Σάββατο 27 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μετά τα "πανωπροίκια" και η "πίτα" των επεκτάσεων!

Τα "ρέστα" της δίνει η κυβέρνηση στους εργολάβους του μετρό της Αθήνας...

Σαν να μην έφταναν τα δεκάδες δισ. δρχ. "πανωπροίκια", με τα οποία η κυβέρνηση επιβράβευσε τους εργολάβους του μετρό για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου, τώρα ετοιμάζεται να τους αναθέσει "φωτογραφικά" και την τεράστια "πίτα" των επεκτάσεων!

Αυτό ουσιαστικά προαναγγέλλει η ίδια η "Αττικό Μετρό ΑΕ" με χτεσινή της ανακοίνωση, με την οποία... θριαμβολογεί ότι επιτέλους ο δεύτερος "μετροπόντικας", ο επονομαζόμενος "Δάφνη", τέλειωσε το έργο του, και έτσι μετά πολλών κόπων, βασάνων και... ποταμών δισεκατομμυρίων οικονομικών υπερβάσεων οι σήραγγες του μετρό, συνολικού μήκους 9,2 χιλιομέτρων, ολοκληρώθηκαν. Εντύπωση όμως κάνει η εξής φράση της ανακοίνωσης: "Η "Δάφνη" - αναφέρει - θα παραμείνει στο σταθμό Αγιος Ιωάννης προκειμένου να αποσυναρμολογηθεί και στη συνέχεια να μεταφερθεί σε κατάλληλο αποθηκευτικό χώρο για να χρησιμοποιηθεί ξανά για τη διάνοιξη σηράγγων σε τμήματα των επεκτάσεων". Δηλαδή, εμμέσως πλην σαφώς, ανακοινώνεται ότι το "πακέτο" των επεκτάσεων θα δοθεί στους ίδιους εργολάβους, αφού το μηχάνημα αυτό είναι στην ιδιοκτησία τους - αν και χρυσοπληρώθηκε από το ελληνικό δημόσιο, ακόμη και πρόσφατα για την αλλαγή της κεφαλής του για να μπορεί να αντεπεξέλθει στα σαθρά εδάφη της πρωτεύουσας!

Να σημειώσουμε ότι οι εργολάβοι πίεζαν προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή της απευθείας ανάθεσης των επεκτάσεων, όλο το προηγούμενο διάστημα των διαπραγματεύσεων για τα νέα "πανωπροίκια" 45 δισ. δρχ. τουλάχιστον, που απαιτούσαν και τελικά πήραν, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης. Ο στόχος τους είναι προφανής: Να βάλουν στο χέρι ολόκληρο το "πακέτο" των επεκτάσεων, που ανέρχεται σε πάνω από 250 δισ. δρχ. και να μη βγουν στην επιφάνεια ούτε το 2010! Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι πιέσεις τους προς την κυβέρνηση έπιασαν τόπο...

Να αποτραπούν πολεοδομικές βλάβες

Πολεοδομικές ρυθμίσεις, σε μια εύλογη ακτίνα γύρω από τους 42 σταθμούς του μετρό, ώστε να αποτραπούν αλλοιώσεις και βλάβες του πολεοδομικού ιστού και του περιβάλλοντος αυτών των περιοχών, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ). Ταυτόχρονα, θεωρεί αυτονόητο ότι για την κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης, που θα γίνουν σε αρκετούς από τους σταθμούς του μετρό, θα προηγηθούν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί.

Σύμφωνα με το ΣΑΔΑΣ, το πλαίσιο αρχών που πρέπει να ισχύσει είναι το εξής:

  • Είμαστε αντίθετοι σε οποιοδήποτε αίτημα για αύξηση του συντελεστή δόμησης και των ισχυόντων υψών. Αντίθετα, κατά περίπτωση, θα προτείναμε τη μικρότερη δυνατή εκμετάλλευση κάτω από τον ισχύοντα συντελεστή δόμησης.
  • Δεν πρέπει να υπάρξουν υπέργειοι χώροι στάθμευσης πάνω από τους σταθμούς μετεπιβίβασης.
  • Πιστεύουμε ότι όλη η επιφάνεια του ισόγειου σταθμού μετεπιβίβασης πρέπει να υπολογίζεται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου, ως κατασκευή ειδικής χρήσης που δεν μπορεί και δεν πρέπει να θεωρείται ελεύθερος χώρος ή χώρος στάθμευσης, έτσι ώστε να μη συνυπολογίζεται.
  • Οι όποιες υπέργειες χρήσεις θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες με σκοπό να συμπληρώνουν την εύρυθμη λειτουργία του σταθμού, αποκλειόμενης της χρήσης λειτουργιών που δεν έχουν οργανική σχέση με το σταθμό μετεπιβίβασης.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ