Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Απύθμενο θράσος!

Στο έσχατο όριο δουλικότητας στο εφοπλιστικό κεφάλαιο έφτασε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας! Ούτε ένα επίσημο δελτίο Τύπου δεν εξέδωσε το υπουργείο που να αναφέρει αναλυτικά το τραγικό περιστατικό που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους! Η υποβάθμιση του τραγικού ναυαγίου από το υπουργείο εντάσσεται στις προσπάθειες να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους. Για να απαντήσουν όμως στις καταγγελίες του Α/Β μηχανικού, αλλά και της Ενωσης Μηχανικών «έτρεξαν» στις 5.15 χτες το πρωί να εκδώσουν δελτίο, με το οποίο κάνουν λόγο για «μικροπολιτική εκμετάλλευση».

Μέχρι τις 11.30, οπότε και δόθηκε συνέντευξη Τύπου για τα τεχνικά ζητήματα του ναυαγίου, η ενημέρωση ήταν προφορική. Τα δε στοιχεία του Γραφείου Τύπου δεν «έτυχε» αρκετές φορές να συμφωνούν μ' αυτά που έφταναν από την Πάρο. Η προσπάθεια που κατέβαλε συνολικά η ηγεσία του υπουργείου ήταν να ρίξει τις ευθύνες στον «ανθρώπινο παράγοντα», δηλαδή να αθωώσει την εταιρία και να εξασφαλίσει επίσης ότι θα καταβληθούν τα λιγότερα - μέχρι και μηδέν - ασφάλιστρα στα θύματα.

Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συνολικά της κυβέρνησης να συγκαλύψουν τις ευθύνες τους, αλλά και να διαψεύσουν τις καταγγελίες του πρώην μηχανικού αποδείχτηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδωσαν ο κεντρικός λιμενάρχης Πειραιά και ο υπεύθυνος του Κλάδου Ελέγχων Εμπορικών Πλοίων κλαδάρχης κ. Δουμάνης. Και οι δυο εκπρόσωποι υποστήριξαν με βάση τις εντολές που είχαν πάρει ότι το πλοίο είχε επιθεωρηθεί δυο φορές μετά την καταγγελία του Α/Β μηχανικού και είχε κριθεί αξιόπλοο! Κανένα πρόβλημα, υποστήριξε ο κ. Δουμάνης, δεν είχαν τα σωστικά μέσα του καραβιού, όπως και τα σημεία που είχε υποδείξει ο κ. Σορόκος με την καταγγελία του.

Ο κεντρικός λιμενάρχης, «που πήρε γραμμή» από την ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ανέφερε, προκειμένου να παρουσιαστεί αφερέγγυα η δήλωση του Α. Σορόκου, ότι είχε προηγηθεί της καταγγελίας εγγραφή στο ημερολόγιο του καπετάνιου ότι ο συγκεκριμένος ναυτεργάτης δεν «ελάμβανε μέρος στις βάρδιες ασφαλείας του πλοίου»!

Στην ερώτηση αν επαρκούν 40 λεπτά για να γίνει ολοκληρωμένη επιθεώρηση στο πλοίο, ο κ. Δουμάνης απέφυγε να τοποθετηθεί ξεκάθαρα και συνέχισε λέγοντας ότι μετά τη συμπληρωματική δήλωση του μηχανικού διενεργήθηκε δεύτερος σχολαστικός έλεγχος μια μέρα πριν το ναυάγιο και το κλιμάκιο των επιθεωρητών έκρινε ότι «τα ευρήματα δεν είναι αξιόλογα» και το πλοίο κρίθηκε αξιόπλοο! Δεν μπήκαν όμως στον κόπο οι επιθεωρήσεις να γίνουν παρουσία του μηχανικού, προκειμένου να τους υποδείξει τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στο πλοίο, μια και όπως είπε ο κ. Δουμάνης «δεν είναι υποχρεωτικό»!!! Υποστήριξε δε ότι η ηλικία του πλοίου δεν είναι κύριο ζήτημα αξιοπλοΐας.

Σαν «βόμβα» έσκασε η πληροφορία κατά τη διάρκεια της συνέντευξης ότι ο υπουργός ΕΝ Χρ. Παπουτσής κράτησε ελικόπτερο παντός καιρού, που χρησιμοποιείται για έρευνα και διάσωση, προκειμένου να ταξιδέψει με ασφάλεια στην Πάρο!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ