• Εντονα ταξικά τα αποτελέσματα του νέου νόμου
  • - Η κυβέρνηση διατυμπανίζει αύξηση του αριθμού των εισακτέων και το άνοιγμα των ΑΕΙ-ΤΕΙ, ενώ επιχειρεί με την μεταρρύθμιση τη δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών του λυκείου, κυρίως μέσω του... - 1999-02-03 00:00:00.0"/>
  • Εντονα ταξικά τα αποτελέσματα του νέου νόμου
  • - Η κυβέρνηση διατυμπανίζει αύξηση του αριθμού των εισακτέων και το άνοιγμα των ΑΕΙ-ΤΕΙ, ενώ επιχειρεί με την μεταρρύθμιση τη δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών του λυκείου, κυρίως μέσω του... - 1999-02-03 00:00:00.0" /> άρθρο}Αναμένεται σφαγή στη Β' Λυκείου | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Τετάρτη 3 Φλεβάρη 1999
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 12
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    άρθρο}Αναμένεται σφαγή στη Β' Λυκείου
    • Ανομολόγητες προθέσεις κυβέρνησης και ΕΕ
    • Εκτός Λυκείου έως το 50% των μαθητών
    • Λιγότεροι οι εισακτέοι στα "ανοικτά" ΑΕΙ-ΤΕΙ
    • Εντονα ταξικά τα αποτελέσματα του νέου νόμου

    Η κυβέρνηση διατυμπανίζει αύξηση του αριθμού των εισακτέων και το "άνοιγμα" των ΑΕΙ-ΤΕΙ, ενώ επιχειρεί με την "μεταρρύθμιση" τη δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών του λυκείου, κυρίως μέσω του νέου συστήματος πανελλαδικών εξετάσεων της Β' και Γ' λυκείου, και του περιορισμού της βαρύτητας του προφορικού βαθμού.

    Ετσι από τους 70-80.000 νέους, (100.000 γεννήσεις τον χρόνο μείον 20-30% διαρροή από λύκειο) που θα αποφοιτούσαν με το παλιό σύστημα, βάσιμη εκτίμηση, δείχνει το πολύ 35-40.000 μαθητές. Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται σε έρευνα που έγινε σε 13 λύκεια της Θεσσαλονίκης, με εξαγωγή των αποτελεσμάτων της Β λυκείου, με βάση την κατανομή βαθμών γραπτών - προφορικών αυτή που είχαν οι μαθητές αυτοί κατά το σχολικό έτος 1997/98 στην Α.

    Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοψίζονται στον πίνακα.

    Τον Ιούνιο οι στάσιμοι θα ξεπεράσουν το 3550% επειδή οι βαθμοί των γραπτών θα είναι χειρότεροι από τους βαθμούς των εσωτερικών εξετάσεων, θα υπάρξουν διπλές εξετάσεις στα δύσκολα μαθήματα (γενικά Μαθηματικά, Μαθηματικά κατεύθυνσης κλπ.) δηλαδή διπλοί απορριπτικοί βαθμοί για τους αδύνατους μαθητές (στην έρευνα δεν υπολογίστηκε διπλός βαθμός στα μαθήματα αυτά) ούτε θα συνυπολογιστεί ο βαθμός των αγγλικών που δρα ευνοϊκά (όπως έγινε στην έρευνα). Και οι προφορικοί βαθμοί θα είναι μικρότεροι από πριν, αφού ο νέος νόμος επιβάλλει δεσμεύσεις στους εκπαιδευτικούς που οδηγούν σε μικρότερους βαθμούς.

    Οσο για τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, στα οποία προτρέπει το υπουργείο να στραφούν οι αδύνατοι μαθητές αυτά ούτε αναλυτικά προγράμματα έχουν ακόμη, αλλά και ούτε δραχμή προβλέπεται όπως δηλώνει το άρθρο 10 του νέου νόμου για τη δευτεροβάθμια τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση: "Από την εφαρμογή του παρόντος νόμου δεν προκαλείται δαπάνη για το τρέχον και για τα επόμενα πέντε οικονομικά έτη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού."

    Ο νέος νόμος ίσως αποδειχτεί και αντιαγροτικός, αφού οι μαθητές των αγροτικών περιοχών ενώ είχαν το μικρότερο ποσοστό απόρριψης στα γενικά λύκεια (5.7%) με τον νέο νόμο το ποσοστό (41%) εκτινάσσεται στη πρώτη θέση σημαντικά πιο πάνω από τα σχολεία των αστικών περιοχών (29%).

    Με μικρό όφελος για όσους παραμείνουν στο λύκειο, το κοινωνικό κόστος της "μεταρρύθμισης" θα είναι η πτώση του μορφωτικού επιπέδου για το άλλο 50% που θα "εκδιωχθεί" από το λύκειο, και κατά συνέπεια και όλου του λαού. Τα παιδιά που θα διωχθούν από το λύκειο θα είναι πιο ευάλωτα στην εγκληματικότητα, στα ναρκωτικά, στην αποδυνάμωση της συλλογικής συνείδησης, στην ιδεολογία της "αρπαχτής", την "τηλεμόρφωση", την πρόωρη ανεργία.

    Δόλωμα για την επιχείρηση πισωδρόμησης της παιδείας τα πεντακόσια τόσα δισεκατομμύρια των διαφόρων "πακέτων" της ΕΕ. Θα πετύχουν τους στόχους τους οι "σχεδιαστές" της "ελεύθερης" οικονομίας της αγοράς;

    Αλλά κατά παραβίαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, με το συνυπολογισμό του βαθμού στα θρησκευτικά για εισαγωγή στα ΑΕΙ, αφού οι θρησκευτικές απόψεις δεν πρέπει να ευνοούν ή εμποδίζουν την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Ετσι όποιος υιοθετεί τα θεολογικά δόγματα θα έχει καλύτερη προοπτική εισαγωγής στα ΑΕΙ πχ. σχολές πληροφορικής από μαθητή που δεν συμφωνεί με αυτά, άριστο όμως στην πληροφορική, της οποίας ο βαθμός καθόλου δεν λαμβάνεται υπόψη. Η μήπως το νέο σύστημα υποδηλώνει την "υποχρέωση" για υποκρισία, δηλαδή "κάνε πως πιστεύεις" για να πετύχεις στα ΑΕΙ. Αλλά και παραβίαση της ίσης μεταχείρισης, αφού όσοι, για λόγους συνείδησης δε δέχονται να διδαχτούν θρησκευτικά, θα εξεταστούν σε ένα μάθημα λιγότερο από τους άλλους μαθητές ή σε αντίθετη περίπτωση, αν θα διαπιστωθεί ότι ο βαθμός στα θρησκευτικά δρα ευνοϊκά, θα εξαναγκάζονται για να εισαχθούν στα ΑΕΙ να εξετάζονται σε "μάθημα" που δεν διδάχτηκαν σε προηγούμενες τάξεις ή που δεν αποδέχονται για λόγους συνείδησης το περιεχόμενό του. Αμεσα πρέπει να καταργηθεί η συμμετοχή του βαθμού στα θρησκευτικά από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ πριν την καταργήσουν ελληνικά ή ευρωπαϊκά δικαστήρια.

    Η αναγκαία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μόνο με την συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας μπορεί να προχωρήσει και κυρίως, με γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία, ώστε να πλησιάσει η Ελλάδα τον μέσο όρο των δαπανών για την παιδεία των ανεπτυγμένων χωρών, και να μπει στο δρόμο της δικαίωσης το αίτημα του 15%, για πραγματικά δωρεάν παιδεία σε όλες τις βαθμίδες.

    Ο αγώνας λοιπόν μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών για καλύτερη παιδεία για τον ελληνικό λαό συνεχίζεται.

    Δαμιανός ΜΥΡΙΔΗΣ

    Μαθηματικός

    7ο Λύκειο Kαλαμαριάς


    Κορυφή σελίδας
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ