Πέμπτη 11 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΣΤΟ ΣΤΡΑΣΒΟΥΡΓΟ
Ο λαός να δυναμώσει το ΚΚΕ που από την πρώτη στιγμή αντιπάλεψε τη στρατηγική απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων

Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου (από αριστερά Θ. Βαριδάκης, Λ. Νικολάου - Αλαβανος, Η. Τρεβλός, Κ. Παπαδάκης)
Από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου (από αριστερά Θ. Βαριδάκης, Λ. Νικολάου - Αλαβανος, Η. Τρεβλός, Κ. Παπαδάκης)
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ οργάνωσε χτες συνέντευξη Τύπου στο Στρασβούργο με θέμα «ΕΕ - Σιδηρόδρομοι: Ματωμένες ράγες του κέρδους ή λαϊκός αγώνας για ασφαλείς και φτηνές σιδηροδρομικές μεταφορές;». Με τις παρεμβάσεις τους οι ομιλητές ανέδειξαν τις εγκληματικές και διαχρονικές ευθύνες που έχουν ΕΕ και κυβερνήσεις για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο.

Την εισηγητική τοποθέτηση έκανε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης. Στη συνέχεια τον λόγο πήραν για τις δικές τους παρεμβάσεις ο Ηλίας Τρεβλός, αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην «Hellenic Train» και μέλος της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, και ο Θοδωρής Βαριδάκης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στην «Hellenic Train» και μέλος της παράταξης ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.

Σύνθημα - πόρισμα το «Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές - εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές»

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κ. Παπαδάκης ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας: «Δεν μπορούμε να μη σημειώσουμε ότι πέραν του ενός λεπτού σιγής στην Ολομέλεια συνιστά ένοχη σιωπή το γεγονός ότι το κατά τ' άλλα λαλίστατο Ευρωκοινοβούλιο δεν έχει οργανώσει μέχρι σήμερα την παραμικρή συζήτηση στην Ολομέλεια γι' αυτό το έγκλημα αλλά και τη συνολική πορεία των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ευρώπη (...) Αυτή η σιωπή στην ΕΕ και το Ευρωκοινοβούλιο εξελίσσεται μάλιστα ενόσω συνεχίζονται σοβαρά σιδηροδρομικά δυστυχήματα ανά την Ευρώπη, στη Χάγη, στην Κολωνία, στη Βέρνη».

Στη συνέχεια ο Κώστας Παπαδάκης στάθηκε στις επιπτώσεις της ιδιωτικοποίησης - εμπορευματοποίησης των σιδηροδρόμων αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Παρότι η κυρίαρχη άποψη στον ελληνικό λαό λέει ότι για το έγκλημα στα Τέμπη ευθύνονται όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, αυτές τις μέρες τα κόμματα που κυβέρνησαν, δηλαδή η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, επιχειρούν προεκλογικά να το προσπεράσουν εγκλωβίζοντας τον λαό σε μια σκόπιμα "μυωπική" συζήτηση μόνο για τον σταθμάρχη, τον τρόπο πρόσληψής του, αν έγινε με ρουσφέτι (...)

Ο "ελέφαντας στο δωμάτιο" που δεν μπορεί να κρυφτεί, όμως, δεν είναι άλλος από την ευρωενωσιακή απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, την κατάτμηση του σιδηροδρομικού έργου, την ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση, τα διαλυμένα εργασιακά δικαιώματα και τις ελλείψεις προσωπικού που όλοι τους υπηρέτησαν και ψήφισαν κι εδώ στο Ευρωκοινοβούλιο με τα 4 πακέτα Οδηγιών για τους σιδηροδρόμους και στην Ελλάδα με τα δύο χέρια (...)

Να γιατί η ίδια η Κομισιόν μιλά στο τελευταίο ενημερωτικό της δελτίο για "νησίδες ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ" και ότι ως το τέλος του 2023 μόλις και μετά βίας το 27% του λεγόμενου "Διευρωπαϊκού Συστήματος Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης ERTMS" θα έχει ενσωματωθεί».

Κλείνοντας την εισαγωγική του τοποθέτηση ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε τον λαό να δυναμώσει το Κόμμα τονίζοντας πως «το σύνθημα - πραγματικό πόρισμα είναι αυτό που φωνάχτηκε από εκατοντάδες χιλιάδες λαού, "Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές, εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές".

Αυτήν τη βαθιά αντιλαϊκή κατεύθυνση, της "απελευθέρωσης" της ΕΕ και τη στρατηγική των κερδών του κεφαλαίου, που έχουν πάρει στις πλάτες τους όλα τα κόμματα του συστήματος, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜέΡΑ25, χρειάζεται να σημαδέψει ως συνέχεια της πάλης του ο λαός μας, αποδυναμώνοντάς τους και κάνοντας πολύ πιο δυνατό το ΚΚΕ που από την πρώτη στιγμή αντιπάλεψε αυτήν τη στρατηγική, είπε την αλήθεια, προειδοποίησε τον λαό».

«Το κίνητρο του κέρδους διαμορφώνει τη σημερινή πραγματικότητα των μεταφορών»

Στη συνέχεια πήρε τον λόγο ο Ηλίας Τρεβλός σημειώνοντας: «Εβδομήντα μέρες μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, κάνουμε και με αυτόν τον τρόπο πράξη την υπόσχεση να συνεχίσουμε μέχρι τέλους και με κάθε τρόπο αυτό να μην ξεχαστεί, να μη συγκαλυφθεί».

Σχετικά με τις αιτίες που γεννούν εγκλήματα όπως στα Τέμπη είπε ότι «σε ολόκληρη την ΕΕ, σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο, οι μεταφορές εμφανίζουν τις ίδιες "παθογένειες". Μεταφορές απρόσιτες για τον λαό, με οδυνηρές επιπτώσεις στην ασφάλεια, με δίκτυα που αναπτύσσονται μόνο εκεί που συμφέρει το κεφάλαιο. Η αιτία είναι απλή: Οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, το κίνητρο του κέρδους διαμορφώνουν την πραγματικότητα των μεταφορών».

Αναφερόμενος στις συνέπειες της υλοποίησης των πακέτων Οδηγιών της ΕΕ για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα τόνισε χαρακτηριστικά: «Η βασική λοιπόν στόχευση για τη δημιουργία ενιαίας σιδηροδρομικής αγοράς απαιτούσε την απόσπαση της εκμετάλλευσης του μεταφορικού έργου από τη σιδηροδρομική υποδομή. Διαχωρισμός σημαίνει ότι πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις ανταγωνίζονται και δραστηριοποιούνται πάνω στο ίδιο δίκτυο (...)

Επιχειρηματική λειτουργία με γνώμονα το κέρδος σημαίνει αύξηση των τιμών και συνεχή συμπίεση του λεγόμενου "κόστους". Σημαίνει μείωση της συντήρησης στο απολύτως ελάχιστο, μείωση του προσωπικού, μείωση των δαπανών, για εκπαίδευση και εξειδίκευση. Σημαίνει περιορισμό επενδύσεων στις εγκαταστάσεις, στο δίκτυο, στο τροχαίο υλικό».

Καταλήγοντας ο Η. Τρεβλός σημείωσε: «Είμαστε καθημερινά μπροστά στους αγώνες που ανοίγουν αυτόν τον δρόμο, ενάντια στην επικίνδυνη πολιτική "απελευθέρωσης" της ΕΕ, για σύγχρονες, φθηνές, ποιοτικές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές».

«Οι εργαζόμενοι να δυναμώσουν τον αγώνα μας για να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του σιδηρόδρομου»

Από την πλευρά του, ο Θ. Βαριδάκης αναφέρθηκε στους αγώνες που κάνουν τα τελευταία χρόνια οι συνδικαλιστές της ΔΕΣΚ οι οποίοι συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ. Σημείωσε επίσης ότι η ανακοίνωση της ΔΕΣΚ λίγες μέρες πριν από την τραγωδία των Τεμπών δεν ήταν η μοναδική που έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων. Τόνισε ότι «από το 2008 έως το 2021, σύμφωνα με τις δικές του εκθέσεις, καταγράφηκαν 324 σοβαρά ατυχήματα στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με αποτέλεσμα τον θάνατο 199 ατόμων και τον σοβαρό τραυματισμό 170. Την ίδια περίοδο καταγράφηκαν συνολικά 1.989 πρόδρομα συμβάντα, δηλαδή παρ' ολίγον ατυχήματα που μπορεί να γινόντουσαν, για παράδειγμα, με σιδηροτροχιές, άξονες, τροχούς που είχαν υποστεί ρήξη, με αστοχίες στη σηματοδότηση, με παραβιάσεις στη σηματοδότηση ή στις διαβάσεις. Το 2017 που έγινε σοβαρό δυστύχημα στο Αδενδρο με 3 νεκρούς και 6 τραυματίες που και τότε το πόρισμα ανέδειξε μια σειρά μεγάλων ελλείψεων.

Από το τέλος του 1990 με αποκορύφωμα το 2010. Ετσι έφτασε από 12.000 εργαζόμενους, σήμερα να εργάζονται 720 και να προσπαθεί να λειτουργήσει με 1.470 κενές οργανικές θέσεις. Πράγμα που είναι αδύνατον».

Στάθηκε στους αγώνες για μόνιμες προσλήψεις στον σιδηρόδρομο, με πλήρη δικαιώματα, για την επαναπρόσληψη εργαζομένων που είχαν απολύσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο ΟΣΕ, για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων, αλλά και για τη μη χρήση του σιδηροδρόμου στη μεταφορά πολεμικού υλικού του ΝΑΤΟ στις εμπόλεμες περιοχές.

Στο τέλος της τοποθέτησής του είπε: «Εχουμε ήδη θέσει το θέμα στα σωματεία και καλούμε τους εργαζόμενους να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο τον αγώνα μας για να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία του σιδηρόδρομου».

«Οι τραγικές ελλείψεις στον σιδηρόδρομο οφείλονται στην ευρωενωσιακή στρατηγική "απελευθέρωσης" των μεταφορών»

Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων ενώ το κλείσιμο της συνέντευξης πραγματοποίησε ο Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος. Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ στάθηκε στις τραγικές ελλείψεις στους σιδηροδρόμους εξαιτίας της στρατηγικής «απελευθέρωσης» της ΕΕ, λέγοντας: «Ο μόνος δρόμος για να μη μετράνε οι λαϊκές οικογένειες "ανθρώπινες ζωές" στα δεκάδες "Τέμπη" που έχουν ήδη συμβεί και σε εκείνα που με μαθηματική ακρίβεια θα συμβούν είναι η κλιμάκωση του αγώνα μας ενάντια στην ευρωενωσιακή στρατηγική την οποία θα υλοποιήσει κάθε αντιλαϊκή κυβέρνηση που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές.

Η στρατηγική της ΕΕ για την εμπορευματοποίηση της Υγείας και της Παιδείας, την υποβάθμιση κρίσιμων υποδομών πολιτικής προστασίας γιατί είναι "κοστοβόρες", τους ελάχιστους όρους ασφάλειας και υγείας στους τόπους δουλειάς γιατί δεν αποκομίζουν οφέλη για τους επιχειρηματικούς ομίλους, διαπερνά τα προεκλογικά προγράμματα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ. Αποκούμπι στον αγώνα για να μπουν οι ζωές και οι ανάγκες των πολλών, όχι τα κέρδη των λίγων, στο επίκεντρο θα είναι ένα πολύ δυνατότερο ΚΚΕ την επόμενη μέρα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ