Τρίτη 1 Ιούνη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
Και κρατική χρηματοδότηση και διόδια...

Επίσκεψη - φιέστα του Μητσοτάκη το περασμένο Σάββατο

Μια ακόμη «φιέστα» πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην Κρήτη, από άλλη κυβέρνηση αυτήν τη φορά και τον Κυρ. Μητσοτάκη, για την υποτιθέμενη έναρξη των έργων για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η οποία επί της ουσίας αποτέλεσε δέσμευση έναντι των κατασκευαστικών ομίλων ότι το έργο θα λάβει γενναία κρατική χρηματοδότηση κατά την περίοδο κατασκευής, ενώ θα έχει πλήρη «ανταποδοτικότητα», δηλαδή εξασφαλισμένα κέρδη μέσω των διοδίων που θα επιβληθούν.

Το κόστος του έργου, που ο Κυρ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε «την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα των οδικών αξόνων», θα ξεκινά από τον Κίσσαμο και θα διασχίζει Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Νεάπολη, Αγιο Νικόλαο, καταλήγοντας στη Σητεία, θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ και θα έχει μήκος περίπου 300 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό οι απαιτούμενες μελέτες για την έναρξη του κατασκευαστικού τμήματος του έργου και, το σημαντικότερο, έχει «κλειδώσει» η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου. Με λίγα λόγια, το τελευταίο τμήμα του δρόμου θα παραδοθεί προς τα τέλη της δεκαετίας.

Σε ό,τι αφορά τα διόδια, το ύψος τους έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, «όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας», σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών. Πέρα από το γεγονός ότι τα διόδια πρέπει να καταργηθούν συνολικά, αφού τα έργα έχουν ήδη πληρωθεί από την κρατική χρηματοδότηση, η σύγκριση της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα είναι τουλάχιστον άστοχη και παραπλανητική, καθώς δεν υπολογίζεται ανάμεσα σε άλλα και το υψηλότερο κόστος των καυσίμων εξαιτίας του γεγονότος ότι πρόκειται για νησί.

Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ: Εξασφαλίζουν τα κέρδη των επιχειρηματιών

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κρήτη και τις ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ αναφέρεται:

«Η υλοποίηση του ΒΟΑΚ, όποτε και αν γίνει, θα προχωρήσει μόνο με την εξασφάλιση τεράστιων κερδών στο μεγάλο κεφάλαιο εις βάρος του λαού της Κρήτης.

Αλλωστε, πάντα το πρόβλημα ήταν πώς θα εξασφαλιστούν αυτοί οι όροι για να προχωρήσει ένα έργο που κάθε κυβέρνηση το είχε στην προεκλογική της ατραξιόν εδώ και 30 χρόνια.

Ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του από τα Χανιά απευθύνονταν ουσιαστικά στις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες και σε όσους άλλους έχουν να κερδίσουν από έργα και υποδομές που θα χρυσοπληρώσει ο λαός, λέγοντάς τους ότι το ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους το έχουν εξασφαλισμένο.

Τα περίφημα χρηματοδοτικά εργαλεία που εξασφάλισε η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι άλλα από το περαιτέρω χαράτσωμα του λαού, ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του έργου, με διόδια, που τόσο κυνικά ομολογεί ο πρωθυπουργός ότι αποτελεί τη μόνη ρεαλιστική λύση και οι εργασιακές συνθήκες γαλέρας που με τόσο κόπο φρόντισαν όλες οι κυβερνήσεις να διαμορφώσουν για τους εργαζόμενους, με την τελευταία να δίνει τα ρέστα της, προωθώντας την κατάργηση του 8ωρου.

Ο λαός μπορεί να χαράξει το δικό του δρόμο ανάπτυξης προς όφελός του».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ερώτηση για την άμεση και πλήρη αποζημίωση των πλημμυροπαθών στην Κρήτη(13/11/2020)
Λειτουργούν από σήμερα οι σταθμοί Μετρό(7/7/2020)
Παρέμβαση για τις υποδομές μεταφορών του νησιού(12/11/2014)
Και πανάκριβα διόδια και παράταση των συμβάσεων(31/12/2010)
Φιλέτο στο κατασκευαστικό κεφάλαιο μακριά από τις λαϊκές ανάγκες(8/8/2007)
Να καταργηθούν τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού(25/6/2006)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org