Πέμπτη 22 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Καινούριες ποινές στους αξιωματικούς!

Ενώ παραμένει στο απυρόβλητο η πλοιοκτήτρια εταιρία, για την οποία μάσησε τα λόγια του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης

Ταγμένη στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων και η κυβέρνηση της ΝΔ, γυρίζει την πλάτη στο πάνδημο αίτημα για τιμωρία όλων των υπευθύνων για το πολύνεκρο ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που βύθισε στο πένθος το πανελλήνιο πνίγοντας 80 ανθρώπους. Χτες, στην τακτική συνέντευξη Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Κεφαλογιάννης, λίγο-πολύ πρόσφερε κάλυψη στην πλοιοκτήτρια εταιρία «HFD» ρίχνοντας τα βάρη στους ναυτεργάτες, οι οποίοι είναι και οι μόνοι που εξακολουθούν να πληρώνουν μέχρι και τώρα για το ναυάγιο.

Είναι ενδεικτικό ότι την ίδια στιγμή που δεν έχει θιγεί ούτε τρίχα από τους πλοιοκτήτες του «ΣΑΜΙΝΑ», στους τέσσερις αξιωματικούς του πληρώματος, στους οποίους από την αρχή είχαν αποδοθεί ευθύνες - δύο από αυτούς κρατήθηκαν επί μήνες στη φυλακή - προχτές επιβλήθηκε και νέα τιμωρία. Συγκεκριμένα, το Α΄ Πειθαρχικό Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (ΠΣΕΝ) επέβαλε οριστική στέρηση άσκησης επαγγέλματος και των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας στον πλοίαρχο, στον ύπαρχο και στον υποπλοίαρχο, ενώ στον Α΄ μηχανικό επέβαλε τρίχρονη στέρηση.

Βέβαια, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε χλιαρά: «Ασφαλώς φέρει ευθύνες και η πλοιοκτησία και το Λιμενικό Σώμα, το οποίο οφείλει να κάνει ελέγχους»... Ομως, το κατά πόσον αυτή η δήλωση σημαίνει πως θα ληφθούν έστω και κάποια υποτυπώδη μέτρα για την ...«πλοιοκτησία», γίνεται φανερό από το γεγονός ότι λίγο πριν ο υπουργός είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταργηθεί ακόμα και το όριο στην ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων, που είναι τα 30 χρόνια, ενώ είχε αρνηθεί να δώσει σαφή απάντηση απέναντι στις αξιώσεις που προβάλλουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές - οι οποίοι έχουν προσφύγει και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο - για τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων (αριθμού πληρώματος) των ακτοπλοϊκών πλοίων! Αξίωση η οποία, σε συνδυασμό με το μεγάλο μέσο όρο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων, που είναι περίπου τα 28-29 έτη - που είναι και κακώς συντηρημένα - αυξάνει κατακόρυφα τους κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο ένας κόβει, ο άλλος ράβει...(2017-09-23 00:00:00.0)
Παλεύουν για φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες(2011-12-07 00:00:00.0)
Ακτοπλοΐα «SOS»!(2005-07-16 00:00:00.0)
Δύο βλάβες σε λιγότερο από 48 ώρες!(2005-07-05 00:00:00.0)
Ανεπαρκές και επικίνδυνο το νομικό πλαίσιο για τη ναυτιλία σε Ελλάδα και ΕΕ(2000-10-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ