Τρίτη 1 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΖΙΡΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ
Στροφή στα απολύτως απαραίτητα

Μεγάλα σούπερ μάρκετ και πολυκαταστήματα αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια από τη μάζα της λαϊκής κατανάλωσης εξοβελίζοντας τους ανταγωνιστές τους, τις μικρότερες επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο όγκος των πωλήσεων από τα καταστήματα λιανικής - μετά την αφαίρεση του επίσημα καταγραφόμενου πληθωρισμού - στο 4μηνο Γενάρης - Απρίλης του 2008 εμφανίζει ισχνή αύξηση 0,4%.

Τη μερίδα του λέοντος αποσπούν οι ισχυρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Συγκεκριμένα, ο όγκος των πωλήσεων για τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (σούπερ μάρκετ) ενισχύθηκε σε ποσοστό 2,7% και των πολυκαταστημάτων 3%. Οπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία, η λαϊκή κατανάλωση στρέφεται στα απολύτως απαραίτητα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα άλλα καταστήματα της κατηγορίας «τρόφιμα - ποτά - καπνός» εμφανίζουν υποχώρηση του όγκου των πωλήσεων σε ποσοστό 5,7%. Αντίστοιχα, η υποχώρηση στην κατηγορία «ένδυση - υπόδηση» διαμορφώνεται σε 3,3% και σε «έπιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακό εξοπλισμό» σε 1,4%.

Σε τρέχουσες τιμές, ο δείκτης κύκλου εργασιών (τζίρος) των καταστημάτων εμφανίζει - στοιχεία α` 4μήνου - αύξηση 4,1%.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ