Τρίτη 4 Απρίλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Το ζήτημα είναι ποιος αποφασίζει και με ποιο κριτήριο τα μέτρα ασφαλείας

Στην παρέμβασή της, με θέμα «Αποτελεί το ανθρώπινο λάθος την πραγματική αιτία των ατυχημάτων μεγάλης έκτασης;», η Δρ. Εύη Γεωργιάδου σημείωσε ότι «το "ανθρώπινο λάθος" αποτέλεσε τον πυρήνα της κυβερνητικής προπαγάνδας για να συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη. Στην πραγματικότητα, ο ισχυρισμός "για όλα φταίει ο σταθμάρχης" είναι σαν να λέμε ότι "για το ατύχημα φταίει ότι έγινε ατύχημα"... Αυτός ο ισχυρισμός είναι προκλητικός, γιατί σήμερα υπάρχουν οι επιστημονικές μέθοδοι και οι τεχνολογικές και οργανωτικές δυνατότητες για να περιορίσουμε σημαντικά την εκδήλωση και ακόμα περισσότερο τις συνέπειες μιας λαθεμένης επιλογής του εργαζόμενου».

Πρόσθεσε ότι «η πλειοψηφία των επιστημονικών μεθόδων ανάλυσης επικινδυνότητας που έχουν αναπτυχθεί, περιλαμβάνουν ανάλυση και για τη μελέτη της συνεισφοράς του "ανθρώπινου παράγοντα", την ανάλυση της λεγόμενης "ανθρώπινης αξιοπιστίας", δηλαδή τη μελέτη για τον εντοπισμό, την ποσοτικοποίηση και τη μείωση της πιθανότητας "ανθρώπινου λάθους"». Υπογράμμισε ότι «μια μελέτη επικινδυνότητας βοηθά στην επιλογή κατάλληλων μέτρων μείωσης της πιθανότητας να συμβεί ατύχημα (π.χ. σύστημα τηλεδιοίκησης, συστήματα ασφάλειας, τήρηση διαδικασιών ασφάλειας, κατάλληλη εκπαίδευση εργαζομένων, προληπτική συντήρηση κ.ά.). Η μελέτη επικινδυνότητας βοηθά επίσης στην επιλογή κατάλληλων μέτρων περιορισμού των επιπτώσεων ακόμη και αν συμβεί ένα ανεπιθύμητο γεγονός (π.χ. συστήματα πυρασφάλειας αν ξεκινήσει φωτιά, σχέδιο εκκένωσης κ.ά.).

Η σωστή μελέτη και οργάνωση πρέπει να περιλαμβάνει πολλά επίπεδα προστασίας, πολλές δικλείδες ασφαλείας. Κάθε επιπλέον μέτρο αυξάνει το επίπεδο ασφάλειας, αντίστροφα, κάθε έλλειψη το υπονομεύει».

Η Εύη Γεωργιάδου ανέφερε επίσης ότι «με όλες τις κυβερνήσεις συνέβαιναν ατυχήματα που χτυπούσαν το καμπανάκι αλλά κανείς δεν άκουγε. Από το 2008 έως το 2021, σύμφωνα με τις δικές τους εκθέσεις, καταγράφηκαν 324 σοβαρά ατυχήματα στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με αποτέλεσμα τον θάνατο συνολικά 199 ατόμων και τον σοβαρό τραυματισμό 170. Την ίδια περίοδο καταγράφηκαν συνολικά 1.989 πρόδρομα συμβάντα, δηλαδή παρ' ολίγον ατυχήματα που μπορεί να σχετίζονταν π.χ. με σιδηροτροχιές, άξονες, τροχούς που είχαν υποστεί ρήξη, με αστοχίες σηματοδότησης, με παραβίαση σηματοδότη. Το 2017, που έγινε το σοβαρό δυστύχημα στο Αδενδρο με 3 νεκρούς και 6 τραυματίες, στο πόρισμα της διερεύνησης αναδεικνύονταν ελλείψεις».

Τόνισε ότι «πέρασαν τόσες κυβερνήσεις, τόσοι υπουργοί, και αυτή η εγκληματική πολιτική δεν αλλάζει. Δεν είναι δύσκολο να σκεφτούμε ποια είναι η βαθύτερη αιτία του προβλήματος. Το ζήτημα είναι ποιος αποφασίζει και με ποιο κριτήριο. Σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ, και όχι μόνο στην Ελλάδα, αποφασίζει η άρχουσα τάξη, αποφασίζουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι με γνώμονα την κερδοφορία τους. Κάθε όμιλος μέσα στη ζούγκλα της "απελευθερωμένης" αγοράς της ΕΕ, αποφασίζει για κάθε επιλογή με τη ζυγαριά του κόστους - οφέλους για τα κέρδη του. Ετσι ζυγίζει και αποφασίζει για τον αριθμό των εργαζομένων, τα ωράρια και την εκπαίδευσή τους, τον ρυθμό που θα εγκαταστήσει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, τη συντήρηση στις υποδομές. Ετσι δημιουργούνται τα προβλήματα, τα κενά και οι ελλείψεις που αυξάνουν την πιθανότητα και τις συνέπειες του "ανθρώπινου λάθους"».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ