Τετάρτη 6 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ
Απαρχή αγώνα με στάσεις εργασίας

Μαζική η γενική συνέλευση χτες: Οχι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις - ενιαίο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών - άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης με 35ωρο, χωρίς μείωση των αποδοχών - πρόσληψη 500 οδηγών

Την κατηγορηματική τους αντίθεση στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων, εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία, με την καθολική τους συμμετοχή στην 4ωρη στάση εργασίας και τη δυναμική τους παρουσία στη γενική συνέλευση του κλάδου.

Το μήνυμα που έστειλαν προς κάθε κατεύθυνση είναι ότι, αν η κυβέρνηση εμμείνει στα σχέδιά της, ο αγώνας τους θα είναι διαρκής και αποφασιστικός, "θυμίζοντας την περίοδο του '92". Απαρχή του αγώνα αυτού, είναι η ομόφωνη απόφασή τους, για την κήρυξη στάσεων εργασίας στις 14, 15 και 20 Μάη, από την αρχή της βάρδιας μέχρι τις 8 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας.

Στη γενική συνέλευση, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Α. Κολλάς,εναντιώθηκε, στα λόγια, στην κυβερνητική πολιτική για τις αστικές συγκοινωνίες και τις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, αλλά άφησε να υπονοηθεί ότι πρόκειται για "λάθος" πολιτική, η οποία θα διορθωθεί με "διάλογο". Για το λόγο αυτό, ζήτησε από τους εργαζόμενους να είναι "ψύχραιμοι", να μην "εξαπολύουν αγωνιστικές κορόνες" και να "σταματήσουν τη μιζέρια και την γκρίνια"! Οσον αφορά την κατάθεση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας, με το οποίο επιχειρείται η κατάργηση του 8ωρου και η καθιέρωση ελαστικού και διακεκομμένου ωραρίου στους οδηγούς, ο Α. Κολλάς είπε ότι αυτό... απαγορεύεται από οδηγία της ΕΕ! Στις έντονες αποδοκιμασίες των εργαζομένων ότι με τη σύμφωνη γνώμη του η διοίκηση εφαρμόζει καιρό τώρα ελαστικό ωράριο, ομολόγησε ότι αυτό έγινε για "να βάλουν πλάτη" οι εργαζόμενοι... Καταλήγοντας, ανέφερε ότι δεν έχει απεμπολήσει το πάγιο και ομόφωνο αίτημα για σύσταση ενιαίου δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα και δεσμεύτηκε ότι αν ο διάλογος με την κυβέρνηση δεν έχει αποτελέσματα, τότε "θα υπάρξει κλιμάκωση του αγώνα".

Ωρα αντεπίθεσης

Ο Χρ. Σταμούλος,εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στο ΔΣ του Συνδικάτου, επισήμανε ότι η κυβέρνηση εντείνει την επίθεσή της σε βάρος των εργαζομένων, χρησιμοποιώντας νέες μεθόδους αποπροσανατολισμού, εκφοβισμού και διάσπασης, προκειμένου να κάνει πράξη τα σχέδιά της για την ιδιωτικοποίηση των πάντων και την κατάργηση κάθε εργατικής κατάκτησης (ΣΣΕ, 8ώρου, ασφαλιστικών δικαιωμάτων κλπ.). Τόνισε ότι έφτασε η ώρα για την αντεπίθεση των εργαζομένων, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα των στάσεων εργασίας πρέπει να αποτελέσει την αφετηρία νέων αγώνων στις συγκοινωνίες. Στηλίτευσε τη στάση της συνδικαλιστικής ηγεσίας σε ΗΣΑΠ και ΗΛΠΑΠ, επισημαίνοντας ότι, ενώ βλέπουν πως η κυβέρνηση προχωρά στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και στο χτύπημα των εργαζομένων, αντί να έχουν πρώτο αίτημα τον ενιαίο δημόσιο φορέα, σιγοντάρουν την κυβέρνηση, λέγοντας "όχι" στον ενιαίο φορέα. Πρότεινε να διοργανωθεί συγκέντρωση των εργαζομένων στα γραφεία της ΕΘΕΛ, στα τέλη Μάη, οπότε έχει οριστεί η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας.

Καταλήγοντας ο Χρ. Σταμούλος κάλεσε όλους τους εργαζόμενους να μπουν στην"πρώτη γραμμή του αγώνα", τονίζοντας ότι κάθε απουσία, θα είναι στην ουσία, ένα "ναι" στα σχέδια της κυβέρνησης. Στον αγώνα αυτό θα πρωτοστατήσουν οι κομμουνιστές και κάθε τίμιος αγωνιστής. Οι εργαζόμενοι πρέπει να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, να συγκρουστούν μ' αυτή την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και να ανατρέψουν τα σχέδια της κυβέρνησης.

Την αντίθεσή τους στις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις εξέφρασαν και οι υπόλοιποι ομιλητές, ενώ αγωνιστικό χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Στο ψήφισμα που εγκρίθηκε ομόφωνα, επισημαίνεται ότι οι εργαζόμενοι δε δέχονται αλλαγή στις εργασιακές τους σχέσεις και απαιτούν την κατάθεση νομοσχεδίου, που θα προβλέπει τη σύσταση ενιαίου δημόσιου φορέα στις αστικές συγκοινωνίες. Επίσης, απαιτούν, την άμεση υπογραφή ΣΣΕ '98, με την εφαρμογή 35 ωρών δουλιάς, χωρίς μείωση των αποδοχών, καθώς και την πρόσληψη 500 οδηγών πλήρους απασχόλησης.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ