Τρίτη 8 Νοέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΠΟ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
Τεράστιες υποδομές και ελεύθεροι χώροι θυσιάζονται στην κερδοφορία των επενδυτών

Επικυρώθηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου στα μονοπώλια, που κυρώθηκε το 2018 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα για την εγχώρια αστική τάξη, καθώς είναι ενταγμένο σε έναν από τους πιο στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει, την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο.

Η σύμβαση που ψήφισε το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει υπογραφεί ανάμεσα σε Δημόσιο - ΓΑΙΟΣΕ και στην κοινοπραξία «ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές ΑΕ» (το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, που πλέον ανήκει σε αμερικανικά συμφέροντα) - «Goldair Cargo - εταιρεία Διεθνών Μεταφορών και Logistics AE», στην οποία συμμετέχουν και αυστριακά κεφάλαια.

Η τροποποίηση γίνεται προκειμένου να ενσωματωθούν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την εξέτασε, οι οποίες αλλάζουν τις λεπτομέρειες. Ετσι, πέρα από το «στρατηγικό σημείο» του Θριασίου, η κυβέρνηση προσφέρει σίγουρη κερδοφορία στα μονοπώλια και με τους όρους της υπό τροποποίηση σύμβασης. Παραχωρεί το Κέντρο στην κοινοπραξία για 37 έτη, ωστόσο δίνεται η δυνατότητα στον ιδιώτη να έχει την επιλογή της παράτασης ισχύος της Σύμβασης για 23 επιπλέον χρόνια, με τις ίδιες προϋποθέσεις. Συνεπώς, τα χρόνια παραχώρησης είναι συνολικά 60, όπως προβλεπόταν εξάλλου και αρχικά. Ακόμα, προβλέπεται διπλασιασμός στο αντίτιμο προς το ελληνικό Δημόσιο από τα 10 στα 20 εκατ. ευρώ, η ετήσια πληρωμή πάει από το 2,51% στο 5% και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 ευρώ στα 700.000 ευρώ, και διάφορες άλλες λεπτομέρειες.

Πρόκειται για ποσά που είναι «κόκκος στην άμμο» των κερδών που εξασφαλίζει η κυβέρνηση στα μονοπώλια, στα οποία παραδίδει ακίνητο 588 περίπου στρεμμάτων που βρίσκεται μέσα σε μία έκταση 2.200 στρεμμάτων, η οποία ανήκει στη ΓΑΙΟΣΕ και όπου περιλαμβάνεται και μία έκταση 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία όπως αναφέρεται στη σύμβαση έχει διαμορφωθεί σε έναν «ολοκληρωμένο, σύγχρονο και πλήρη εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής (διαμετακομιστικό κέντρο), περιλαμβάνοντας συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων), ιδιοκτησίας ΟΣΕ, έτοιμο προς λειτουργία».

Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο Πάρκο Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα το οποίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο, «στρατηγικά χωροθετημένο» κοντά στην Αθήνα και στο λιμάνι του Πειραιά, που είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, συνδέεται με σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι του Πειραιά και με το διεθνές αεροδρόμιο, ενώ διαθέτει πρόσβαση και στο οδικό δίκτυο, κ.λπ.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σαρακιώτης, παρουσίασε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ πολύ καλύτερα από τον εισηγητή της πλειοψηφίας. Αφού κόμπασε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που ως κυβέρνηση «εργάστηκε συντεταγμένα με στόχο την υλοποίηση της επένδυσης που συζητούμε», πρόσθεσε: «Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε επισημάνει ότι η επιλογή δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων και η καλλιέργεια ευνοϊκών συνθηκών έχει στρατηγικό χαρακτήρα και συμβάλλει στην εδραίωση ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, προοπτική η οποία συνιστά ζητούμενο στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον».

«Η κύρωση και η τροποποίηση αυτής της συμφωνίας έχει ως στόχο η χώρα μας, η πατρίδα μας να γίνει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό κέντρο HUV για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας για πρώτη φορά σοβαρά τη στρατηγική της θέση, δημιουργώντας συνθήκες ευρωστίας και ανάπτυξης», συμπλήρωσε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννης. Την «αγωνία» τους για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο εξέφρασαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Δεν είναι για τις ανάγκες του λαού

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, καταψηφίζοντας, τόνισε ότι «δεν είναι μια επένδυση για τις ανάγκες του λαού, όπως αντιπλημμυρική προστασία, αντιπυρική, αντισεισμική, ή ακόμα και δημιουργία σύγχρονων σχολικών αιθουσών ή νοσοκομείο κ.ο.κ. Είναι μια ακόμα μεγάλη καπιταλιστική επένδυση, η αρχική μαζί με τις σημερινές τροποποιήσεις, ενταγμένη στα περισσότερα κέρδη για το κεφάλαιο, με "εργασιακό μεσαίωνα", φτώχεια και βάσανα για τα λαϊκά στρώματα».

Τόνισε ότι «αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική την υπηρετείτε όλοι σας, γι' αυτό την ψηφίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού για όλα αυτά δεν έχετε αντιδικίες μεταξύ σας, συμφωνείτε στον σχεδιασμό για τη μετατροπή της χώρας σε περιφερειακό κόμβο εμπορευματικών μεταφορών και στην υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών, αφού εξυπηρετεί αφενός την καπιταλιστική κερδοφορία και αφετέρου τον στενά δεμένο με αυτό στόχο της γεωστρατηγικής αναβάθμισης της εγχώριας αστικής τάξης». Τέλος, ανέδειξε πόσο περισσότερο θα υποβαθμιστεί το περιβάλλον όλης της ευρύτερης περιοχής και τις επιπλέον συνέπειες που θα έχει σε βάρος της ζωής των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ψηφίστηκε η σύμβαση παραχώρησης στους μονοπωλιακούς ομίλους(2018-11-02 00:00:00.0)
«Εθνικό σχέδιο» για την ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων(2017-06-15 00:00:00.0)
Ολοκληρωμένη κρατική παρέμβαση για τη στήριξη της καπιταλιστικής ανάκαμψης(2017-05-27 00:00:00.0)
Ψηλά στην κυβερνητική λίστα προτεραιοτήτων(2016-10-22 00:00:00.0)
Δέσμευση της κυβέρνησης απέναντι στα μονοπώλια(2016-02-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ