Τρίτη 24 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βυτιοφόρο - βόμβα στη Σούδα

Προληπτικοί έλεγχοι θα διενεργηθούν ύστερα από εισαγγελική παραγγελία σε όλα τα βυτιοφόρα που διακινούν καύσιμα στις κατοικημένες περιοχές

Το πρόβλημα των μέτρων ασφαλείας στα μέσα μεταφοράς των υγρών καυσίμων στα πρατήρια, από τα οποία τα περισσότερα βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές, ήρθε για άλλη μια φορά στη δημοσιότητα. Αυτή τη φορά στη Σούδα Χανίων, πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε βυτιοφόρο που τροφοδοτούσε με βενζίνη δεξαμενές πρατηρίου, έστειλε στο νοσοκομείο οκτώ άτομα - τα εφτά είναι πυροσβέστες - και κατέστρεψε, εκτός από το πρατήριο, ένα διαμέρισμα κι ένα κατάστημα, θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρη περιοχή.

Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο πρατήριο του Γεωργίου Νικηφοράκη το Σάββατο το μεσημέρι. Στον τόπο έσπευσαν 35 πυροσβέστες με εφτά οχήματα. Στην αρχή η φωτιά ελέγχθηκε, αλλά μετά από δεύτερη ανάφλεξη η πυρκαγιά πήρε ανεξέλεγκτη διάσταση και σβήστηκε με πολλή δυσκολία.

Οπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Χανίων, Β. Κώτσος, "αν είχε τοποθετηθεί σωστά η γείωση στο συγκεκριμένο βυτίο δε θα υπήρχε θέμα στατικού ηλεκτρισμού". Ο Β. Κώτσος εκτίμησε ότι η φωτιά προκλήθηκε από στατικό ηλεκτρισμό την ώρα της εκφόρτωσης των καυσίμων και σημείωσε ότι τα περισσότερα βυτιοφόρα δεν τηρούν τους απαραίτητους όρους κατά την εκφόρτωση.

Οπως κατήγγειλαν δε πολλοί κάτοικοι, στα βενζινάδικα της Σούδας δεν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και τα συστήματα τροφοδοσίας τους με καύσιμα είναι απαρχαιωμένα.

Στο μεταξύ, προληπτικοί έλεγχοι θα διενεργηθούν ύστερα από εισαγγελική παραγγελία σε όλα τα βυτιοφόρα που διακινούν καύσιμα στις κατοικημένες περιοχές του Πειραιά. Υστερα από την εντολή, χτες το πρωί, του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιά, Β. Παπαδάκη,αναμένεται υπό την εποπτεία εισαγγελέα Πλημμελειοδικών να γίνονται έλεγχοι αν τα βυτιοφόρα έχουν όλα τα απαραίτητα όργανα και συστήματα ασφαλείας, όπως αυτό της γείωσης, ώστε να αποτρέπονται πιθανές εκρήξεις εξαιτίας του στατικού ηλεκτρισμού, που δημιουργείται από τα καύσιμα τα οποία μεταφέρονται.

Η εισαγγελική παραγγελία δόθηκε με αφορμή την έκρηξη που σημειώθηκε στα Χανιά, για να αποκαλυφθεί ότι μέχρι σήμερα, όχι μόνο δε γίνονταν σχετικοί έλεγχοι, αλλά δεν προβλέπονταν καν (!), όπως επίσης δεν ελέγχονταν οι πιέσεις των υγρών καυσίμων που μεταφέρονταν. Τους σχετικούς ελέγχους θα πρέπει τώρα να κάνει η Τεχνική Υπηρεσία Οχημάτων του υπουργείου Μεταφορών, η οποία πραγματοποιούσε ανάλογους ελέγχους μόνο στις διεθνείς μεταφορές, αλλά όχι και στα εθνικά φορτία. Οι μόνο έλεγχοι που γίνονταν μέχρι σήμερα στα βυτιοφόρα ήταν ο προβλεπόμενος έλεγχος κατά την έκδοση της άδειάς τους και ο περιοδικός έλεγχος ασφάλειας κυκλοφορίας από το ΚΤΕΟ, που δεν είχαν όμως σχέση με την επικινδυνότητα του φορτίου αλλά με την κατάσταση του οχήματος.

Οι νέοι έλεγχοι αναμένεται να ξεκινήσουν από το '97 από τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο προωθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα σε εφαρμογή της οδηγίας 94/55 της ΕΕ, με την οποία τίθενται οι προδιαγραφές και οι όροι για τη μεταφορά των επικίνδυνων φορτίων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ