Eurokinissi |
Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την περιοδεία του στη Φθιώτιδα από το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου, όπου πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες επέκτασης και αναβάθμισής του. Πρόκειται ουσιαστικά για έργο που εξυπηρετεί ανάγκες του τουριστικού κεφαλαίου για καλύτερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες και τη συνολικότερη τουριστική εκμετάλλευση προορισμών της Στερεάς Ελλάδας, την ώρα που μια σειρά από άλλα κρίσιμα για τις λαϊκές ανάγκες έργα υποδομών παραπέμπονται στις ελληνικές καλένδες.
Στη συνέχεια, επισκέφθηκε τη λουτρόπολη των Καμμένων Βούρλων, προβάλλοντας την ανάπτυξη του τουρισμού ως διέξοδο για τον λαό της περιοχής, ενώ την ίδια στιγμή το σύνολο σχεδόν των κτιριακών εγκαταστάσεων και ιαματικών πηγών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν παραδοθεί για εκμετάλλευση στον Ομιλο Μήτση, με τους μικροξενοδόχους και ενοικιαστές δωματίων να μην έχουν καν πρόσβαση στη χρήση ιαματικού νερού.
Επόμενος σταθμός της περιοδείας του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν το εργοτάξιο όπου ξεκίνησαν οι εργασίες ανακατασκευής του δρόμου Μπράλου - Αμφισσας. Πρόκειται για τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα που θα συνδέει τον ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό και την Κεντρική με τη Δυτική Ελλάδα, εξυπηρετώντας τόσο τις ανάγκες του κεφαλαίου για ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων, όσο και την ανάπτυξη του τουρισμού. Το υπόλοιπο επαρχιακό οδικό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής βρίσκεται σε άθλιες συνθήκες, απορροφώντας μάλιστα μεγάλο όγκο οχημάτων που επιδιώκουν να αποφύγουν τα διόδια των εθνικών οδών.
«Συντελείται μια πραγματική κοσμογονία στις επενδύσεις που κάνουμε στις λιμενικές μας υποδομές. Μια κοσμογονία που θα έλεγα ότι άργησε», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχετικά με τις παρεμβάσεις στις δημόσιες υποδομές που δίνονται για την εξυπηρέτηση του τουριστικού, αλλά και άλλων κλάδων κεφαλαίου μέσα από την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών. Προσδιόρισε μάλιστα την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει στη συγκεκριμένη κατεύθυνση, τονίζοντας την ιδιαίτερη σημασία που δίνει «στην ανάπτυξη μιας συγκροτημένης λιμενικής πολιτικής, χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία, τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας: από δημόσιες επενδύσεις και ευρωπαϊκές επενδύσεις για τη δημόσια ανάπτυξη λιμενικών υποδομών, μέχρι τις συμβάσεις παραχώρησης που μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε μεγάλα λιμάνια, με τη σημαντική οικονομική συμμετοχή αλλά και τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα». Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόσφατη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, αφήνοντας ουσιαστικά το ενδεχόμενο μαζί με άλλα λιμάνια της χώρας να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, που αφήνει εκτός τις λαϊκές ανάγκες, ενώ τσακίζει και τα εργασιακά δικαιώματα, και το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου.
Κατά την παρουσία του στα Καμμένα Βούρλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε «αιφνιδιαστικά» κατάστημα σούπερ μάρκετ, θέλοντας υποτίθεται να επιθεωρήσει την εφαρμογή των μέτρων - κοροϊδία για τη μείωση των τιμών, την ώρα που με την πολιτική της η κυβέρνηση φουντώνει όλες τις αιτίες που προκαλούν την αύξησή τους. Επίσης, κατά την επιστροφή του στην Αθήνα σταμάτησε σε ελαιώνα στην περιοχή της Αταλάντης, όπου συναντήθηκε με ελαιοπαραγωγούς, χωρίς ωστόσο να πει κάτι συγκεκριμένο για τη στήριξή τους από την ακαρπία τη φετινή χρονιά και τη χαμένη παραγωγή από παγετό τα προηγούμενα χρόνια.
Την ίδια στιγμή που έδινε διαβεβαιώσεις ότι τα «πακέτα» του ΕΣΠΑ για το Ταμείο Ανάκαμψης θα δοθούν για τις ανάγκες του κεφαλαίου, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να καλλιεργήσει αυταπάτες ότι από την «ανάπτυξη» θα βγουν όλοι κερδισμένοι και να κρύψει ότι για τους εργαζόμενους και τον λαό θα συνεχιστούν με μεγαλύτερη ένταση η αντιλαϊκή πολιτική, η ακρίβεια, η αναδιανομή της φτώχειας και τα επιδόματα, όπως η στήριξη στους εξαθλιωμένους ενόψει Χριστουγέννων. Επανέλαβε τις αοριστολογίες περί εξάντλησης όλων των δυνατοτήτων για να πολεμηθεί το «τέρας» της ακρίβειας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ενώ αρκέστηκε να εκφράσει την αισιοδοξία του ότι το 2024 θα είναι μία καλύτερη χρονιά και στο μέτωπο του πληθωρισμού, επιβεβαιώνοντας ότι ο χειμώνας θα είναι «βαρύς» για τα λαϊκά νοικοκυριά.