Παρασκευή 4 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ολοκληρώνει την «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών

Την πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο ήδη επικυρώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενσωματώνοντας στην ελληνική νομοθεσία σειρά ευρωπαϊκών Οδηγιών που συνιστούν το λεγόμενο «4ο πακέτο για τους σιδηρόδρομους» και συγκεκριμένα τις Οδηγίες 2016/797, 2016/798 και 2016/2370, με τις οποίες εναρμονίζονται τα διαφορετικά πλαίσια των κρατών - μελών κάτω από την ομπρέλα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ, που θα καθορίζει τα πάντα.

Είχε προηγηθεί το «3ο πακέτο», με το οποίο ολοκληρώθηκε ο τεμαχισμός του μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως κερδοφόρο τμήμα, το μεταφορικό έργο, που δίνεται τώρα - με το «4ο πακέτο» - στους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ το δίκτυο υποδομών και το κόστος που συνεπάγεται παραμένουν στο κράτος.

Για θεσμικό πλαίσιο με έμφαση στο διαμετακομιστικό εμπόριο, «διότι το μεγάλο ζητούμενο είναι να κάνουμε τη χώρα μας πύλη εισόδου για όλα τα προϊόντα που έρχονται από τη νοτιοανατολική Ασία», έκανε λόγο ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ η εισηγήτριά του, Θ. Πέρκα, υπερψήφισε, χαιρετίζοντας «τα νέα δεδομένα που θέτει το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο». Ικανοποιημένοι δήλωσαν και από το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, υπερψηφίζοντας, ενώ κάποιες επιφυλάξεις για δευτερεύοντα ζητήματα εξέφρασαν το κόμμα του Βελόπουλου και το ΜέΡΑ25.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, καταψήφισε το νομοσχέδιο και ανέδειξε τις συνέπειες από την «απελευθέρωση» και των σιδηροδρομικών μεταφορών, λέγοντας ότι όπως έχει αποδειχθεί μέχρι τώρα, «η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών και η υιοθέτηση του στόχου της κερδοφορίας του κεφαλαίου που είναι επενδεδυμένο στους σιδηρόδρομους οδηγούν νομοτελειακά στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων», ενώ «τα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους ήδη είναι στον Προκρούστη του ανταγωνισμού».

Πρόσθεσε δε ότι «αποτελεί πραγματικό σκάνδαλο η παραχώρηση στο μονοπωλιακό κεφάλαιο για εκμετάλλευση αυτών των κολοσσιαίων επενδύσεων, που πληρώθηκαν από τον ελληνικό λαό και σε τελευταία ανάλυση είναι λαϊκή περιουσία».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η πολιτική που υπηρετεί τα κέρδη σκοτώνει σε όλο τον κόσμο(2023-03-04 00:00:00.0)
Μόνο το ΚΚΕ σταθερά απέναντι στην εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης»(2023-03-04 00:00:00.0)
Απρόσκοπτη επιχειρηματική δραστηριότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές(2016-05-05 00:00:00.0)
Δρομολογεί την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και ανοίγει το δρόμο για ΕΥΔΑΠ(2014-12-12 00:00:00.0)
Εκθεση - προπομπός για ιδιωτικοποιήσεις στο Σιδηρόδρομο(2012-07-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ