Τρίτη 14 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Μεγάλο φαγοπότι των πολυεθνικών

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπαίνουν στο παιχνίδι, με προίκα την κατασκευή 6 φρεγατών, κόστους 3,5 δισ. ευρώ

Οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία κανένα συμφέρον δεν έχουν από τα νταλαβέρια κυβέρνησης - πολυεθνικών. Αυτό που παρουσιάζεται σαν «διασφάλιση» δήθεν της δουλειάς τους, δεν είναι παρά το τυρί στη φάκα των μελλοντικών ανατροπών και απολύσεων, στο στρατηγικό αυτό τομέα
Οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία κανένα συμφέρον δεν έχουν από τα νταλαβέρια κυβέρνησης - πολυεθνικών. Αυτό που παρουσιάζεται σαν «διασφάλιση» δήθεν της δουλειάς τους, δεν είναι παρά το τυρί στη φάκα των μελλοντικών ανατροπών και απολύσεων, στο στρατηγικό αυτό τομέα
Μια ακόμα κίνηση, μετά την υπόθεση των υποβρυχίων και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο χοντρό παιχνίδι μεταξύ των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στο χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, με έπαθλο και λεία τις παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, έγινε χθες με την υπογραφή της συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των Ναυπηγείων Ελευσίνας και του υπό δημόσιο έλεγχο γαλλικού ναυπηγικού ομίλου DCNS.

Η συμφωνία αφορά στη ναυπήγηση 6 φρεγατών τύπου FREMM, συνολικού προϋπολογισμού σε σημερινές τιμές 3,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία Ναυπηγεία Ελευσίνας: «Η γαλλική DCNS και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας/Νεώριο υπέγραψαν Συμφωνία (Agreement) για τη ναυπήγηση των 6 Φρεγατών (FREMM) του Π.Ν. Η Συμφωνία αντικαθιστά το Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) που είχε υπογραφεί το 2006».

Η επιλογή των συγκεκριμένων φρεγατών έγινε με απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ που επιβεβαίωσε η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Με τη συμφωνία αυτή, που καθιστά τον ελληνικό όμιλο κύριο συνεργάτη της DCNS στην Ελλάδα και βασική ναυπηγό εταιρεία, επιχειρείται η επιτάχυνση των διαδικασιών υλοποίησης του προγράμματος.

Επιδιώκεται ταυτόχρονα η ισχυροποίηση της θέσης της σημερινής ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που με «προίκα» τις φρεγάτες, μπαίνει στο παζάρι για την υπαγωγή υπό ενιαίο έλεγχο εκ μέρους πολυεθνικών ομίλων - και υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο του «Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα» - τόσο του Σκαραμαγκά όσο και της Ελευσίνας/Νεώριο. Οπως έχει ήδη συμφωνηθεί, η γερμανική «Thyssen Krupp Marine Systems» με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης που είναι ο βασικός πελάτης, θα μεταβιβάσει στο τέλος Σεπτέμβρη το 75% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην αραβική «Abu Dhabi Mar».

Λεία και έπαθλο σε όλο αυτό το νταλαβέρι αποτελούν τα 4 δισ. που θα ανέλθει το συνολικό πρόγραμμα των 6 υποβρυχίων γερμανικού τύπου «Τ-214» και τα 3,5 δισ. ευρώ του νέου προγράμματος των φρεγατών γαλλικού τύπου «FREMM» με προοπτική ακόμα 2,5 δισ. για άλλες 4 φρεγάτες του ίδιου τύπου αν αποφασιστεί η αντικατάσταση για λόγους ομοιοτυπίας των σημερινών τύπου MEKO-200. Δηλαδή συνολικά 10 δισ. ευρώ σε ορίζοντα μέχρι το 2025.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ