δεν πρέπει να μπει από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για την πληρωμή των λειτουργικών εξόδων, των εξόδων καθαριότητας, των εκπαιδευτικών εκδρομών και των βιβλίων». Ειδικά για το θέμα των βιβλίων τόνισε πως «είναι προκλητικό να μην υπάρχουν βιβλία στα σχολεία και να γεμίζετε όλες τις στάσεις με διαφημιστικές καμπάνιες για τα περιβόητα ψηφιακά φροντιστήρια και τα ψηφιακά πράσινα άλογα». Τέλος, αναφέρθηκε στο θέμα του υποσιτισμού παιδιών λέγοντας ότι το θέμα «είναι υπαρκτό, οξύτατο, ιδιαίτερα στις φτωχές λαϊκές συνοικίες της Δυτικής Αθήνας και του κέντρου της Αθήνας. Είναι οξύτατο το θέμα και πρέπει να παρθούν μέτρα για τον υποσιτισμό των παιδιών. Να δοθεί έκτακτο κονδύλι στους δήμους και να δίνεται γεύμα σε όλα τα παιδιά».

Πρόσκαιρες επιδεξιότητες, μονομερή προσόντα για φθηνό εργατικό δυναμικό

Η πολυδιάσπαση της Εκπαίδευσης με «Δούρειο Ιππο» τον «Καλλικράτη» προσαρμόζει σαφώς την εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες του κεφαλαίου, τόνισε στην ομιλία του ο Νίκος Καραθανασόπουλος. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Αξιοποιείτε τη διοικητική μεταρρύθμιση, λες και δε γνωρίζουμε τις επιπτώσεις οι οποίες θα υπάρχουν με τους παιδικούς σταθμούς, που θα βαθύνουν ακόμα περισσότερο το διαχωρισμό, θα προσδέσουν ακόμη περισσότερο τα σχολειά με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και θα κληθούν οι γονείς μέσα από τις σχολικές επιτροπές και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λειτουργούν τα σχολεία». Συνεχίζοντας ο βουλευτής ανέφερε ότι «μέσα από την αναμόρφωση και το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα του αναλυτικού προγράμματος και την ευελιξία του, για παράδειγμα, τα νέα παιδιά στα Καλάβρυτα θα μαθαίνουν πώς πήζει το τυρί - όχι ότι αυτό είναι κάτι το κακό - ή στην Αράχοβα θα μαθαίνουν πώς μπορούν να σερβίρουν τα ποτά, ή στην Πάτρα θα μαθαίνουν πώς μπορεί να γίνουν οι νέοι εργαζόμενοι ανταγωνιστικοί απέναντι στους Κινέζους». Παράλληλα, τόνισε ότι «μέσα από τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, έχουμε τριαντάρια τμήματα στα δημοτικά για να μάθουν γράμματα».

Στο προωθούμενο «μοντέλο» νέων ανθρώπων που επιθυμεί να παράγει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε ο Νίκος Παπακωνσταντίνου. Οπως είπε, στόχος είναι «να φτιαχτεί φθηνή και ευέλικτη εργατική δύναμη, να εξαναγκαστεί και να πειθαναγκαστεί η μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας και των εργαζομένων σε ένα αδιάκοπο κυνηγητό επιφανειακών και εφήμερων δεξιοτήτων, πληροφοριών, ικανοτήτων, γνώσεων ζευγαρωμένων βεβαίως με τις συγκυριακές ανάγκες της αγοράς, της διακύμανσης του οικονομικού κύκλου, της καπιταλιστικής κερδοσκοπικής δραστηριότητας». Για το λόγο αυτό «σημαία της κυβερνητικής πολιτικής και των ευρωενωσιακών κριτηρίων είναι η χυδαία εμπειρική στροφή, η ζεύξη με την αγορά, η αντιπαράθεση κοκαλωμένη και μεταφυσική, δηλαδή αναλώσιμες δεξιότητες, πρόσκαιρες επιδεξιότητες, μονομερή προσόντα στο ρυθμό των αναγκών για φθηνό, εργατικό δυναμικό αιχμάλωτο στη σκέψη και γονατιστό στον καπιταλιστή. Αντί δηλαδή για συγκροτημένα μορφωτικά δικαιώματα για τη νεολαία, προσφέρεται ο τζόγος των ευκαιριών». Με βάση αυτά τόνισε: «Ασκούμε, λοιπόν, θεμελιώδη κριτική στα αντιμορφωτικά κυβερνητικά κριτήρια, στο περιεχόμενο της κυβερνητικής πολιτικής για απαξίωση και χλευασμό της γνώσης. Θέλουμε γνώση νοούμενη ως δυνατότητα συνεκτικής κατανόησης και ενεργητικής ερμηνείας των φαινομένων της φυσικής, κοινωνικής και ιστορικής πραγματικότητας».


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org