Πέμπτη 21 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΑΙΓΑΙΑΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Ξεκινούν αγωνιστικές κινητοποιήσεις στα νησιά

Το ΚΚΕ συμφωνεί με τα αιτήματα και θα κάνει ό,τι μπορεί για την ικανοποίησή τους, τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη συνάντηση που είχε με την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή

Από τη συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή
Από τη συνάντηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή
Με μπούσουλα το αυτονόητο ότι εφοπλιστικά κέρδη, από τη μια, και απρόσκοπτες, φτηνές, ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, προς όφελος των εργαζομένων συνολικά των λαϊκών στρωμάτων, από την άλλη, δεν μπορούν να συνυπάρξουν, η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, που έχουν συγκροτήσει μαζικοί φορείς από όλα τα Αιγαιοπελαγίτικα νησιά και ναυτεργατικά Σωματεία, χτες «εγκαινίασε» και επίσημα την αγωνιστική της παρουσία, με τη συνάντηση που είχε το μεσημέρι με την Γενική Γραμματέα της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, αλλά και με διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους των άλλων κομμάτων της Βουλής.

Η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, συναντήθηκε με την Αλέκα Παπαρήγα χτες το μεσημέρι στο κτίριο του Περισσού. Στη συνάντηση συμμετείχαν, επίσης, ο Κώστας Παρασκευάς μέλος του ΠΓ του Κόμματος και η Μαρία Λαμπρινού, μέλος της ΚΕ.

Από τους εκπροσώπους της Συντονιστικής, το πρώτο που υπογραμμίστηκε ήταν οι συντονισμένες αγωνιστικές κινητοποιήσεις που ξεκινούν στα νησιά με αρχή την τελευταία βδομάδα του Οκτώβρη, 25 με 31 του μήνα. Οπως τονίστηκε, αυτό που ώθησε τους Νησιώτες και τους ναυτεργάτες στη συγκρότηση του μετώπου είναι η κοινή διαπίστωση ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των νησιωτών όσο αποτελούν πεδίο δράσης των εφοπλιστών για την αύξηση των κερδών τους. Ακόμα ότι ειδικά τα τρία τελευταία χρόνια, η κατάσταση επιδεινώθηκε καθώς τέθηκε σε εφαρμογή ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με την ψήφιση του νόμου 2932/2001 για την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας.

Είναι χαρακτηριστικά τα όσα ειπώθηκαν από τον νομάρχη Σάμου Μ. Κάρλα, μέλος της Επιτροπής: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό που πρέπει να το παρέχει το κράτος, όπως συμβαίνει με τις συγκοινωνίες της στεριάς», και ότι ο νόμος 2932 «έχει αποτύχει και πρέπει να καταργηθεί». Ενδεικτικά είναι και τα όσα ανέφερε ο Τ. Κώσταλος, εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής φορέων Χίου και μέλος της Παναιγαιακής ότι «τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά είναι κομμάτια του ίδιου παζλ, που προέρχεται από αυτή την πολιτική» και πως «οι κινητοποιήσεις στα νησιά που έχουν αποφασιστεί τώρα είναι απλώς προειδοποίηση».

Ως αδιάψευστοι μάρτυρες της κατάστασης της ακτοπλοΐας, αναφέρθηκαν οι αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια, αυξάνοντας ανάλογα τις τιμές των προϊόντων και πλήττοντας το βιοτικό επίπεδο των Νησιωτών. Ο παλιός, υποσυντήρητος και επικίνδυνος ακτοπλοϊκός στόλος, η δραστική μείωση των δρομολογίων, ώστε νησιά όπως η Λήμνος και η Κάλυμνος να εξυπηρετούνται με δύο το πολύ τρεις προσεγγίσεις τη βδομάδα, αν το επιτρέπει ο καιρός, ενώ τα μικρότερα «να ψάχνουν να βρουν καράβι», η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών με 16 και 17 ώρες δουλιάς στο 24ωρο, υποβαθμίζοντας παραπέρα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οσον αφορά στο διεκδικητικό πλαίσιο, από τα μέλη της Επιτροπής ειπώθηκε ότι στόχος είναι η μείωση της τιμής των εισιτηρίων κατά 50%, χωρίς το κόστος να μετακυλιστεί στον κρατικό προϋπολογισμό, εκπτώσεις για τις ειδικές κοινωνικές ομάδες, δρομολόγηση σύγχρονων, ασφαλών πλοίων με εξασφάλιση της δουλιάς των ναυτεργατών και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, η απρόσκοπτη, τακτική σύνδεση των νησιών χειμώνα, καλοκαίρι, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Η Αλ. Παπαρήγα επισήμανε ότι τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, το ΚΚΕ τις είχε προβλέψει καθώς ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση προσαρμόζονται με τις απαιτήσεις των εφοπλιστών. Τόνισε ότι το ΚΚΕ συμφωνεί με τα αιτήματα, τα οποία αποτελούν ένα μίνιμουμ πλαίσιο και ότι θα βοηθήσει με κάθε τρόπο για την ικανοποίησή τους. Εκανε, δε, σαφές σε όλους τους τόνους ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι ένας τομέας που πρέπει να ανήκει στο Δημόσιο, σε κρατικό δημόσιο φορέα και να είναι κάτω από εργατικό κοινωνικό έλεγχο, πρόταση που έχει επεξεργαστεί το Κόμμα, προβάλλοντας τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Νωρίτερα, η Επιτροπή είχε συναντηθεί στη Βουλή με τους βουλευτές της ΝΔ Μ. Βαρβιτσιώτη και κ. Δεικτάκη και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ. Καΐσαρλη και κ. Ρήγα. Οι εκπρόσωποι του δικομματισμού υπεραμύνθηκαν με έντονο τρόπο του σημερινού θεσμικού πλαισίου, που αποτελεί και την αιτία για τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Σε «μηδενικό» κατέληξε και η συνάντηση που έγινε το απόγευμα με τον γενικό γραμματέα του ΥΕΝ Ι. Τζοάννο. Το υπόμνημά της κατέθεσε η Επιτροπή και στην βουλευτή του ΣΥΝ κ. Ξηροτύρη.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org