Παρασκευή 20 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πρόκληση με "απ' ευθείας σύνδεση"

Με εμφανή στόχο να παίξει το ρόλο του "πυροσβέστη" των αγώνων που αναπτύσσονται και διογκώνονται στους χώρους της παιδείας, ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε χτες σε "απευθείας σύνδεση" να προσπαθεί να πείσει το πανελλήνιο για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Για το σκοπό αυτό, εκτός βέβαια από την κρατική τηλεόραση, η οποία μετέδιδε τη συνέντευξη σε απευθείας σύνδεση, επιστράτευσε τη συκοφαντία ενάντια σε εκείνους που αγωνίζονται, την υποβάθμιση αγώνων σε εσωτερικές αντιπαραθέσεις, τις θεωρίες περί "κοινωνίας της γνώσης", τελεσίγραφα του στιλ "ο Νόμος θα εφαρμοστεί", με αποτέλεσμα, τελικά, να κάνει φανερή την ανησυχία της κυβέρνησης για το κίνημα που έχει ξεσηκωθεί ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Ο υπουργός Παιδείας έκανε μια εφ' όλης της ύλης αναφορά στη "μεταρρύθμιση", ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και φτάνοντας στο "συνονθύλευμα" που το υπουργείο Παιδείας αποκαλεί Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και συμπεριλαμβάνει ΠΣΕ, "συμβατικά προγράμματα σπουδών", "Ανοιχτό Πανεπιστήμιο" κλπ.

Αποκαλυπτικός, ωστόσο, ήταν όταν αναφερόταν στους αγώνες που αναπτύσσονται. Για την πανελλαδική συνάντηση που έχουν προγραμματίσει Συντονιστικά Αγώνα μαθητών από όλη την Ελλάδα στο υπουργείο Παιδείας, όπου θα επιδιώξουν συνάντηση, τόνισε χαρακτηριστικά ότι "δεν αποδίδουν συναντήσεις διαδηλωτών με τον υπουργό", καλώντας τους μαθητές να απευθυνθούν στις διευθύνσεις. Ερωτώμενος δε για το πώς θα αντιμετωπίσει τους αγώνες των μαθητών, τόνισε ότι δεν είναι "ούτε των αστυνομικών, ούτε των διοικητικών μέτρων". Ωστόσο, το ίδιο το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του πριν από μερικές μέρες ανακοίνωνε ότι έχει "δασκαλέψει" τους προϊσταμένους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το πώς θα "αποτρέπουν ή να αναιρούν καταλήψεις". Τις κινητοποιήσεις φοιτητών και πανεπιστημιακών ενάντια στα Προγράμματα Σπουδών Επιλογής, τις απέδωσε σε αντιδικίες πανεπιστημιακών (κάνοντας λόγο ειδικά για το Πάντειο και το Πολυτεχνείο Κρήτης), ενώ σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, τόνισε ότι "όταν μου ζητούν κατάργηση του νόμου 2525, μου κόβουν τις γέφυρες", κατά την πάγια τακτική για "διάλογο" στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου.

Ο υπουργός Παιδείας απέδωσε, πάντως, τις αντιδράσεις στο "φόβο" και την "αβεβαιότητα για το καινούριο".

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός Παιδείας στο ρόλο του εκπαιδευτικού, ανακοινώνοντας την πρότασή του, για ίδρυση σχολής διαρκούς επιμόρφωσης και τονίζοντας προκλητικά ότι "αδικούμε τους εκπαιδευτικούς", τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας είχε εξαπολύσει επιχείρηση συκοφάντησης του κλάδου κατά το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Επιχείρησε μάλιστα να διαχωρίσει τους εκπαιδευτικούς, κάνοντας λόγο για "σιωπηρή πλειοψηφία που συμφωνεί".

Το χαρτί "ελεύθερη πρόσβαση"

Αναφερόμενος στο ζήτημα των εξετάσεων στο Λύκειο, ο υπουργός, παίζοντας κυριολεκτικά με τις λέξεις, τόνισε ότι δεν πρόκειται για εξεταστικό σύστημα αλλά "διαπιστωτικό", παραλείποντας βέβαια να διευκρινίσει πως η εισαγωγή των μαθητών στη σχολή της αρεσκείας τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα εξαρτηθεί από αυτή τη "διαπιστωτική" διαδικασία των - πολλαπλών - εξετάσεων, σε πανελλαδικό μάλιστα επίπεδο, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη μαζική προσφυγή των μαθητών στα φροντιστήρια.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα περί ελεύθερης πρόσβασης και αναφέρθηκε στην αύξηση των εισακτέων με στόχο το 2000 να ξεπεράσουν τους 85.000 οι εισαγόμενοι φοιτητές. Ειδικότερα για τη λεγόμενη "διεύρυνση" της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, είπε ότι τα ΠΣΕ φέρνουν στην Ελλάδα ένα θεσμό που έχει καταξιωθεί στην Ευρώπη και ότι στο πλαίσιο της "αυτοοργάνωσης" των Πανεπιστημίων δε θα υπάρχει μόνο διεύρυνση, αλλά και συντμήσεις τμημάτων, και τα ΑΕΙ θα κληθούν να εγκαταλείψουν αντικείμενα, τα οποία είναι ξεπερασμένα.

Ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε χτες επισκέψεις στα σχολεία για να "ενημερωθούν" οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Ανακοίνωσε δε, ότι την ερχόμενη Τρίτη θα φέρει για συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τα ζητήματα της μεταρρύθμισης, καλώντας τα κόμματα να παρουσιάσουν συγκεκριμένες προτάσεις, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει "συναίνεση" και να εμφανίσει την αντιδραστικότερη εκπαιδευτική αναδιάρθρωση των τελευταίων χρόνων, ως προϊόν "διαλόγου".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ