Σάββατο 6 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καρέ - καρέ η τσιμεντοποίηση του Υμηττού!

Παράνομο το εργοτάξιο στην Αγία Παρασκευή. Λειτουργεί χωρίς "πρωτόκολλο εγκατάστασης" και παρά το "στοπ" του ΣτΕ. Αυξάνουν τους ανισόπεδους κόμβους οι εργολάβοι - και τους αντίστοιχους σταθμούς διοδίων - με σκοπό να κερδοσκοπήσουν περισσότερο

Ενα αποκαλυπτικό φωτογραφικό ντοκουμέντο, που αποδεικνύει το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής από την επιφανειακή χάραξη της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου του Υμηττού, δημοσιεύει σήμερα ο "Ρ". Το ντοκουμέντο αυτό αφιερώνεται εξαιρετικά στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη,που γιορτάζει την Παγκόσμια Μέρα του Περιβάλλοντος με φιέστες και πανηγύρια, υπερήφανος προφανώς για το έργο του στην... προστασία του περιβάλλοντος!

Στις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από ελικόπτερο, φαίνεται καθαρά ολόκληρο το κομμάτι του Υμηττού - από το Χολαργό μέχρι και τα Γλυκά Νερά - που θα ισοπεδωθεί, για να κατασκευαστεί η λεωφόρος. Περισσότερα από 1.000 στρέμματα πυκνού δάσους θα κοπούν για να κατασκευαστεί η λεωφόρος. Κι αυτή θα είναι μόνο η αρχή! Μαζί με τη λεωφόρο θα "ανοίξει" και ο δρόμος για την οικοπεδοποίηση όλου του Υμηττού, κάτι που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο, όμως, προς το παρόν εμποδίστηκε από το ΣτΕ... Ετσι, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προσφέρει στο πιάτο των εργολάβων και των καταπατητών το "φιλέτο", που λέγεται Υμηττός, γράφοντας στα παλιά του παπούτσια την υγεία εκατομμυρίων κατοίκων του Λεκανοπεδίου, για τους οποίους ο Υμηττός είναι μοναδικός πνεύμονας ζωής!

Την ίδια στιγμή μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κρίνει τη μέθοδο της επιφανειακής χάραξης του ΥΠΕΧΩΔΕ "απαράδεκτη". Κι αυτό γιατί, όπως τονίζεται στη μελέτη, θα επιφέρει τεράστιες μη αναστρέψιμες καταστροφές στην περιοχή! Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο και το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε τον περασμένο Φλεβάρη, με γνωμοδότησή του, το έργο της περιφερειακής λεωφόρου ως "αντισυνταγματικό", αφού "συνεπάγεται σοβαρή διατάραξη του ορεινού οικοσυστήματος και θα καταστρέψει το πράσινο, θα προκαλέσει κυκλοφοριακό φόρτο, ρύπανση, αλλοίωση του γεωφυσικού αναγλύφου και του τοπίου κατά παράβαση του άρθρου 24 του Συντάγματος".

Και βέβαια η λεωφόρος - σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ - θα μπορούσε να κατασκευαστεί σε σήραγγα, στο τμήμα που διέρχεται από την Αγία Παρασκευή. Λύση που σώζει μεν το δάσος, αλλά δε θα αποφέρει στους εργολάβους τα κέρδη που θέλουν. Σημειώνεται πως οι εργολάβοι που θα κατασκευάσουν το έργο θα το εκμεταλλεύονται κιόλας επί 23 χρόνια! Μάλιστα, στη χτεσινή συνάντηση μελών της Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού, ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων Γ. Γανωτής αποκάλυψε ότι πρόκειται στην Αγία Παρασκευή να κατασκευαστούν 3 κόμβοι, αντί για έναν που προβλεπόταν από τα αρχικά σχέδια και κατά συνέπεια 3 σταθμοί διοδίων, που σημαίνει πολλαπλάσια κέρδη για τους εργολάβους...

Αυθαίρετοι οι εργολάβοι;

Μια, όμως, εξίσου εντυπωσιακή αποκάλυψη έκανε χτες, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γ. Γανωτής. Οταν οι κάτοικοι τού ζήτησαν το πρωτόκολλο εγκατάστασης του εργολάβου στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής, είπε ότι δε χρειάζεται να υπάρχει τέτοιο πρωτόκολλο! Σύμφωνα μάλιστα με άλλες πληροφορίες, πράγματι τέτοιο πρωτόκολλο δεν υπάρχει. Και βέβαια, αν ισχύει αυτό πρόκειται για αυθαιρεσία και παράβαση της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων τόσο των εργολάβων όσο και του ΥΠΕΧΩΔΕ, αφού εδώ και μερικές βδομάδες έχει εγκατασταθεί ο εργολάβος στην περιοχή και έχει ξεκινήσει τα έργα διάνοιξης της λεωφόρου.

Οικονομικές μελέτες που έχουν στα χέρια τους μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού αποδεικνύουν ότι η μέθοδος της σήραγγας είναι φθηνότερη από την επιφανειακή χάραξη. Η μελέτη αυτή εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Συντονιστικής, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ και ο υπουργός Κ. Λαλιώτης χρησιμοποιούν ως άλλοθι το "μεγάλο κόστος" της σήραγγας, για να απορρίψουν αυτή τη λύση. Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μελέτη, το κόστος για την κατασκευή της σήραγγας αγγίζει τα 11 δισ. δρχ. συνολικά (για δύο ρεύματα κυκλοφορίας). Ακριβώς το μισό δηλαδή από το κόστος για την κατασκευή των προστατευτικών μέτρων για τη λεωφόρο (ηχοπετάσματα, φύτευση πρανών, σκέπαση του δρόμου κ. ά.) που θα φτάσει τα 22 δισ. δρχ.

Κάτοικοι, περιβαλλοντικές οργανώσεις και μαζικοί φορείς της Αγίας Παρασκευής είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν το περιβαλλοντικό έγκλημα. Χτες, μετά τη συνάντηση με τον υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Θ. Κολιοπάνο και τον Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Εργων Γ. Γανωτή, δήλωσαν πως το ΥΠΕΧΩΔΕ θα προχωρήσει όπως έχει σχεδιάσει. Δηλαδή, θα καταστρέψουν τον Υμηττό και θα τον παραδώσουν στους εργολάβους...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ