Παρασκευή 3 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Προειδοποίησε για τις τραγικές συνέπειες της «απελευθέρωσης» και της στρατηγικής της ΕΕ

Ψέμα με πολύ κοντά ποδάρια τα παραμύθια ότι η ΕΕ ήταν τάχα... πυρ και μανία με την ασφάλεια των μεταφορών στην Ελλάδα

Eurokinissi

Τις οδυνηρές για εργαζόμενους και επιβάτες συνέπειες της παράδοσης των σιδηροδρόμων στους επιχειρηματικούς ομίλους αναδεικνύει σταθερά η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με παρεμβάσεις της στο Ευρωκοινοβούλιο όλα αυτά τα χρόνια.

Εχει αξία να θυμίσουμε μερικές από αυτές, σήμερα που διάφοροι καλοθελητές έχουν πέσει με τα μούτρα στην «μπουγάδα» της ΕΕ και της πολιτικής της που ασκούν όλες διαχρονικά οι κυβερνήσεις για τους σιδηροδρόμους, παρουσιάζοντας την ιμπεριαλιστική ένωση τάχα να είναι... πυρ και μανία για την ασφάλεια των μεταφορών στην Ελλάδα. Επικαλούνται γι' αυτό την κίνηση διαδικασίας κατά της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επειδή δεν έχει ακόμη προβεί στη σύναψη σύμβασης μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, του ΟΣΕ, όπως προβλέπεται από την Οδηγία 2012/34 (ΕΕ). Επειδή δηλαδή για διάφορους λόγους δεν προχώρησε ακόμα πιο αποφασιστικά την πολιτική της «απελευθέρωσης» που αποτελεί κίνδυνο - θάνατο και για την ασφάλεια των μεταφορών, αφού ως βασικό κριτήριο έχουν «τη μείωση του κόστους παροχής της υποδομής και του επιπέδου χρέωσης» στους επιχειρηματικούς ομίλους!

Ο,τι ακριβώς δηλαδή κατήγγειλε το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή και στο Ευρωκοινοβούλιο...

Τον Μάη του 2016, όταν η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισε το λεγόμενο «4ο πακέτο» για τους σιδηρόδρομους, ολοκληρώνοντας την «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών και την παράδοσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της προέβλεπε, ως συνέπεια αυτής της πολιτικής που στην Ελλάδα υλοποιούσαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, ότι «οι κανονισμοί υγιεινής και ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών θα χειροτερεύσουν δραματικά, όπως και οι όροι εντατικοποίησης της δουλειάς των εργαζομένων, για την κερδοφορία των επιχειρήσεων με την επίκληση της "μείωσης του διοικητικού κόστους". Την ίδια ώρα, οι τιμές των εισιτηρίων για τον λαό θα γίνουν ακόμα πιο τσουχτερές (...) Χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών και εντατικοποίηση εργασίας στο έπακρο. Η πολιτική αυτή στην Ελλάδα έχει ήδη οδυνηρές συνέπειες, καθώς εκτίναξε τις τιμές στα ύψη, το μεταφορικό έργο έχει περιοριστεί δραστικά, ενώ τίθεται σε μεγάλο κίνδυνο η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων».

Τον Δεκέμβρη του 2016 η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψήφισε τους τρεις Κανονισμούς για τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», τις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές και τους λογαριασμούς των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, που αποτελούσαν το «4ο πακέτο» για την ενιαία σιδηροδρομική αγορά της και ολοκλήρωσαν την παράδοση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΕΕ και στα κράτη - μέλη της στους επιχειρηματικούς ομίλους. Για μια ακόμα φορά προειδοποιούσε: «Η παράδοση των σιδηροδρόμων, όλων των σχετικών δημόσιων υποδομών και δικτύων και του μεταφορικού έργου στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους υπηρετεί την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων. Επιφέρει ένα ακόμα σοβαρό χτύπημα στους όρους εργασίας και στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους. Χειροτερεύει δραστικά την ποιότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών και την ασφάλειά τους, εκτοξεύει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων για τη λαϊκή οικογένεια».

Τον Μάρτη του 2020 ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κ. Παπαδάκης κατέθεσε Ερώτηση, στην οποία κατήγγειλε τη γενίκευση των αντεργατικών μέτρων στον κλάδο των μεταφορών σταθερής τροχιάς, λόγω «απελευθέρωσης», όπως και τους κινδύνους που εγκυμονούσε αυτή για την ασφάλεια των επιβατών. Οπως σημείωνε, «γενικεύονται τα αντεργατικά μέτρα σε κράτη - μέλη της ΕΕ και στον κλάδο των μεταφορών στα μέσα σταθερής τροχιάς. Τα μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς έχουν παραδοθεί στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους, που επιδεινώνουν μισθούς, ωράρια, συνθήκες εργασίας, ενώ έχουν εκτινάξει στα ύψη τις τιμές των εισιτηρίων για την καθημερινή μετακίνηση των εργαζομένων (...) Σοβαροί κίνδυνοι διαγράφονται συνολικότερα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων στη δουλειά, αλλά και των επιβατών».

Τον Μάη του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απάντησή της επικαλέστηκε ότι «το ενωσιακό Δίκαιο συμπληρώνει το εθνικό Δίκαιο, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα στους τομείς του εργατικού Δικαίου και της ασφάλειας και υγείας στην εργασία», με την Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ να καταγγέλλει ότι αυτή η αναφορά «συνιστά ομολογία για τις τεράστιες ευθύνες της ίδιας της ΕΕ και των κυβερνήσεών της για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση. Γιατί στο όνομα των "ελάχιστων προτύπων" πολλαπλασιάζονται τα διαχρονικά εργατικά "ατυχήματα", οι δεκάδες καταγγελίες και κατά την περίοδο της πανδημίας σχετικά με τις τραγικές ελλείψεις σε μέτρα πρόληψης και προστασίας των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, αλλά και των επιβατών. Στη βάση αυτής της αντιδραστικής κατεύθυνσης προωθούνται άλλωστε νέες απολύσεις, όπως αυτές των 75 εξειδικευμένων εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μαζί με τον προηγούμενο κύκλο απολύσεων αποτελούν το 40% των τεχνιτών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΤΥ, στοιχείο που μαρτυρά τους μεγάλους κινδύνους που προκαλούνται για επιβάτες και εργαζόμενους με την ελλιπή συντήρηση, την έλλειψη μέτρων ασφάλειας, τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία στις μετακινήσεις των επιβατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ