Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ανεπαρκές και επικίνδυνο το νομικό πλαίσιο για τη ναυτιλία σε Ελλάδα και ΕΕ

Κατεπείγον ψήφισμα κατέθεσε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η Ομάδα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, μετά από πρωτοβουλία των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ

Ψήφισμα με το οποίο ζητείται η διερεύνηση σε βάθος και προς πάσα κατεύθυνση των ακριβών συνθηκών και αιτιών που οδήγησαν στο τραγικό ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα», την απόδοση στο ακέραιο όλων των ευθυνών και την άμεση λήψη αυστηρών και συγκεκριμένων μέτρων για την αποτροπή και άλλων ναυτικών τραγωδιών, κατέθεσε στην Ολομέλεια του ΕΚ η Ομάδα της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς, μετά από πρωτοβουλία των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ.

Στο ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «το μοιραίο πλοίο είχε ηλικία 34 ετών και δεν περιλαμβανόταν στον κατάλογο των πλοίων που εξαιρούνταν της οδηγίας 98/18/ΕΚ, που κοινοποίησε προς την ΕΕ η Ελλάδα το 1999, και επομένως παρανόμως συνέχιζε τη δραστηριότητά του», καταδεικνύοντας έτσι «για άλλη μια φορά την εγκληματική ασυδοσία των εφοπλιστών που παρακάμπτουν τις υφιστάμενες ρυθμίσεις, με ευθύνη των κυβερνήσεων και των ελεγκτικών μηχανισμών, σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών, στο όνομα της αύξησης των υπερκερδών τους».

«Το τραγικό ναυάγιο του "Εξπρές Σαμίνα" αναδεικνύει την ανεπάρκεια και κατά συνέπεια την επικινδυνότητα του νομικού πλαισίου για τη ναυτιλία στην Ελλάδα και γενικότερα στην ΕΕ, που εντείνεται από τις προσπάθειες μείωσης του εργατικού κόστους, με οιοδήποτε τίμημα, ενόψει της επικείμενης πλήρους απελευθέρωσης των γραμμών της εσωτερικής ακτοπλοΐας, με ολέθριες συνέπειες για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των επιβατών», τονίζεται στο ψήφισμα, ενώ επισημαίνεται ότι «του τραγικού ναυαγίου του "Εξπρές Σαμίνα" επακολούθησε σειρά άλλων ατυχημάτων, τα οποία επιβεβαιώνουν, μεταξύ άλλων, τις τεκμηριωμένες καταγγελίες συνδικαλιστικών φορέων για τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν σε αρκετά επιβατηγά - ακτοπλοϊκά πλοία, καθιστώντας τα επικίνδυνα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Στο κατεπείγον ψήφισμα οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες και της ίδιας της ΕΕ, καλούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να καταδικάσει «το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο έκαναν αδικαιολόγητα δεκτό το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για εξαίρεση από την οδηγία 98/18/ΕΚ των πλοίων που εκτελούσαν αποκλειστικά εσωτερικά δρομολόγια μεταξύ των ελληνικών λιμένων, χωρίς αυστηρές προϋποθέσεις που να πληρούν στο ακέραιο τις διεθνείς προδιαγραφές, επιτρέποντας έτσι τη λειτουργία του μοιραίου πλοίου» και απαιτούν «την άμεση και οριστική άρση κάθε ισχύουσας παρέκκλισης, που αφορά τα ελληνικά ή και άλλα επιβατηγά πλοία, που δεν πληρούν τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας».

Υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι «το τραγικό πλοίο διεγράφη από τον Γαλλικό Νηογνώμονα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Νηογνώμονα, ο οποίος βαρύνεται με μεγάλες ευθύνες για την έκδοση αναξιόπιστων πιστοποιητικών», ζητείται «αυστηρότερος έλεγχος των οργανισμών επιθεώρησης και εξέτασης πλοίων και των συναφών δραστηριοτήτων των ναυτικών αρχών, όπως επίσης και ο έλεγχος των νηογνωμόνων και η λήψη συγκεκριμένων μέτρων, προκειμένου τα εκδιδόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας να ανταποκρίνονται αυστηρά σε υψηλές προδιαγραφές για την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών. Οι ελεγκτικές αρχές και οι νηογνώμονες να είναι των συνδικαλιστικών φορέων των ναυτεργατών».

Εκφράζοντας ανησυχία για σειρά ρυθμίσεων που προωθούνται, πχ σχετικά με τη σύνθεση των πληρωμάτων της εμπορικής ναυτιλίας, ζητείται «να καθιερωθεί ως βασική - πρωταρχική προϋπόθεση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ο καθορισμός οργανικών συνθέσεων των πλοίων με βάση τις πραγματικές αυξημένες ανάγκες των ακτοπλοϊκών πλοίων, με αναβάθμιση της εκπαίδευσης των ναυτεργατών, με συγκροτημένα εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα» και «η ενίσχυση των κανόνων που αφορούν την υποχρεωτική εκπαίδευση των πληρωμάτων στα μέτρα ασφαλείας και αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ