Τετάρτη 15 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Χάος προκαλεί η κυβέρνηση

Ματαιώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού, ενοικιασμένα αεροπλάνα που πετούν με ελάχιστους επιβάτες, απώλεια τεράστιων εσόδων και απειλές για πτώχευση. Ολα για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα στον "στρατηγικό επενδυτή"...

Εκμεταλλευόμενη, η κυβέρνηση, την εικόνα χάους που εμφανίζει πλέον η "Ολυμπιακή Αεροπορία", το οποίο δημιουργεί και προκαλεί η ίδια με τη σχεδιασμένη τακτική της, εμφανίζεται πλέον - σύμφωνα με πληροφορίες - αποφασισμένη να επιταχύνει τις διαδικασίες για την παράδοση του εθνικού αερομεταφορέα στον στρατηγικό επενδυτή... Καθημερινά, παρουσιάζονται προβλήματα, καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων, αλλά το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση,και τα φιλικά προς την ιδέα της ιδιωτικοποίησης ΜΜΕ,είναι η καινούρια προσπάθεια να φορτωθούν αυτά στις εργαζόμενους.

Χαρακτηριστικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης είναι τα όσα είπε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Τ. Μαντέλης, όταν κλήθηκε να απαντήσει στα όσα είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Θ. Τσακιρίδης, σχετικά με το ενδεχόμενο πτώχευσης. Ο τελευταίος, στη συνάντησή του με εκπροσώπους των πιλότων προχτές, είπε ότι αν δεν καλυφθεί το πρόγραμμα του Πάσχα, ώστε να εισρεύσουν έσοδα στα ταμεία, υπάρχει αδυναμία πληρωμής μισθών και δώρου και είναι προ των πυλών η πτώχευση. Ο υπουργός... δεν κατάλαβε να ειπώθηκε κάτι τέτοιο. "Εκείνο που κατάλαβα εγώ είναι ότι δεν εννοούν πτώχευση, αλλά ότι αν δε δουλέψει η "Ολυμπιακή" θα κλείσει. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Αν δεν εφαρμοστούν τα μέτρα, το επόμενο βήμα είναι αυτό", είπε επί λέξει ο Τ. Μαντέλης!

Χτες ματαιώθηκαν εννέα πτήσεις και συγχωνεύτηκαν άλλες δύο, ενώ για σήμερα έχει προγραμματιστεί η ματαίωση εννέα πτήσεων εσωτερικού και τεσσάρων εξωτερικού και η συγχώνευση των πτήσεων για Ζυρίχη και Γενεύη. Αυτό είναι αποτέλεσμα τόσο της καθήλωσης αεροπλάνων στο έδαφος, λόγω έλλειψης τεχνικού προσωπικού, αλλά και επειδή δεν επαρκούν οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές. Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες από εργαζόμενους, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις κρατήσεις θέσεων. Γιατί, ενώ στο σύστημα κρατήσεων φαίνεται ότι στα αεροπλάνα που ενοικιάστηκαν υπάρχει πληρότητα, στην πραγματικότητα ορισμένες πτήσεις (π. χ. Αμστερνταμ, Μιλάνο) εκτελούνται με κενές θέσεις. Πράγμα που μπορεί να οφείλεται σε σκόπιμες διπλοκρατήσεις, αλλά και στην αδυναμία του προσωπικού να ελέγξει, καθώς η αποχώρηση έμπειρου προσωπικού επηρεάζει την ομαλή λειτουργία της εταιρίας, σε συνάρτηση βέβαια με τις σοβαρές διοικητικές ευθύνες.

Η διαιώνιση αυτής της κατάστασης εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την "Ολυμπιακή", αφού και έργο και κατά συνέπεια έσοδα χάνονται, αλλά και ανοίγει ο δρόμος για την παραχώρηση πτητικού και τεχνικού έργου σε ιδιώτες.

Στο μεταξύ, μια μια κατά σειρά οι γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων απορρίπτουν τα κυβερνητικά μέτρα. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε αναμονή και απαιτούν από τις συνδικαλιστικές τους ηγεσίες συγκεκριμένα πρακτικά μέτρα και πρωτοβουλίες, για να μην περάσει στην πράξη η καταστροφική για τον εθνικό αερομεταφορέα κυβερνητική πολιτική.

Χτες συνεδρίασε το ΔΣ της Ενωσης Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών - Πτυχιούχων(ΕΤΕΜ - Π) και αποφάσισε την απόρριψη των μέτρων που αφορούν στον κλάδο τους. Η εισήγηση του ΔΣ στη γενική συνέλευση που ακολούθησε ήταν να εξουσιοδοτηθεί από τα μέλη της Ενωσης για αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Από την πλευρά τους οι πιλότοι επισημαίνουν ότι ο νέος κανονισμός εργασίας είναι αντιαεροπορικός και ότι ακόμη και η πιστή εφαρμογή του δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του προγράμματος, λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν στους κλάδους του ιπτάμενου προσωπικού, στους τεχνικούς εδάφους, αλλά και σε αεροπλάνα.

Σήμερα εκπρόσωποι σωματείων των εργαζομένων θα κάνουν παράσταση στον Διευθυντή Διοικητικών Υπηρεσιών, και θα ζητήσουν ενημέρωση για το γεγονός ότι αυτή την περίοδο γίνονται προσλήψεις εποχικού προσωπικού, εκτός της διαδικασίας του νόμου 2190.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ