Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αυτό είναι το αξιόπλοο σαπάκι!

Με μια «ακτινογραφία θανάτου» ο πρωτοδεύτερος μηχανικός Α. Σορόκος δείχνει με γραπτό κείμενο σημεία και λειτουργίες του πλοίου που ένα προς ένα συνιστούν αιτία ναυαγίου

Νέα καταγγελία «καταπέλτη», στην οποία αναδεικνύονται για ακόμα μια φορά οι εγκληματικές ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των εφοπλιστών, έκανε χτες το μεσημέρι ο πρώην Α/Β μηχανικός του πλοίου «Εξπρές Σάμινα» Αναστάσιος Σορόκος. Η γραπτή καταγγελία του μηχανικού παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έδωσαν οι πρόεδροι της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Γιώργος Τούσσας και Γιάννης Μανουσογιαννάκης, αντίστοιχα.

Η καταγγελία έχει ως εξής:

«Μετά το τραγικό ναυάγιο του επιβατηγού οχηματαγωγού "Εξπρές Σάμινα" και τον άδικο χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας, θεωρώ υποχρέωσή μου ως ελάχιστο να επισημάνω τα κατωτέρω:

1) Με έγγραφες καταγγελίες προς το Α' Λιμενικό Τμήμα Πειραιά, οι οποίες κοινοποιήθηκαν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας που έλεγαν ότι: το επιβατηγό οχηματαγωγό "Εξπρές Σάμινα" ήταν άκρως επικίνδυνο και επιβάλλεται να ληφθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια του πλοίου. Συγκεκριμένα, υπήρχε σοβαρότατο πρόβλημα στα χειριστήρια των κύριων μηχανών, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια μεταφοράς του συστήματος ελέγχου από το μηχανοστάσιο στη γέφυρα να παρουσιάζονται προβλήματα στις στροφές των κυρίων μηχανών. Το πρόβλημα αυτό εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια του πλοίου γιατί ανά πάσα στιγμή μπορούσε να στρέψει το πλοίο αριστερά ή δεξιά ανεξάρτητα από τη θέληση του αξιωματικού φυλακής γέφυρας!

2) Κατά τη θητεία μου στο πλοίο δεν τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρομηχανή ανάγκης (emergency generator, πρόκειται για μηχανή που βρίσκεται σε ψηλά σημεία του πλοίου ούτως ώστε αν κατακλυστεί το πλοίο από νερό να μπορεί να λειτουργήσει, να έχει φωτισμό και ηλεκτρικό ρεύμα το πλοίο για να μπορέσουν να λειτουργήσουν και άλλα μέσα).

3) Επίσης κατά τη θητεία μου δεν ετέθησαν σε δοκιμή εξ αποστάσεως ο χειρισμός λειτουργίας των θυρών ασφαλείας (πρόκειται για τις πόρτες που στεγανοποιούν τμήματα του πλοίου ούτως ώστε στην προκειμένη περίπτωση όταν κατακλυστεί ένα τμήμα από ύδατα αυτό να μην επεκταθεί σε όλο το πλοίο και προκαλέσει τη βύθισή του).

4) Στο πλωριό στεγανό σύγκρουσης υπήρχε κρακ εκτεταμένο από το οποίο εισχωρούσαν νερά εντός αυτού.

Εκφράζω τα βαθιά μου συλλυπητήρια για τον άδικο χαμό δεκάδων συνανθρώπων μας. Ζητώ από την ΠΕΜΕΝ, στην οποία είμαι μέλος, να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να καταλογιστούν ευθύνες όπου υπάρχουν για αυτή τη ναυτική τραγωδία. Τέλος, ζητώ να λάμψει η αλήθεια για να μη συμβεί παρόμοιο περιστατικό στο μέλλον».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ