Τρίτη 4 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων δεν χωράει τις λαϊκές ανάγκες

Το γεγονός ότι οι επισκευές και συντηρήσεις «δευτερευόντων» για το κεφάλαιο οδικών δικτύων, όπως είναι ο δρόμος Αμφιλοχίας - Λευκάδας - Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, δεν χωράνε στις ιεραρχήσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που διαμορφώνει οδικούς άξονες με κριτήριο τον στόχο του «διαμετακομιστικού κόμβου» και την εξασφάλιση της κερδοφορίας των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, έγινε σαφές χτες από το βήμα της Βουλής από τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη, απαντώντας σε Επίκαρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Μωραΐτη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε ο Ν. Μωραΐτης, το εν λόγω οδικό δίκτυο έχει χαρακτηριστεί από τους κατοίκους «ως νέο πέταλο του Μαλιακού», καθώς «την τελευταία δεκαετία έχουν συμβεί σχεδόν 1.600 τροχαία ατυχήματα, όπου οι νεκροί έχουν φτάσει τους 30 και οι τραυματίες έχουν ξεπεράσει τους 200»! Σε αυτούς τους μακάβριους αριθμούς δεν συμπεριλαμβάνονται τα 5 τροχαία που συνέβησαν σε αυτό το δίκτυο την περασμένη Κυριακή, που είχαν ως απολογισμό έναν νεκρό οδηγό νταλίκας.

Οπως τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «αν ήταν οι οδικοί αυτοί άξονες να εξυπηρετούν μεγαλοεργολάβους και επιχειρηματίες θα τους είχατε κάνει», ενώ υπενθύμισε την τροπολογία που πέρασε πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση, με την οποία εξασφαλίζει ζεστό χρήμα στους κατασκευαστικούς επιχειρηματικούς ομίλους από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων, σε περίπτωση που δεν θα έχουν την κερδοφορία που προσδοκούν από τα διόδια.

Πρόσθεσε ότι το οδικό αυτό δίκτυο - «σφαγείο» (Αμφιλοχίας - Λευκάδας - Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας), χαράχτηκε πριν 60 χρόνια, σημειώνονται μέχρι πτώσεις βράχων και πετρών, έχει πολλές στροφές με μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς να υπάρχει σε κανένα σημείο διαχωριστική νησίδα, με παντελή έλλειψη φωτισμού σε πολύ επικίνδυνα σημεία, δεν υπάρχουν προστατευτικά κιγκλιδώματα, οδηγοί πέφτουν στο γκρεμό και πάει λέγοντας. Και παρ' όλα αυτά, τόνισε, τα διόδια πολλαπλασιάζονται και φτάνουν μπροστά στα σπίτια μέσα σε χωριά.

Ο υπουργός, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνη για το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο, αφού «πρόκειται για αρμοδιότητα της περιφέρειας», αναφέρθηκε στις ημερομηνίες παράδοσης των μεγάλων οδικών αξόνων, λέγοντας μάλιστα ότι αν παραβίαζε τις συμβάσεις στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και τα διόδια, η κυβέρνηση θα ήταν υποχρεωμένη να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε αποζημιώσεις και ρήτρες στους κατασκευαστικούς ομίλους 8,5 δισ. Ειδικά για τα διόδια, εμπαίζοντας το λαό, είπε ότι από το 2018 θα εφαρμοστούν τα «αναλογικά» για να γίνουν ...«δικαιότερα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε ότι ο λόγος είναι στο λαϊκό κίνημα για να προστατέψει τη ζωή των παιδιών του.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια(1/4/2017)
Να μη δημιουργηθούν διόδια στη Μουσθένη Καβάλας(16/3/2013)
Αύξηση διοδίων 500% τα τελευταία 4 χρόνια!(5/1/2013)
Απεργιακό μπλόκο στην απλήρωτη εργασία(20/3/2012)
Να δοθεί λύση για το δρόμο - καρμανιόλα(25/11/2009)
Ερχονται νέα διόδια σε όλη τη χώρα(9/8/2009)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org