«Δημαγωγία και εμπαιγμό για τους ναυτεργάτες» χαρακτηρίζουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ την ανακοίνωση που εξέδωσε στις 18 Ιούνη το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, για να εμφανίσει προκλητικά τη σημερινή κυβέρνηση ως ...προστάτη τάχα των δικαιωμάτων και των θέσεων εργασίας των ναυτεργατών, απέναντι στη ΝΔ, της οποίας, όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, «ο διωγμός των Ελλήνων ναυτικών από τα πλοία και η αντικατάστασή τους με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς αποτελεί σταθερή πολιτική επιλογή της για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του πιο σκληρού, αναχρονιστικού εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Τα σωματεία ξεσκεπάζουν την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να στήσει κάλπικο δίπολο αξιοποιώντας την αντιλαϊκή πλειοδοσία της ΝΔ και στην ανακοίνωση αναφέρουν: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ συνέχισε την εφαρμογή της αντι-ναυτεργατικής νομοθεσίας των προηγούμενων κυβερνήσεων ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ενώ δεν δίστασε να ενισχύσει τα προνόμια και τις επιδοτήσεις στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του.
Οι ναυτεργάτες δεν ξεχνούν: Οτι το 3ο μνημόνιο ψηφίστηκε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, όπως και η υλοποίηση των 2 προηγούμενων, με τραγικές συνέπειες για την εργατική - λαϊκή οικογένεια. Στην αναθεώρηση του Συντάγματος μαζί με τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα, δεν τόλμησαν να τροποποιήσουν τα εφοπλιστικά προνόμια που διευρύνουν την ανασφάλιστη εργασία και συνέβαλε στα τεράστια ελλείμματα του ΝΑΤ».
Δεν ξεχνούν επίσης «τον νόμο Κατρούγκαλου 4387/2016, με τα πρόσθετα χτυπήματα στην Κοινωνική Ασφάλιση, τις περικοπές συντάξεων, τη φορολογία. Το χτύπημα των ΣΣΕ με μειώσεις μισθών και τις 180 αποφάσεις του υπουργού Ναυτιλίας Κουρουμπλή για Φ/Γ (φορτηγά) πλοία του εσωτερικού με οργανικές συνθέσεις που να μην εφαρμόζονται οι ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση».
Δεν ξεχνούν «την προκλητική εθελοντική φορολογία των εφοπλιστών που μείωσαν από 140 εκατ. ευρώ το χρόνο σε 40 εκατ. ευρώ!, διατηρώντας τις 56 νομοθετικές προνομιακές απαλλαγές, με αποκορύφωμα τον ν. 27/1975 που καθορίζει τη φορολογία με βάση τους κόρους του πλοίου και είναι λιγότερη από την εφορία που πληρώνει ένας Α' Πλοίαρχος ή Α' Μηχανικός».
Οπως δεν ξεχνούν «την παραπομπή στις ελληνικές καλένδες» της πρότασης νόμου (κατατέθηκε από το ΚΚΕ) για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, αλλά και «τη συνέχιση της υποβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης, στρώνοντας το έδαφος στις ιδιωτικές σχολές». Ξεκαθαρίζουν τέλος: «Οι ναυτεργάτες έχουν πλούσια εμπειρία από την αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου σε βάρος του συνόλου των δικαιωμάτων τους, η διέξοδος είναι στην ενίσχυση του ταξικού αγώνα με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας».