Σάββατο 11 Απρίλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
Οι συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό

Η ανάγκη της λαϊκής πάλης για μεταφορές στην υπηρεσία του λαού, στο επίκεντρο της παρέμβασης του Γ. Μαυρίκου

Η λαϊκή πάλη για μεταφορές που θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία των εργαζομένων και της λαϊκής οικογένειας είναι ο μόνος δρόμος για να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα που υπονομεύουν την ποιότητα ζωής, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα, επισήμανε χθες ο κεντρικός εισηγητής του ΚΚΕ, Γιώργος Μαυρίκος.

Στην ασφυκτική για τους εργαζόμενους και το λαό κατάσταση που επικρατεί στον τομέα των μεταφορών, αναφέρθηκε αρχικά ο εισηγητής του ΚΚΕ, σημειώνοντας πως «οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της Νέας Δημοκρατίας, έχουν κωφεύσει και αποτέλεσμα των πολιτικών τους επιλογών είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα, με μια απαράδεκτη, χαμηλής στάθμης ποιότητα ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα». Η κατάσταση που επικρατεί, επισήμανε ο Γ. Μαυρίκος, αναδεικνύει τις δύο ριζικά διαφορετικές προτάσεις που υπάρχουν: «Από τη μια, η στρατηγική του ΚΚΕ, που θέλει τις συγκοινωνίες, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τις λαϊκές συγκοινωνίες με μια αντίληψη των σύγχρονων αναγκών σαν κοινωνικό δικαίωμα και, στον αντίποδα αυτών των πολιτικών, οι στρατηγικές, τόσο της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, όσο και του ΠΑΣΟΚ εξυπηρετούν την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου».

Στη συνέχεια, ο Γ. Μαυρίκος αναφέρθηκε στις αιτίες του προβλήματος. Οπως τόνισε, «βασική αιτία είναι η συνειδητή, η μεθοδική και πολύχρονη υπονόμευση των δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς. Δόθηκε και δίνεται και σήμερα ακόμα προτεραιότητα στα ΙΧ και όχι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση και σήμερα όχι σαν προτεραιότητα, αλλά σαν δευτερεύων παράγοντας στην κάλυψη των αναγκών για τη μεταφορά. Τα κίνητρα δίνονται για τα ΙΧ. Τα γκαράζ στα κέντρα των πόλεων γίνονται σαν κράχτες για τα ΙΧ, ιδιωτικά γκαράζ που κερδοσκοπούν οι ιδιοκτήτες τους. Η ληστρική κερδοφορία από τη βενζίνη και το πετρέλαιο γίνεται για συγκεκριμένα συμφέροντα. Η υπονόμευση με συγκεκριμένες πολιτικές, της ΕΘΕΛ, του ΗΣΑΠ, του ΗΛΠΑΠ, του ΟΣΕ, της "Ολυμπιακής", του ΤΡΑΜ, η προτεραιότητα σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι στα ΙΧ, είναι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά με αρνητικές επιπτώσεις για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων στο Λεκανοπέδιο και παντού».

Ο εισηγητής του ΚΚΕ συνέχισε, επισημαίνοντας συνολικά ότι «αποτέλεσμα της ίδιας της πολιτικής είναι το ακριβό εισιτήριο. Πανάκριβο εισιτήριο, λεηλασία των εργαζομένων. Φτιάξατε το ενιαίο εισιτήριο και με το ενιαίο εισιτήριο κάνατε συνολικά το κόμιστρο ένα ευρώ. Στην ακτοπλοΐα τον Ιούνιο του 2001 για να φύγει κάποιος από τον Πειραιά να πάει στην Ικαρία έδινε 8,5 ευρώ. Σήμερα έχει 42,5. Αντίστοιχα, έχουν αυξηθεί τα διόδια 180%, τα ΚΤΕΛ 13%, στη Θεσσαλία 20% τα ΚΤΕΛ, στα ΤΑΧΙ αυξήσατε πριν από λίγες μέρες τη μονή ταρίφα από 0,30 σε 0,72 και τη διπλή από 0,68 σε 1,20».

Παράλληλα, ο Γιώργος Μαυρίκος αναφέρθηκε στη «λεηλασία του δημόσιου χρήματος», επισημαίνοντας πως η κυβέρνηση «στο νόμο που είχε φέρει για την ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής" έδωσε 10 εκατομμύρια ευρώ στα ΚΤΕΛ. Οι κυβερνήσεις τόσο του ΠΑΣΟΚ, όσο και της Νέας Δημοκρατίας, από το 2000 μέχρι το 2008, έχουν δώσει 227 εκατομμύρια ευρώ σε 65 ναυτιλιακές εταιρείες. Από το 2003 μέχρι το 2008, έχετε επιδοτήσει 132 ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτή είναι η κατάσταση». Επίσης, τόνισε ότι συνολικά «η στρατηγική και η πολιτική αντίληψη των ιδιωτικοποιήσεων είναι που γεννά και αυξάνει τα προβλήματα. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, μια και χθες συζητιόταν εδώ η "Ολυμπιακή", είναι το ότι πουλάτε 16,7 εκατομμύρια ευρώ την τεχνική βάση στην "Ολυμπιακή", όταν τα ανταλλακτικά που υπάρχουν σε αυτήν τη βάση είναι αξίας 55 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτά τα αποτελέσματα έχουν οι ιδιωτικοποιήσεις».

Καταλήγοντας, ο εισηγητής του ΚΚΕ επισήμανε ότι «η λαϊκή πάλη μπορεί να φέρει αποτελέσματα και στο συγκεκριμένο τομέα. Ο εργατικός έλεγχος είναι στοιχείο αναγκαίο στη λογική και στην πρόταση του ΚΚΕ. Γι' αυτά τα ζητήματα καλούμε την εργατική τάξη και το λαό μας να αγωνιστεί και να προτάξει στην καθημερινή του πάλη».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ