Σάββατο 30 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στις ελληνικές καλένδες το μετρό

Τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό", που είχε αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, αποφάσισε ομόφωνα η Επιτροπή Μεγάλων Εργων και τώρα ξεκινά διαπραγματεύσεις με τη δεύτερη κοινοπραξία γαλλοελληνικών συμφερόντων "Θεσσαλονίκη - Μετρό".

Η αποτυχία των τρίχρονων διαπραγματεύσεων με τη "Μακεδονικό Μετρό" (ελέγχεται από την εταιρία "Μηχανική ΑΕ"), οφείλεται στην εμμονή της κυβέρνησης να εκτελέσει το έργο αυτό με το ληστρικό σύστημα της αυτοχρηματοδότησης και της ανταποδοτικότητας, με δεδομένο ότι οι εργολάβοι προσπαθούν να το χρηματοδοτήσουν, χωρίς να βάλουν δραχμή από την τσέπη τους! Πλέον δεν είναι λίγοι αυτοί που προβλέπουν ότι το έργο πρόκειται να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες, επειδή η προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας, εκτός από το ότι είναι αρκετά ακριβότερη, ξεφεύγει σε πολλά σημεία και από τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, όπως τίθενται στα τεύχη δημοπράτησης. Εκτός και αν η χτεσινή απόφαση σηματοδοτεί κάποια αλλαγή προσανατολισμού στο χοντρό παιχνίδι, που γίνεται για το μοίρασμα της πίτας των μεγάλων έργων. Και πάνω σ' αυτό δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να ευχαριστήσει τους Γάλλους, που "ρίχτηκαν" στα Σπάτα, δίνοντάς τους το μετρό Θεσσαλονίκης. Ας μην ξεχνάμε - δήλωναν με νόημα, επίσης, άλλες πηγές - ότι λίντερ (αρχηγός) της δεύτερης κοινοπραξίας είναι τεχνική εταιρία γνωστή από την υπόθεση του καζίνο του Φλοίσβου που απειλεί τώρα το ελληνικό δημόσιο με τεράστιες αποζημιώσεις...

Κατά τα άλλα η Επιτροπή Μεγάλων Εργων ανακοίνωσε ότι διέκοψε τις διαπραγματεύσεις με τη "Μακεδονικό Μετρό", επειδή αυτή αδυνατούσε να αναλάβει τις υποχρεώσεις, που απορρέουν από τα τεύχη δημοπράτησης σε τρία σημεία: Για την ανάληψη του κόστους των παραλλήλων έργων (το κόστος τους υπολογίζεται γύρω στα 8 δισ. δρχ.). Για την ενσωμάτωση του ΦΠΑ στην τιμή του εισιτηρίου. Για την ευθύνη της όχι μόνο στην κατασκευή, αλλά και τη λειτουργία του έργου.

Αιχμές κατά της κυβέρνησης, για την εξυπηρέτηση συμφερόντων που κρύβονται πίσω από την ακύρωση της σύμβασης για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, διατύπωσε στο μεταξύ χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Μηχανικής Πρόδρομος Εφιετζόγλου. Προειδοποίησε την κυβέρνηση με προσφυγή στη δικαιοσύνη για αποζημιώσεις που αφορούν δαπάνες 1,5 δισ. δρχ., δέσμευση κεφαλαίων και ζημιές που υπέστη η κοινοπραξία από την απόρριψη άλλων επιχειρηματικών σχεδίων τα τελευταία 3 χρόνια των διαπραγματεύσεων.

Οπως ισχυρίστηκε η κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό", ενώ αναδείχτηκε μειοδότρια εταιρία και η προσφορά της ήταν συμφερότερη για το ελληνικό δημόσιο κατά 70 - 75 δισ. δρχ. στη συνέχεια με διάφορα προσχήματα και επιχειρήματα που στηριζόταν σε ανύπαρκτους όρους της σύμβασης η κυβέρνηση καθυστέρησε την επικύρωση της σύμβασης και χτες ανακοίνωσε την οριστική λήξη των διαπραγματεύσεων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το 2020 και χρυσοπληρωμένο από το λαό το Μετρό Θεσσαλονίκης(2015-12-30 00:00:00.0)
«Κούρσα» αδιαφάνειας και κυβερνητικών μεθοδεύσεων(2000-09-03 00:00:00.0)
Συνεχίζεται ο πόλεμος συμφερόντων(1998-11-11 00:00:00.0)
Τον Ιούνη στη Βουλή άλλη μια ληστρική σύμβαση(1998-04-09 00:00:00.0)
Σε "ομηρία" το έργο του μετρό(1996-12-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ