Παρασκευή 10 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
"Πλάτες" στην απαξίωση της "Ολυμπιακής"

Εκτακτο συνέδριο έγινε χτες μετά από αίτηση συνέδρων της μειοψηφίας, αλλά η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ κατάφερε, για άλλη μια φορά, να επιβάλει αγωνιστική απραξία

Φυγομαχεί η παράταξη της ΠΑΣΚΕ στην ΟΣΠΑ και σε μια κρίσιμη στιγμή, για το ίδιο το μέλλον της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" με τα οξυμένα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κυβερνητική πολιτική, όχι μόνο "βάζει πλάτη" για να "περπατήσει" ο πρόσφατος νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή, όχι μόνο πρωτοστατεί στην καλλιέργεια κλίματος ηττοπάθειας, συμβιβασμού και αποδοχής των αντεργατικών κανονισμών, αλλά αρνείται και αυτόν ακόμα το διάλογο στα πλαίσια του συνδικαλιστικού κινήματος.

Γι' αυτό χρειάστηκε ακόμα μια φορά η πρωτοβουλία από τα κάτω, και η συγκέντρωση 40 υπογραφών από εκλέκτορες που πρόσκεινται σε άλλες παρατάξεις, για να εξαναγκαστεί η πλειοψηφία της ΟΣΠΑ να συγκαλέσει χτες έκτακτο Συνέδριο. Ομως, όπως φάνηκε και στις εργασίες του, κάποιοι δεσμεύονται πιο πολύ απέναντι στις εντολές της κυβέρνησης και τα νομοθετήματά της, παρά έναντι των εργαζομένων, τα συμφέροντα των οποίων υποτίθεται ότι εκπροσωπούν.

Τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ, μέσα από γνωστά "διαδικαστικά τερτίπια" και ερμηνείες του Καταστατικού αρνήθηκαν και τελικά "πέτυχαν" να μη γίνει αποδεκτή η πρόταση που παρουσιάστηκε στο Συνέδριο και που συμπυκνωνόταν στα παρακάτω: Μπροστά σε αυτή την κατάσταση που αντιμετωπίζει η ΟΑ, το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να συζητήσει και να υιοθετήσει ένα αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης, η υλοποίηση του οποίου δεν μπορεί να γίνει με τη σημερινή διοίκηση της ΟΣΠΑ, αλλά μέσα από την επίσπευση του εκλογικού συνεδρίου - πρόκειται να γίνει το Δεκέμβρη - να προκύψει μια άλλη διοίκηση, που ν' απολαμβάνει της εμπιστοσύνης των εργαζομένων. Πολύ περισσότερο που η Διοίκηση της ΟΣΠΑ με τη στάση της στις πρόσφατες κινητοποιήσεις του κλάδου ενάντια στο κυβερνητικό νομοσχέδιο, ήρθε σε ευθεία αντίθεση με τις αγωνιστικές διαθέσεις και τις πρωτοβουλίες των εργαζομένων.

Στο Συνέδριο, έντονη ήταν η ανησυχία αρκετών αντιπροσώπων για την εξέλιξη και την εφαρμογή του νόμου 2602, τόσο στον τομέα των εργασιακών, όσο και των θεμάτων που άπτονται του έργου του εθνικού αερομεταφορέα, που καθημερινά συρρικνώνεται και βάσει των κυβερνητικών σχεδιασμών οδηγείται στην απαξίωση, εν αναμονή του στρατηγικού επενδυτή.

Εκφράζοντας αυτές τις ανησυχίες και την ανάγκη να υπάρξει συντονισμένη και ενωτική απάντηση στο δόγμα των ιδιωτικοποιήσεων, η παράταξη της ΕΣΚ κατέθεσε γραπτή πρόταση προς το Συνέδριο, με την οποία ζητούσε να επιβεβαιώσει το Σώμα τις ομόφωνες αποφάσεις προηγούμενων συνεδρίων στα εξής ζητήματα:

- Στο ιδιοκτησιακό, ενιαία και δημόσια κατά 100% ΟΑ και αντίσταση στις αποφάσεις της κυβέρνησης να μετοχοποιήσει την "ΟΛΥΜΠΙΚ ΚΕΤΕΡΙΝΓΚ" και την "Τουριστική".

- Για τα Σπάτα, μεταφορά όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου, με δαπάνες και ευθύνη του κράτους.

- Για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, αγορά των νέων αεροσκαφών με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

- Επίγεια εξυπηρέτηση, να συσταθεί διαπαραταξιακή επιτροπή στα πλαίσια της ΟΣΠΑ που θα διατυπώσει προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί η απελευθέρωση.

- Συνεργασία με τη ΓΣΕΕ για μέτρα ακύρωσης του νόμου 2602 στην πράξη, π.χ. προσφυγές σε ΕΕ και διεθνείς οργανισμούς.

Τέλος, η ΕΣΚ πρότεινε μια σειρά πρακτικών μέτρων που θα κινητοποιούν και θα ενημερώνουν τον κλάδο. Συγκεντρώσεις σε χώρους δουλιάς, γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων οργανώσεωνν, σύσκεψη στη ΓΣΕΕ με τα πρωτοβάθμια σωματεία, συνέντευξη Τύπου της Ομοσπονδίας, διατύπωση του αιτήματος για υπογραφή ΣΣΕ, συναντήσεις με κόμματα και τη Διοίκηση της εταιρίας και συμμετοχή στο συλλαλητήριο του ΕΚΑ στις 16 Ιούλη και στην εικοσιτετράωρη απεργία της ΓΣΕΕ στις 23 του μήνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ