Τετάρτη 13 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ - ΟΑΣΘ
Νέο χαράτσι και υποβάθμιση υπηρεσιών περιμένουν τους πολίτες

  Εκδήλωση με θέμα «Αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων»  πραγματοποιήθηκε χτες στη Θεσσαλονίκη,  με πρωτοβουλία της ΚΟΘ  και της ΚΟΒ ΟΑΣΘ 

Η διαπίστωση πως η νέα σύμβαση 9ετούς διάρκειας που ετοιμάζεται να υπογράψει η κυβέρνηση με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, σε επιπλέον χαράτσι των πολιτών και επιπλέον εξασφάλιση κερδών για τους μετόχους του Οργανισμού, εκφράστηκε από όλους σχεδόν τους παρευρισκόμενους στη χτεσινοβραδινή ημερίδα που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ και η ΚΟΒ ΟΑΣΘ.

Θέμα της ημερίδας ήταν «αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων» και διαπιστώθηκε πως για να γίνει πράξη αυτό, πρέπει να περάσει μέσα από την υλοποίηση της πρότασης του ΚΚΕ αλλά και του συνδικαλιστικού κινήματος για δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Αντίθετα όμως, η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου που φέρνει στη Βουλή, επιχειρεί να ανοίξει το δρόμο για μονοπωλιακές εξελίξεις και στον τομέα των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες που θα έχει αυτή η πολιτική της σε βάρος του λαού.

Στην ημερίδα παραβρέθηκαν και συνέβαλαν στον προβληματισμό με τις παρεμβάσεις τους, δεκάδες εκπρόσωποι εργατικών και μαζικών φορέων της πόλης. Εισηγητές ήταν ο Κ. Κατσιάβαλος, μέλος της ΝΕ της ΚΟΘ του ΚΚΕ και ο Γ. Μανάσης, μέλος του ΔΣ των εργατοϋπαλλήλων ΟΑΣΘ ο οποίος μίλησε εκ μέρους της ΚΟΒ ΟΑΣΘ του ΚΚΕ.

«Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ικανός να εξασφαλίσει φτηνά, άνετα, ασφαλή και γρήγορα μέσα συγκοινωνίας, αρμονικά συνδυασμένα μεταξύ τους και φιλικά προς το περιβάλλον, για την εξυπηρέτηση των αναγκών όχι μόνο του κέντρου των πολεοδομικών συγκροτημάτων αλλά και των παραμεθόριων και απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών. Αυτή είναι η πρόταση του ΚΚΕ και την έχει διατυπώσει από το 1985», ανέφερε ο Κ. Κατσιάβαλος. Και πρόσθεσε πως «η δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα ΜΜΜ θα έδινε τη δυνατότητα μακροχρόνιου σχεδιασμού πάνω στην επιστημονική βάση με γνώμονα το συμφέρον του λαού, του τόπου και των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Αυτή η πρόταση όμως δε γίνεται αποδεκτή από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, γιατί ανοίγει το δρόμο στον περιορισμό της ασυδοσίας του μεγάλου ντόπιου και ξένου κεφαλαίου στα ΜΜΜ».


Avaton

Μιλώντας ειδικότερα για την ανανέωση της αμαρτωλής σύμβασης με τον ΟΑΣΘ, δήλωσε την αντίθεση του ΚΚΕ και σημείωσε πως τα δισ. με τα οποία προικοδοτείται ο Οργανισμός θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν για την εξαγορά του από το δημόσιο και όχι για το άνοιγμα του δρόμου να αλωθεί από το μεγάλο κεφάλαιο μέσω της μετατροπής του σε ΑΕ. «Θεωρούμε αδιανόητο να χρησιμοποιούνται τα χρήματα του ελληνικού λαού σαν άμεση ενίσχυση ή εξασφάλιση των κερδών των μετόχων του ΟΑΣΘ, την ίδια στιγμή μάλιστα που τον καλούν να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη με την προετοιμαζόμενη αύξηση κατά 50% στην τιμή του εισιτηρίου».

Ο Γ. Μανάσης παρουσιάζοντας την ουσία του νομοσχεδίου υπογράμμισε: «Το σχέδιο νόμου ονομάζει: Εκσυγχρονισμό την υποβάθμιση της ποιότητας του προσφερόμενου έργου και ορθολογιστική διάταξη και αναδιάταξη του στόλου, τη μείωση του παρεχόμενου έργου. Προετοιμάζει να βάλει στην υπηρεσία του ΟΑΣΘ τους Δήμους και τις κοινότητες και στήνει το μηχανισμό που θα εφαρμόσει τις αποφάσεις της κυβέρνησης και ταυτόχρονα θα απορροφά τις αντιδράσεις χωρίς πολιτικό κόστος μέσα από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) όπου η πλειοψηφία των μελών του θα είναι διορισμένοι.

Κατέληξε προειδοποιώντας πως «μια «βόμβα» στην κοινωνική, εμπορική, οικονομική ζωή της πόλης θα σκάσει, όταν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ δε θα αντέξουν στην πίεση των υποχρεώσεων και των περικοπών που το σχέδιο νόμου προβλέπει.

Διαπίστωση όλων όσοι μίλησαν στην ημερίδα, ήταν πως εξυπηρέτηση με βάση το κοινωνικό όφελος και κερδοσκοπία, δεν μπορούν να συμβαδίσουν.

Ο Πρόεδρος του ΕΚΘ Ν. Γιαννόπουλος ανέφερε: «Θέλουμε συγκοινωνίες, μοχλό ανάπτυξης της πόλης και του νομού, εξυπηρέτησης των εργαζομένων και όλου του λαού και όχι συγκοινωνίες που θα λειτουργούν με στόχο το κέρδος». Και ζήτησε επανακαθιέρωση των εργατικών εισιτηρίων.

Ο Αντιπρόεδρος της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης, Κ. Δρούτσας, διαπίστωσε πως «οι συγκοινωνίες, η ενέργεια, η παιδεία, στην Ενωμένη Ευρώπη, από κοινωνικό αγαθό μετονομάστηκαν σε αγαθά κοινωνικού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και του ξεπουλήματος των πάντων». Και πρότεινε ευαισθητοποίηση του κόσμου για ανατροπή του πολιτικού σκηνικού και ΤΑ σε πρώτο και ενεργό ρόλο διεκδίκησης.

Ο Κ. Στεφανόπουλος, εκπρόσωπος του Δήμου Αγίου Παύλου, συμπαρατάχτηκε με την πρόταση για λύση του προβλήματος μέσα από τον Ενιαίο Δημόσιο Φορέα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Οπως επίσης και ο Νομαρχιακός Σύμβουλος της ΝΑΣΘ, Μ. Σπυριδάκης, που μιλώντας για τη στάση των ΝΑ και ΤΑ κατήγγειλε ότι στήνοντας συμβουλευτικά όργανα, επιχειρούν να εκτονώσουν την αγανάκτηση του λαού και των φορέων του, για να περάσει στα μαλακά η ανανέωση της σύμβασης.

Για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού μίλησε ο Κ. Παγώνης, ΓΓ της Ενωσης Εργατοϋπαλλήλων ΟΑΣΘ, σημειώνοντας πως αυτό είναι αποτέλεσμα της ασυδοσίας του ΟΑΣΘ «να παράγει το έργο που τον βολεύει στο πλαίσιο της κερδοσκοπικής του πολιτικής». Και ανέφερε πως αυτό θα χειροτερέψει με δεδομένη την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών για μείωση του προσωπικού και ταυτόχρονη μείωση των οχημάτων κάποιες ώρες.

«Το νομοσχέδιο βρίσκεται πίσω από τις προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος και τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και του λαού του νομού», είπε ο Θ. Κυριακίδης, Γραμματέας του ΕΚΘ και κάλεσε η υπόθεση των αστικών συγκοινωνιών να γίνει υπόθεση συντονισμένης δράσης του λαού του νομού.

Επίσης παρεμβάσεις έκαναν οι: Μ. Πίτσος, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ του ΟΑΣΘ, κ. Σαμαράς, εκπρόσωπος του ΕΚΘ στο Εποπτικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ, Γ. Φραγκίδης, εκπρόσωπος της ΠΟΕΕΠ και Π. Τσαμπάζης, Γραμματέας της ΚΟΒ ΟΑΣΘ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Βρήκε τους ...«υπεύθυνους» για το χάλι των αστικών συγκοινωνιών(2018-01-26 00:00:00.0)
Δράση για φτηνές και ασφαλείς αστικές συγκοινωνίες(2014-07-04 00:00:00.0)
Στον αέρα οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης(2012-12-05 00:00:00.0)
Αρχίζει αγώνας κατά της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων(2002-01-22 00:00:00.0)
Επιμένει στις αυξήσεις των εισιτηρίων η κυβέρνηση(2002-01-19 00:00:00.0)
Κατά της ενοποίησης γραμμών συγκοινωνίας(2001-01-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ