Χαρακτηριστικές πλευρές κυβερνητικής ανικανότητας (και όχι μόνο...)
Στις περσινές πυρκαγιές, η αλλαγή φορέα ευθύνης (από υπ. Γεωργίας - Υπ. Δημόσιας Τάξης - Πυροσβεστική), χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία και υποδομή, δεν έφερε την καταστροφή που βιώνουμε φέτος, ίσως για τυχαίους λόγους, αλλά και για το γεγονός ότι κάθε τι που σχετίζονταν με την εναέρια πυρόσβεση είχε αντιμετωπιστεί από τις 15 Ιούνη. Αντίθετα φέτος, πρώτα ήρθαν οι πυρκαγιές, και μετά η εναγώνια προσπάθεια της κυβέρνησης να... βρει(!!) πυροσβεστικά μέσα.
Φέτος, κανένα απ' αυτά τα αποδοτικότατα πυροσβεστικά μέσα δε χρησιμοποιήθηκε και μόνο όταν η κυβέρνηση διαπίστωσε την ανικανότητά της ν' αντιμετωπίσει τις πυρκαγιές, ζήτησε τα Μ26, που ήρθαν στις 8 Ιούλη, για να πετάξουν αμέσως στη Σάμο. Η αξιοποίησή τους έγινε 23 μέρες αργότερα από πέρσι! Η κυβέρνηση επιχείρησε να τα βγάλει πέρα με τα ΚΑΝΑΝΤΕΡ, που - κατά τις πληροφορίες μας - μεταφέρουν μόνο 4-5 τόνους νερό με προσθαλάσσωση. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα τελευταία αυτά αεροπλάνα δεν απογειώνονται όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς, δεν μπορούν να προσθαλασσωθούν με κύμα ανώτερο του μισού μέτρου, ούτε να πετάξουν στο Αιγαίο με 6 και πάνω μποφόρ. Τον περασμένο Απρίλη ματαιώθηκε επιχείρηση δασοπυρόσβεσης στη Σάμο λόγω μποφόρ στο Αιγαίο.
Η κυβέρνηση, έχοντας καθυστερήσει εξοργιστικά την προετοιμασία εναέριας πυρόσβεσης, μόνο στις αρχές Ιούλη ζήτησε δύο Μ26 και τώρα εναγώνια ζητά άλλα δύο!
Πέρσι, λόγω της παρουσίας δύο Μ26 (ελικοπτέρων και του ΙΛΙΟΥΣΙΝ), δεν υπήρξε πυρκαγιά που να μη σβηστεί στο πρώτο 24ωρο. Τώρα, επί μέρες, καίγεται ένας μεγάλος αριθμός περιοχών της χώρας. Πέρσι, για εβδομήντα δύο μέρες (72) από 15 Ιούνη ως 30 Σεπτέμβρη, στον πυροσβεστικό στόλο ήταν και το τετρακινητήριο ΙΛΙΟΥΣΙΝ 76, που σε λίγα λεπτά της ώρας (15`) φόρτωνε, νύχτα ή μέρα, 45 τόνους γλυκό νερό (πιο χρήσιμο και για την ανάπλαση της καιόμενης χλωρίδας), προκειμένου να το μεταφέρει, με ταχύτητα 700 χλμ την ώρα, χωρίς καιρικούς και άλλους περιορισμούς, ως την τελευταία γωνιά της Ελλάδας. Σημειώνεται ότι μόνο σε 18 λεπτά της ώρας το ΙΛΙΟΥΣΙΝ πετά από Ελευσίνα στη Σάμο, όταν το ΚΑΝΑΝΤΕΡ - με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων και μόνο με 4-5 τόνους νερό -χρειάζεται σχεδόν τριπλάσιο χρόνο, 45` λεπτά!
Ετσι φέτος, το ΙΛΙΟΥΣΙΝ 76 αναμένει, ενώ οι πυρκαγιές μαίνονται! Το αεροπλάνο αυτό είναι Strategic Bomber, ικανό να εκπληρώνει την πυροσβεστική αποστολή του.
Κι όταν οι πυρκαγιές φτάσανε απειλητικές, τότε, στα γρήγορα ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ, φέρανε το αμερικανικό ελικόπτερο ERIXON (8-10 τόνους, θαλάσσιο νερό), που δεν έχει δυνατότητα μεταφοράς άλλων πυροσβεστικών μέσων και προσωπικού, αφού το νερό αποθηκεύεται στο σκάφος. Σημειώνεται τέλος ότι τα «ρώσικα» ελικόπτερα 15 τόνων, με όλα τα πλεονεκτήματά τους, προσφέρονταν με 715 εκατομμύρια δρχ. για 3,5 μήνες, όταν για το ERIXON θα πληρωθεί πάνω από ένα δισεκατομμύριο! Κακόμοιροι φορολογούμενοι... Το ΙΛΙΟΥΣΙΝ 76 νοικιάστηκε πέρσι (με τη μεταφορική ικανότητα 45 τόνων) όσο το ΚΑΝΑΝΤΕΡ (των 4-5 τόνων).