Πέμπτη 5 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Δεν μπορεί να ανήκουν στους ιδιώτες τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για το ναυάγιο κατήγγειλε στην ομιλία της η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός με την τοποθέτησή του προχώρησε σε προκλητικές απόψεις. Συγκεκριμένα είπε:

«Η θλίψη και η οδύνη είναι δεδομένη, αλλά εμείς τουλάχιστον είμαστε αποφασισμένοι αυτήν να τη δείξουμε στην πράξη, παλεύοντας πραγματικά για να σπάσει αυτό το απόστημα και να δικαιωθούν όχι τα θύματα, αλλά να δικαιωθεί ο ελληνικός λαός από εδώ και εμπρός.

Κύριε πρωθυπουργέ, η ιδέα που ρίξατε εδώ μέσα στη Βουλή, η σύγκριση μάλλον που κάνατε, δεν είναι μεν πρωτοφανής, αλλά θα έλεγα ότι είναι προκλητική. Είπατε ότι, όπως κάποιος πολίτης αγοράζει ένα αυτοκίνητο με ή χωρίς αερόσακους, το ίδιο πράγμα περίπου ισχύει και για τα πλοία. Εγώ αυτό κατάλαβα.

Δηλαδή οι άνθρωποι εκείνοι που δεν πηγαίνουν με θαλαμηγούς στα νησιά και είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν με ιδιωτικά μέσα, που λειτουργούν όμως ως μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι εκτεθειμένοι στο φιλότιμο ή όχι του πλοιοκτήτη. Αυτό κατάλαβα, πέρα από ότι για να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο εξαρτάται και από την τσέπη του, αλλά, εν πάση περιπτώσει, η σύγκριση είναι τουλάχιστον ατυχής.

Για μας το θέμα της σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, το θέμα της επικοινωνίας, της μετάβασης από και προς τα νησιά, δεν είναι απλά το ζήτημα σε ποιον ανήκει το πλοίο. Είναι μέσα μαζικής μεταφοράς και αποδείχτηκε ότι αυτά δεν μπορούν να ανήκουν σε εκείνους που τα χρησιμοποιούν για να βγάλουν κέρδη. Από αυτήν την άποψη στο ζήτημα που προκύπτει αν θα έχουμε μονοπώλιο ή πολλούς επιχειρηματικούς ομίλους, εμείς λέμε: Είτε πολλούς έχουμε είτε έναν, δύο, τρεις ή τέσσερις επιχειρηματικούς ομίλους, όλοι αυτοί θα δουλεύουν για το κέρδος.

Και επιπλέον εδώ θέλουμε να βάλουμε το εξής ζήτημα: Εάν δεν υπήρχε ο πρωτοδεύτερος μηχανικός του "Σαμίνα", αν δεν υπήρχαν τα συνδικαλιστικά όργανα των ναυτεργατών, θα είχαμε μάθει τι συμβαίνει σε αυτό το πλοίο;

Δεύτερο ζήτημα, οι ψαράδες είναι τελικά οι ναυαγοσώστες; Αν τα καΐκια είχαν ανοιχτεί στο πέλαγος να ψαρέψουν, θα είχαν σώσει αυτόν τον κόσμο που έσωσαν; Υπάρχει προβληματισμός στην κυβέρνηση, για παράδειγμα, για βάσεις διάσωσης; Πώς θα γίνει αυτό το πράγμα;

Και τέλος εμείς έχουμε καθαρή άποψη: Τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν μπορεί να ανήκουν στους ιδιώτες. Βάζουμε όμως και το εξής ζήτημα: Ο Ελληνικός Νηογνώμονας είναι ή δεν είναι όργανο των εφοπλιστών; Δεκαοχτώ καταγγελίες έχουν φτάσει στον εισαγγελέα για το τι πιστοποιήσεις δίνει ο Ελληνικός Νηογνώμονας. Ποιος θα παρέμβει σε αυτό; Το κράτος που ταυτίζει τα πλοία μαζικής μεταφοράς με τα ΙΧ αυτοκίνητα με τους αερόσακους;

Εχετε εγκληματικές ευθύνες, πέρα από τις όποιες προσωπικές ευθύνες υπάρχουν».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ακινητοποιημένα δεκάδες πλοία (2011-09-08 00:00:00.0)
Στα χέρια εφοπλιστικών παραμάγαζων η ζωή των ναυτεργατών (2006-09-20 00:00:00.0)
Οι αερόσακοι (2000-10-05 00:00:00.0)
Φονική συνεργασία ΑΓΕΤ - "Νηογνώμονα"! (1998-07-22 00:00:00.0)
Πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας σε "σαπάκια" (1997-06-08 00:00:00.0)
Στενεύει ο "κλοιός" των ερευνών (1997-06-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ