Πέμπτη 11 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το καπιταλιστικό κέρδος σκοτώνει σε όλη την ΕΕ

Απαντώντας σε ερώτηση για τη δήθεν καλύτερη κατάσταση στους σιδηρόδρομους στην ΕΕ, που διαφημίζουν διάφορες αστικές πολιτικές δυνάμεις και στη χώρα μας, ο εισηγητής σημείωσε:

«Η κατάσταση είναι τραγική σε όλη την ΕΕ. 1.367 είναι τα καταγεγραμμένα σιδηροδρομικά δυστυχήματα το 2021, με 670 νεκρούς. Στην κατά τ' άλλα "ατμομηχανή της ΕΕ", τη Γερμανία, την περασμένη βδομάδα έξω από την Κολωνία καταγράφηκαν 2 εργαζόμενοι νεκροί και οι συνάδελφοί τους στο ίδιο συνεργείο τραυματισμένοι και με κλονισμένη την ψυχική υγεία τους, βλέποντας τους συναδέλφους τους να συνθλίβονται από διερχόμενο τρένο. Το συνεργείο συντήρησης της γραμμής ήταν "αόρατο" στα συστήματα ασφαλείας, ενώ δημοσιεύματα μιλούν και για χαλασμένα φρένα.

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκθεσή του διαπιστώνει "απροθυμία των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να επενδύσουν σε εξοπλισμό (...) που θα συνεπάγεται δαπανηρές επενδύσεις χωρίς να αποφέρει άμεσα οφέλη σε εκείνους που καλούνται να επωμιστούν το κόστος". Μέχρι και το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που διόρισε η κυβέρνηση το ομολογεί (κι αυτό ανάμεσα σε πολλά, υποβαθμίζοντάς το): "Πρέπει να επισημανθεί ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα βαρύ σύστημα, που απαιτεί υψηλές επενδύσεις, ενώ ταυτόχρονα έχει πολύ χαμηλές αποδόσεις των επενδυμένων κεφαλαίων, που είναι ανεπαρκείς για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα".

Να γιατί η ίδια η Κομισιόν μιλά στο τελευταίο ενημερωτικό της δελτίο για "νησίδες ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ", ότι μέχρι το τέλος του 2023 μόλις και μετά βίας το 27% του λεγόμενου "Διευρωπαϊκού Συστήματος Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης", ERTMS, θα έχει ενσωματωθεί και ο στόχος είναι έως το 2050 το σύνολο. Στη Γερμανία έχει εγκατασταθεί το 3%, στη Γαλλία το 9% και στην Ιταλία το 11%.

Το δε πρώιμο σύστημα ελέγχου ταχύτητας αμαξοστοιχίας, το ΕΤCS, το οποίο δεν αποτελεί το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, εξίσου καρκινοβατεί, μεταξύ άλλων με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και στην Ελλάδα, όπου η γνωστή σύμβαση 717 ακόμα να ολοκληρωθεί.

Η δε Κομισιόν περιγράφει την όλη κατάσταση ως "φαύλο κύκλο", ομολογώντας ότι "οι σιδηροδρομικές υποδομές τροχαίου υλικού δεν εξοπλίζονται με το σύστημα ERTMS, οι φορείς εκμετάλλευσης του μεταφορικού έργου δεν επενδύουν σε σύγχρονα τρένα συμβατά με το ERTMS, τα ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης καθυστερούν να αναπτυχθούν στις ράγες"».

Γι' αυτό, κατέληξε, «πιστεύουμε ότι από τον λαό μας και τους άλλους λαούς πρέπει συνολικά να μπει στο στόχαστρο η πολιτική της "απελευθέρωσης" - ιδιωτικοποίησης, της κατάτμησης και του διαχωρισμού της ράγας από το βαγόνι. Ο δρόμος που ακολουθήθηκε είναι επιζήμιος και επικίνδυνος, και όλα τα κόμματα που τον έχουν ψηφίσει, στηρίξει και συνεχίζουν να τον υπηρετούν, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜέΡΑ25, έχουν ευθύνες. Και γι' αυτό πρέπει η καταδίκη τους να είναι και κριτήριο ψήφου για τον κόσμο που βγήκε στον δρόμο, διαδήλωσε, πάλεψε, έθεσε το κρίσιμο δίλημμα "τα κέρδη τους ή ζωές μας", να συνεχίσει αυτόν τον αγώνα και στην κάλπη, με ισχυρό ΚΚΕ, και στο επόμενο διάστημα».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να πληρώσουν όλοι όσοι ευθύνονται για το έγκλημα των Τεμπών - Να μη συγκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες (2025-02-20 00:00:00.0)
Αναδεικνύονται σοβαρές πλευρές για την πολιτική που οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα (2025-02-12 00:00:00.0)
Κυνικές ομολογίες (2024-03-21 00:00:00.0)
Δεν ήταν «η κακιά η ώρα». Ηταν προδιαγεγραμμένο έγκλημα! (2024-02-24 00:00:00.0)
Θα μας σώσουν οι Γάλλοι μετά από τη «σωτηρία» των Ιταλών (2023-05-10 00:00:00.0)
Ποινική δίωξη σε βάρος του πρώην προέδρου του ΟΣΕ (2023-05-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ