Τετάρτη 30 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δέκα ευρώ τον μήνα κοστολογείται το κεφάλι των διανομέων

Ενώ θερίζουν τα εργατικά «ατυχήματα» (βλ. σχετικό θέμα δίπλα), με ...δέκα ευρώ τον μήνα κοστολογεί η κυβέρνηση την ασφάλεια των διανομέων και την ανάγκη για χορήγηση κατάλληλου κράνους με ευθύνη της εργοδοσίας. Σε Υπουργική Απόφαση για τους διανομείς που εργάζονται με συμβάσεις ανεξάρτητων υπηρεσιών - έργου, το υπουργείο Εργασίας προβλέπει πως η εργοδοσία υποχρεούται να παρέχει προστατευτικό κράνος ή, αν ο διανομέας κάνει χρήση δικού του προστατευτικού κράνους, να του αποδώσει ποσό ύψους 120 ευρώ, τμηματικά σε 12 μηνιαίες δόσεις. Δηλαδή, οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν το ελεύθερο να ξεμπερδέψουν με την ασφάλεια των διανομέων με ένα 10ευρω τον μήνα. Μάλιστα, σε χτεσινή ανάρτησή του ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε πως με την Υπουργική Απόφαση η κυβέρνηση αποκαθιστά «μία πολύχρονη αδικία σε βάρος των εργαζομένων στον κλάδο της διανομής»...

Για απαράδεκτη απόφαση που «κοστολογεί με δέκα ευρώ τον μήνα το κεφάλι των διανομέων» κάνει λόγο το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής. Η απόφαση του υπουργείου Εργασίας «σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τις ανάγκες για την ασφάλεια των διανομέων», ξεκαθαρίζει. «Αφού πρώτα η κυβέρνηση με τον νόμο Χατζηδάκη βάφτισε τους διανομείς "συνεργάτες" για να απαλλάξει τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες από το κόστος των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζόμενων διανομέων, τους διαχωρίζει εσκεμμένα από τους υπόλοιπους μισθωτούς και από τα βασικά αιτήματα που έχουν καταθέσει τα σωματεία με δεκάδες κινητοποιήσεις όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τη χορήγηση των μέτρων προστασίας και ασφάλειας». Στις πάγιες διεκδικήσεις των σωματείων και των ίδιων των διανομέων περιλαμβάνονται η χορήγηση Μέσων Ατομικής Προστασίας με σύγχρονες προδιαγραφές (κράνος, πανωφόρι, κατωφόρι, μπότες κ.λπ.), εταιρικών οχημάτων με προδιαγραφές καταλληλότητας μεταφοράς προϊόντων, η οριοθέτηση αποστάσεων παραλαβής και παράδοσης, η κατάργηση της αξιολόγησης και της πληρωμής με το κομμάτι, που αυξάνουν την εντατικοποίηση και τον κίνδυνο των εργατικών ατυχημάτων.

Οσον αφορά τη χορήγηση αποζημίωσης 15% επί του κατώτατου μισθού για τους διανομείς που κάνουν χρήση του δικού τους οχήματος, δηλαδή για τη συντριπτική πλειοψηφία τους, ρύθμιση που ήδη ισχύει (Ν. 4611/19) και διατηρήθηκε (Ν. 4808/21), αυτή «συνεχίζει στην ουσία να απαλλάσσει τις εταιρείες από το σύνολο του κόστους των οχημάτων και την υποχρέωσή τους να παρέχουν εταιρικά οχήματα με προδιαγραφές ασφάλειας των οδηγών». Μάλιστα, ο υπολογισμός της αποζημίωσης με βάση τον κατώτατο μισθό «σε καμία περίπτωση δεν φτάνει, ούτε για τη βασική συντήρηση ιδιαίτερα σε συνθήκες μεγάλης ακρίβειας, υπολογίζοντας ότι οι διανομείς με εξαρτημένη εργασία παροχής υπηρεσιών είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν και τα έξοδα καυσίμων».

Τέλος, το Συνδικάτο σχολιάζει το «πανηγυρικό» δελτίο Τύπου της πλειοψηφίας της διοίκησης της Ομοσπονδίας Επισιτισμού - Τουρισμού για τη συγκεκριμένη απόφαση, την οποία μάλιστα παρουσιάζει ως αίτημά της. «Είναι γνωστό ότι υπηρετούν τα συμφέροντα των εταιρειών και ταυτίζονται με την πολιτική των κυβερνήσεων που θεωρούν την ασφάλειά μας κόστος για τους εργοδότες. Γι' αυτόν τον λόγο οι διανομείς μέχρι σήμερα τους έχουν γυρίσει την πλάτη», σημειώνει το Συνδικάτο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ