Πέμπτη 23 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΟ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕΤΡΩΝ
«Πράσινοι» φόροι και πριμοδότηση των αυτοκινητοβιομηχανιών

Τα εύσημα απέδωσαν στην κυβέρνηση οι εισαγωγείς αυτοκινήτων για τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Χρυσές δουλειές θα κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ το νέφος θα παραμείνει στα ύψη

Eurokinissi

Χρυσές δουλειές θα κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ το νέφος θα παραμείνει στα ύψη
Η Κυβερνητική Επιτροπή με πρόσχημα την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα αστικά κέντρα της χώρας ενέκρινε χτες μέτρα, τα οποία όχι μόνο δεν καταπολεμούν το «νέφος», αλλά ευνοούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και το εμπόριο αυτοκινήτων, ενώ προσθέτουν νέα βάρη στη λαϊκή οικογένεια, στην οποία τίθεται το δίλημμα ή να πληρώνει ακόμη πιο ακριβά «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας ή να αναγκαστεί να καταφύγει στις τράπεζες για να αγοράσει καινούριο ΙΧ, αποσύροντας «αντί πινακίου φακής» το παλιάς τεχνολογίας αμάξι που τώρα κατέχει.

Οπως ήταν απολύτως φυσικό, τα κυβερνητικά μέτρα έτυχαν της αποδοχής του Συνδέσμου Εισαγωγέων - Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εκπρόσωποί του χαρακτηρίζουν τα μέτρα «απόλυτα ορθά και αναγκαία», ενώ δεν παραλείπουν να αξιώσουν και «άμεση νομοθέτηση των οικονομικών κινήτρων και όλων των διαδικασιών», ώστε να μην τεθεί σε αναστολή η αγορά αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε πως υπολογίζεται ότι μέσα στο 2009 θα αποσυρθούν 50.000 οχήματα, 250.000 το 2010, 230.000 το 2011 και 200.000 το 2012.

Τα νέα μέτρα αφορούν μόνο στην οδική κυκλοφορία και ειδικότερα αναφέρονται σε τρεις τομείς: Στην επιβολή «πράσινων» τελών κυκλοφορίας, στην απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, κυρίως αυτών που έχουν ηλικία άνω των 15 ετών, και στην επιβολή «πράσινου» δακτυλίου στην Αθήνα.

«Πράσινα» χαράτσια

Το ετήσιο χαράτσι των τελών κυκλοφορίας θα καθορίζεται πλέον αναλόγως όχι μόνο του κυβισμού των αυτοκινήτων, αλλά της παλαιότητας και της περιβαλλοντικής τους επιβάρυνσης. Συγκεκριμένα, από την άποψη αυτή όλα τα οχήματα (ΙΧ, δίκυκλα, φορτηγά) χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες (κλάσεις):

  • Στην Α κλάση εντάσσονται τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν μετά την 1-1-2005 και θα πληρώνουν 18 ευρώ λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από τα σημερινά.
  • Στη Β κλάση εντάσσονται τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από 1-1-2000 έως 31-12-2004 και θα πληρώνουν επιπλέον 50 ευρώ από ό,τι σήμερα.
  • Στη Γ κλάση εντάσσονται τα οχήματα που κυκλοφόρησαν από 1-1-1996 έως 31-12-1999 και θα πληρώνουν ακριβότερα κατά 100 ευρώ τέλη από τα σημερινά.
  • Στη Δ κλάση εντάσσονται τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν τις 31-12-1995 και θα πληρώνουν αυξημένα κατά 150 ευρώ τέλη από τα σημερινά.

Τα αυξημένα χαράτσια ισχύουν για τη χρονιά 2010, δηλαδή γι' αυτά που θα πληρωθούν από τους οδηγούς φέτος το Νοέμβρη και το Δεκέμβρη. Για παράδειγμα, αυτοκίνητα με κυβισμό από 786 έως 1.357 κ.ε. που πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας 112 ευρώ, τώρα θα πληρώνουν: Της Α κλάσης 94, της Β κλάσης 162, της Γ κλάσης 212 και της Δ κλάσης 262 ευρώ. Αντίστοιχα, τα αυτοκίνητα με κυβισμό 1.358 έως 1.928 από 202 ευρώ που πλήρωναν τώρα θα πληρώνουν: Της Α κλάσης 184, της Β κλάσης 252, της Γ κλάσης 302 και της Δ κλάσης 352 ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας για τα υβριδικά αυτοκίνητα (που κινούνται και με ηλεκτρική ενέργεια) μέχρι τα 1.928 κυβικά θα παραμείνουν μηδενικά, όμως γι' αυτά που έχουν μεγαλύτερα κυβικά διαμορφώνονται στο μισό της κλάσης Α.

«Απόσυρση»

Οσον αφορά στο μέτρο της απόσυρσης που θα εφαρμοστεί από φέτος τον Αύγουστο, μόλις εκδοθούν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και θα ισχύει μέχρι τα τέλη του 2012, προβλέπονται τα εξής:

Τα κίνητρα της απόσυρσης θα κλιμακώνονται, χωρίς αγορά νέου αυτοκινήτου, ως εξής:

  • 500 ευρώ αν το ΙΧ που θα αποσυρθεί είναι έως 900 κυβικά.
  • 1.000 ευρώ αν είναι από 900 έως 1.400 κυβικά.
  • 1.500 ευρώ αν είναι από 1.400 έως 2.000 κυβικά.
  • 2.000 ευρώ αν είναι από 2.000 έως 2.400 κυβικά.
  • 2.200 ευρώ αν είναι πάνω από 2.400 κυβικά.

Αν ο κάτοχος του ΙΧ που αποσύρεται αγοράσει καινούριο νέας τεχνολογίας, τότε θα παίρνει επιπλέον κίνητρο άλλα 1.000 ευρώ.

Αντίστοιχα κίνητρα θα ισχύσουν για την απόσυρση ελαφρών φορτηγών ή και άλλων βαριών οχημάτων.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι η δαπάνη της απόσυρσης, που υπολογίζεται σε 2,3 δισ. ευρώ, δε θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού τα έσοδα από τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και το ΦΠΑ θα ανέλθουν σε 1,7 δισ. ευρώ, ενώ πάνω από 600 εκατ. ευρώ θα εισπραχθούν από τα τέλη ταξινόμησης των νέων αυτοκινήτων που θα αγοραστούν...

«Πράσινος» δακτύλιος

Οσον αφορά στο νέο «πράσινο» δακτύλιο, αυτός θα ισχύσει από την 1η Σεπτέμβρη του 2011 και τα όριά του θα είναι τα ίδια με τα σημερινά, όπως και τα ωράριά του, ενώ ο υπουργός δεν απέκλεισε αργότερα να ληφθεί απόφαση για διεύρυνσή του.

Στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν ελεύθερα τα αυτοκίνητα της Α κλάσης, όχι μόνο όλα, αλλά αυτά που θα εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, δηλαδή μέχρι 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Τα ΙΧ που ανήκουν στις κλάσεις Β και Γ θα κυκλοφορούν όπως και τώρα με τα μονά - ζυγά, ενώ τα ΙΧ της κλάσης Δ δε θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου κατά τις ώρες ισχύος του.

Σημειώνουμε ότι ο υπουργός απέκλεισε να ισχύσουν, προς το παρόν, διόδια πόλης, αλλά και το να επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοφόρων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ