Τετάρτη 13 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΡΑΜΑ
Υπόθεση ζωής να φύγουν τα καζάνια

Ημερίδα ΤΕΕ και Δήμου Περάματος για τη μετεγκατάσταση των καζανιών του θανάτου

Επικινδυνότητα των εγκαταστάσεων ως προς την ασφάλεια της περιοχής και σε συνδυασμό με την ύπαρξη ενός μοναδικού δρόμου διαφυγής. Επικινδυνότητα ως προς τις πιθανές διαρροές στο ατμοσφαιρικό περιβάλλον. Επιφόρτιση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος από τη διακίνηση των πετρελαιοειδών. Πόσοι άλλοι κίνδυνοι και προβλήματα χρειάζονται για να πειστεί καθένας ότι οι εταιρίες πετρελαιοειδών δε χωράνε στο Πέραμα, δε χωράνε σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, πόσο μάλλον σε μια παραμελημένη ως χτες εργατούπολη, που έχει στο σβέρκο της σωρό άλλων δραστηριοτήτων, που την κυκλώνουν ασφυκτικά, τη ρυπαίνουν, τη φοβίζουν και την ασχημαίνουν;..

Υπάρχουν δεκάδες να αναφερθούν και σειρά ατυχημάτων και περιστατικών, αυθαιρεσιών και υποσχέσεων, εξαιτίας των οποίων οι Περαματιώτες ξυπνούν το πρωί και κοιμούνται το βράδυ με την αγωνία μην γίνει κάτι.

Στην ημερίδα που οργάνωσαν την προηγούμενη Τετάρτη το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο Δήμος Περάματος στο δημαρχείο της πόλης, τα προβλήματα ασφάλειας εκτέθηκαν αναλυτικά, όπως και οι προοπτικές που διανοίγονται από τις μελέτες μετεγκατάστασης, που έχουν εκπονηθεί. Και το αίτημα τέθηκε ξανά: "Ηρθε η ώρα να φύγουν τα καζάνια από την πόλη και πρέπει να φύγουν".

Ανασφαλείς στην πόλη τους

Αλλωστε, είναι τόσα τα μέτρα ασφάλειας, που δε λαμβάνονται, ώστε ο κίνδυνος από την παρουσία τους πολλαπλασιάζεται, εξαιτίας της κατάστασής τους.

Τα μέτρα πρόληψης αφορούν προληπτική συντήρηση, με προγραμματισμένα σταματήματα, προληπτική επιθεώρηση, άδειες εκτέλεσης εργασιών, ασφάλεια εργασίας, διαδικασία ελέγχου πυροσβεστικού εξοπλισμού, ανάπτυξη εγκαταστάσεων με δρόμους προσπέλασης και καθαριότητα περιοχών, αποστάσεις ασφαλείας, τύποι δεξαμενών, λεκάνες ασφάλειας, συστήματα απαγωγής και απορρύπανση, αντιπυρική προστασία, κοινές παροχές, αυτοματισμός λειτουργίας, συστήματα λειτουργικής ασφάλειας και γενικά και ειδικά μέτρα, όπως σημείωσε ο χημικός μηχανικός των ΕΛΔΑ Λ. Ζωγόπουλος.

Οταν τα ακούνε αυτά στο Πέραμα χαμογελούν ειρωνικά, αφού τα μισά απουσιάζουν και τα υπόλοιπα μόνο υποδειγματικά δε λειτουργούν. Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά εισηγητής, δε φτάνει να διαθέτεις μέσα, αλλά να μπορείς και να τα χρησιμοποιήσεις όταν χρειαστεί. Και αυτό δεν είναι βέβαιο, καθώς εκτός από το νομοθετικό πλαίσιο ούτε οι έλεγχοι είναι επαρκείς, ούτε η διαφάνειά τους εξασφαλισμένη. Την επάρκεια και κυρίως την αποτελεσματικότητα μέσων και μέτρων υπερασπίστηκε μόνος ο εισηγητής του Πυροσβεστικού Σώματος, ο οποίος υποστήριξε ότι το τελευταίο ατύχημα στην ΕΛ ΠΕΤΡΟΛ αντιμετωπίστηκε υποδειγματικά, τόσο από την Πυροσβεστική, όσο και από τις ίδιες τις εταιρίες. Ο υπεύθυνος, πάντως, της ΕΛ ΠΕΤΡΟΛ είναι υπόδικος, μετά την ολοκλήρωση πρόσφατα της δικαστικής έρευνας των εισαγγελικών αρχών του Πειραιά, κατηγορούμενος ακριβώς για τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας, αλλά και παράνομη αποθήκευση χημικών...

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο επιπυραγός υποστήριξε πως το κλιμάκιο της Πυροσβεστικής μέσα στο Πέραμα, πέραν του σταθμού που βρίσκεται απ' την άλλη πλευρά της πόλης στα όρια με το Κερατσίνι, αποτελεί εγγύηση ασφάλειας για την περιοχή. Για να πάρει την απάντηση, πως το περίφημο κλιμάκιο είναι ένα και μόνο όχημα που σταθμεύει στην πόλη και εξυπηρετεί τις ανάγκες και της Σαλαμίνας. Την ώρα που υπάρχει ένας μόνο δρόμος εισόδου - εξόδου στην πόλη, ο οποίος σε μήκος 7 χιλιόμετρα διατρέχεται και από τις δυο πλευρές του από τα καζάνια των εταιριών. Ενώ πάνω του και μέσα από την πόλη κινούνται καθημερινά 120 - 150 βυτιοφόρα των εταιριών, όπως σημείωσε η αντιδήμαρχος Περάματος Μ. Ζύμαρη.Για να μην αναφερθούμε ξανά στην περίπτωση της οδηγίας ΣΕΒΕΖΟ, που δεν εφαρμόζεται και τα άλλα νομικά παραθυράκια που εξασφαλίζουν την ανέφελη για τις ίδιες, αλλά αδιαφανή για το δήμο λειτουργία των εταιριών.

Σχεδιασμός για τη διέξοδο

Η συνεχής και έντονη λειτουργία στην περιοχή του Περάματος, τουλάχιστον, εφτά μεγάλων ρυπογόνων και επικίνδυνων δραστηριοτήτων συνιστά, σύμφωνα με τη Μόνιμη Επιτροπή Θεμάτων Περιβάλλοντος του ΤΕΕ, "βαριά περίπτωση συνύπαρξης οικιστικών, βιομηχανικών και υπερτοπικών δραστηριοτήτων".

Χρειάζεται γι' αυτό, σύμφωνα με την Επιτροπή, άμεσα:

  • Κατάρτιση σχεδίων αντιμετώπισης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της περιοχής, καθώς και αντιμετώπισης των κινδύνων από ατυχήματα του συνόλου δραστηριοτήτων - βιομηχανικά, ναυπηγικά, κυκλοφοριακά - στην περιοχή.
  • Ολοκληρωμένος σχεδιασμός της μετεγκατάστασης των εγκαταστάσεων αποθήκευσης και εμπορίας πετρελαιοειδών και χημικών. Ο σχεδιασμός θα δώσει τη δυνατότητα στο δήμο να ανακουφίσει την οικιστική πίεση και να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής μέσω πολεοδομικών παρεμβάσεων. Θα υπάρξει επιπλέον η δυνατότητα εγκατάστασης των εταιριών σε περιοχή περιβαλλοντικά και χωροταξικά αποδεκτή, με την τήρηση όλων των σύγχρονων κανόνων ασφάλειας και προστασίας περιβάλλοντος.

Απαραίτητες προϋποθέσεις, η χωροθέτηση με σαφώς διατυπωμένα κριτήρια αξιολόγησης, η χρηματοοικονομική υποστήριξη, η ασφάλεια των εγκαταστάσεων, η διοικητική οργάνωση του εγχειρήματος.

Δημιουργία ζωνών ασφαλείας, εξασφάλιση ικανοποιητικών κυκλοφοριακών συνθηκών και περιβαλλοντικής προστασίας χρειάζονται ανάλογες εγκαταστάσεις, όπως σημείωσε η εκπρόσωπος του ΣΑΔΑΣ Α. Μελανίτου,στοιχεία που δε διαθέτει το Πέραμα σήμερα.

Αλλωστε, σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα πολεοδόμο Π. Τότσικα,που συνέβαλε στην εκπόνηση του Τοπικού Αναπτυξιακού Προγράμματος, διαπιστώνονται στην περιοχή σοβαρά προβλήματα σε τέσσερις άξονες: Την οικιστική κατάσταση, με αιχμή τα αυθαίρετα. Τον κοινωνικό εξοπλισμό και την τεχνική υποδομή, με αιχμή το κυκλοφοριακό. Το περιβάλλον και την ασφάλεια, με αιχμή τις εγκαταστάσεις καυσίμων και, τέλος, τις οικονομικές δραστηριότητες και πρωτοβουλίες, με αιχμή την κατάσταση στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Δεν είναι απλά δικαίωμα η μετεγκατάσταση των εταιριών πετρελαιοειδών, για τους Περαματιώτες, είναι υπόθεση ζωής. Και αν η κυβέρνηση, εκτός απ' τα λόγια, προτίθεται κάποτε και να προχωρήσει σε πράξεις, οφείλει να άρει τις καθυστερήσεις και να προωθήσει το χρονοδιάγραμμα μετεγκατάστασης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ