Eurokinissi |
Η πιλοτική εφαρμογή θα συνεχιστεί τις επόμενες μέρες σε σχολεία των νομών Δράμας, Εβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου, ενώ στόχος είναι μέχρι τέλος της βδομάδας να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα Λύκεια της χώρας, για να πάει στη συνέχεια στα Γυμνάσια.
Το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι η τηλεκπαίδευση δεν θα αναπληρώσει τις χαμένες ώρες, στόχος της δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία, μέσω επαναλήψεων σε ύλη που έχουν διδαχθεί.
Επίσης, διευκρινίζει ότι για μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, έχει προβλεφθεί να μπορούν να συνδεθούν με την «εικονική τάξη» μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο.
Μια σειρά προβληματισμούς για την εφαρμογή στην πράξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που έχουν να κάνουν με την απαιτούμενη υποδομή, τη δυνατότητα όλων να έχουν πρόσβαση σε αυτή, την ανάγκη προαιρετικότητάς της κ.λπ., θέτει με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ, που θέτει επιτακτικά την ανάγκη: «Το υπουργείο πρέπει άμεσα να προβεί στη μείωση της ύλης, ιδιαίτερα για τη Γ' Λυκείου, αλλά όχι μόνο, και να λάβει υπόψη του και την επόμενη σχολική χρονιά (2020-2021) ότι οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων διδάχθηκαν πλημμελώς την ύλη της τάξης στην οποία βρίσκονται εφέτος. Η ανακοίνωση της απόφασης για μείωση της ύλης πρέπει να γίνει άμεσα, προκειμένου να μη δημιουργείται επιπλέον ψυχολογική φόρτιση των μαθητών και των οικογενειών τους, ενώ το μέγεθος της περικοπής της ύλης, που πρέπει να είναι ανάλογο με τον χαμένο διδακτικό χρόνο, να ανακοινωθεί όταν πάψει η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Για τις υπόλοιπες τάξεις, εφόσον η αναστολή λειτουργίας διαρκέσει έως τις γιορτές του Πάσχα, να ανασταλούν οι προαγωγικές εξετάσεις και η προαγωγή να γίνει μόνο με τους προφορικούς βαθμούς των μαθητών».
Και η ΟΛΜΕ καταλήγει στην ανακοίνωσή της: «Παρ' όλες τις δυσκολίες, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τη βούληση να συμπαρασταθούμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας την κρίσιμη αυτή στιγμή, όπως άλλωστε το πράξαμε και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και της εφαρμογής των μνημονίων, που σταθήκαμε όχι μόνο παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές όλων των παιδιών, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης».