Παρασκευή 3 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Προειδοποιούν και για το μετρό οι εργαζόμενοι!

Ακούει κανείς; Σοβαρές καταγγελίες για πιθανότητα δυστυχήματος

«Ο τρόπος λειτουργίας στη ΣΤΑ.ΣΥ., σήμερα, δεν εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια ενός μεταφορικού μέσου το οποίο μεταφέρει 1 εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως», τονίζει η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας Εργαζομένων στις «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ), η οποία εντοπίζει σειρά τραγικών ελλείψεων σε προσωπικό και σε υποδομές, σε μέσα ατομικής προστασίας, εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης.

Η Επιτροπή, αφού εκφράζει τα συλλυπητήριά της για τα δεκάδες θύματα στα Τέμπη, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ελλείψεις προσωπικού, επανεκπαίδευσης προσωπικού, τις ελλείψεις σε πιστοποιήσεις και σε Μέσα Ατομικής Προστασίας, της εκπαίδευσης προσωπικού για την ορθή χρήση τους. Ακόμα, θέτει ζήτημα ως προς την αρτιότητα των υποδομών έκτακτης ανάγκης, κάνοντας λόγο για ένα «πολύπλοκο σύστημα, για το οποίο απαιτείται ορθός συντονισμός και οργάνωση».

Εκτιμά ότι δεν προσφέρεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια και έτσι, σημειώνει, «δημιουργούνται προϋποθέσεις για την εκδήλωση τραγικών συμβάντων, ενώ σε πλήθος περιπτώσεων δεν διασφαλίζεται η αποτροπή του ανθρώπινου λάθους ή και μιας άστοχης ενέργειας, κάτι που θεωρείται απολύτως φυσιολογικό να λάβει χώρα σε ένα πολύπλοκο σύστημα όπως η ΣΤΑΣΥ».

Ενδεικτικά αναφέρει ότι «αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν φωτιζόμενες πινακίδες εξόδων κινδύνου μέσα στις σήραγγες των γραμμών 2 και 3, υπάρχουν έξοδοι κινδύνου που οδηγούν σε καταπακτές οι οποίες δεν θα ανοίξουν, χώροι που πρέπει να προστατευτούν από παραβίαση. Διαδικασίες λειτουργίας (όπως της απειλής βόμβας) που πρέπει να αναθεωρηθούν ώστε να προλάβουμε το χειρότερο με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση εγκλωβισμού επιβατών».

Ακόμα τονίζει ότι «σύμφωνα με το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ, το οποίο παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, υπάρχουν σήμερα περίπου 850 κενές θέσεις εργασίας, ενώ αν υπολογιστούν οι συνταξιοδοτήσεις, το επόμενο διάστημα οι κενές θέσεις θα αγγίξουν τις 1.000!».

Καταγγέλλει το γεγονός ότι παρά τις προειδοποιήσεις της καμιά διοίκηση ούτε και το υπουργείο Μεταφορών έχουν αντιμετωπίσει τα προβλήματα και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα δυστυχήματος. Επίσης έχουμε καταγγελίες για εργασιακό εκφοβισμό με στόχο την περαιτέρω εντατικοποίηση της εργασίας. Ολα αυτά είναι απόρροια της λειτουργίας της ΣΤΑΣΥ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στο πλαίσιο της λογικής του κόστους - οφέλους».

Η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας διατυπώνει τα εξής αιτήματα:

  • Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα για την κάλυψη των ελλείψεων σε όλες τις ειδικότητες.
  • Εξειδίκευση και πιστοποίηση του προσωπικού με προγράμματα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον ασφαλή τρόπο εκτέλεσης των εργασιών.
  • Σωστή συντήρηση και επισκευή του τροχαίου υλικού της γραμμής, των σταθμών και γενικά των υποδομών του δικτύου.
  • Συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμός όλου του τεχνικού εξοπλισμού και όλων των εγκαταστάσεων για ασφαλή εργασία.
  • Να χορηγηθούν ΑΜΕΣΑ όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας, τα οποία θα είναι καλής ποιότητας και όχι απλά να πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις.
  • Οι τεχνικοί Ασφάλειας και ο ιατρός Εργασίας να είναι μόνιμοι υπάλληλοι στη ΣΤΑΣΥ και να μην έχουν σχέσεις εξάρτησης από παροχή έργου ή εργολαβίες.
Εισαγγελική παρέμβαση για το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο

Στο μεταξύ, άλλη μια σοβαρή καταγγελία έγινε γνωστή, αυτήν τη φορά για το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο, σύμφωνα με την οποία δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση, κάτι που εγκυμονεί κινδύνους και για τη συγκεκριμένη γραμμή, στην οποία «τρέχουν» τόσο το μετρό όσο και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Ο Ηλίας Τρεβλός, συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ, εκλεγμένος με τη ΔΕΣΚ στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δήλωσε χτες ότι πράγματι σε τμήμα της συγκεκριμένης διαδρομής απουσιάζει η σηματοδότηση, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού.

Η δήλωσή του μάλιστα αυτή προκάλεσε την παρέμβαση του εισαγγελέα, που διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας για να εξεταστεί το αν και από ποιους ενδέχεται να έχει διαπραχθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς. Ο εισαγγελέας Ν. Στεφανάτος, στον οποίο ανατέθηκε η έρευνα, θα καλέσει άμεσα προς εξέταση τον εκπρόσωπο των εργαζομένων και θα ζητήσει έγγραφα από την εταιρεία που έχει την ευθύνη λειτουργίας του προαστιακού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ