Παρασκευή 26 Γενάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Βρήκε τους ... «υπεύθυνους» για το χάλι των αστικών συγκοινωνιών

Τη διαφθορά, αφήνοντας διάφορες υπόνοιες σε βάρος των εργαζομένων, επικαλέστηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, ως αιτία για την απαξιωτική πορεία των αστικών συγκοινωνιών, ενημερώνοντας σχετικά την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Ο υπουργός επικαλέστηκε διάφορα στοιχεία, για να τεκμηριώσει ότι οι συγκοινωνίες υπονομεύονται «από μέσα», δηλαδή ότι «κάποιοι» χαλάνε τα λεωφορεία στα αμαξοστάσια.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, σχολιάζοντας τα όσα είπε ο υπουργός, σημείωσε ότι μετά από τρία χρόνια διακυβέρνησης δεν μπορεί η κυβέρνηση να επικαλείται τη διαφθορά ως αιτία της απαξίωσης. Τα στοιχεία που παρουσίασε ο Χρ. Κατσώτης είναι αμείλικτα: «Από το 2009 μέχρι το 2016 έχουμε 33,7% των εργαζομένων να λείπουν από τις συγκοινωνίες. Εχουμε μείωση στους μισθούς των εργαζομένων κατά 45%. Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης κατά 76% με αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 75%». «Το 43% των λεωφορείων είναι 16-20 ετών και το 60% των τρόλεϊ είναι 18-19 ετών».

Ανάλογη ήταν η εικόνα για τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης, που παρουσίασε και ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, λέγοντας ότι η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ είναι η γέφυρα για την ιδιωτικοποίηση των πιο κερδοφόρων γραμμών της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης.

Τονίστηκε, τέλος, από τους βουλευτές του ΚΚΕ πως «ούτε η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών που συντελείται σταδιακά ούτε η κρατική καπιταλιστική ιδιοκτησία διασφαλίζει τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού». Ανέδειξαν τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, όπου η συγκοινωνία θα είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Ανέδειξαν επίσης τις διεκδικήσεις του εργατικού κινήματος για την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων σε μετακίνηση και συγκοινωνίες.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org