Τρίτη 10 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με σαπάκια και με «θα» η ... ενίσχυση του στόλου

Λεωφορείο του ΟΑΣΘ από την παρτίδα της Λειψίας πήρε φωτιά, την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών παραδεχόταν ότι στην πρωτεύουσα «το πλαίσιο απόδοσης των συγκοινωνιών είναι χαμηλό»

Καθημερινός Γολγοθάς οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Eurokinissi

Καθημερινός Γολγοθάς οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Η εκδήλωση φωτιάς την περασμένη Πέμπτη, σε ένα από τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, για να ενισχύσει τον ΟΑΣΘ, ήρθε να επιβεβαιώσει τις καταγγελίες ότι η υποτιθέμενη «ανάταξη» του στόλου του ΟΑΣΘ γίνεται με ακατάλληλα και παλιά οχήματα.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης προσπαθεί να ρίξει την ευθύνη στον ΟΑΣΘ, επικαλούμενος ότι το λεωφορείο «ανέβηκε» στον Χορτιάτη και δεν περιορίστηκε στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως κατά τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται. Ο ΟΑΣΘ ερευνά την αιτία, αν και φαίνεται να γνωρίζει ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν αντέχουν σε «καταπόνηση» (ανηφόρα, κ.λπ.).

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ από την αρχή είχε καταγγείλει και επαναλαμβάνει σε ανακοίνωσή της ότι «τα σαπάκια που φορτώθηκε ο ΟΑΣΘ από τη Γερμανία είναι ακατάλληλα για τις συνθήκες της Ελλάδας και συγκεκριμένα της Θεσσαλονίκης, και αυτό γιατί έχουν μόνο δυο πόρτες, για το μέγεθός τους έχουν μικρούς κινητήρες - μικρότερους από αυτούς που έχουν τα κανονικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ - και δεν έχουν σύστημα κλιματισμού για τους επιβάτες».

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ μαζί με εργατικά σωματεία της πόλης, όπως η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων, διεκδικούν: Αμεση κρατική χρηματοδότηση για την επισκευή όλων των οχημάτων που διαθέτει ο ΟΑΣΘ και ένταξή τους στην κυκλοφορία. Αγορά σύγχρονων καινούριων οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (ηλεκτρικά, φυσικού αερίου κ.λπ.) που θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα. Μείωση του ορίου ηλικίας των λεωφορείων στα 12 χρόνια από 23 που είναι σήμερα. Επίταξη όλων των συγκοινωνιακών μέσων (ΚΤΕΛ, ιδιωτών) για την άμεση αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών λόγω της πανδημίας.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» δήμου Θεσσαλονίκης σημειώνει τις ευθύνες της διοίκησης του δήμου, θυμίζει ότι η συμφωνία με τον δήμο Λειψίας για την προμήθεια των λεωφορείων δεν έγινε, «επειδή ευαισθητοποιήθηκε από την πανδημία, αφού, κατά δήλωση του δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, η συμφωνία έκλεισε τον Σεπτέμβρη 2019, πριν εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Κίνα». Αντίθετα, φαίνεται να εντάσσεται σε ένα πακέτο συμφωνιών που συζητά «ο δήμαρχος με τον δήμο Λειψίας και αφορούν την παράδοση της ανακύκλωσης, του συστήματος στάθμευσης, της παραγωγής Ενέργειας κ.ά.».

Η συμφωνία με τον ΟΑΣΘ αποτελεί παράλληλα το πρώτο βήμα για την εμπλοκή του δήμου στις αστικές συγκοινωνίες, που με τη σειρά του θα χρησιμοποιηθεί ως το όχημα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά μεταξύ άλλων: Να ελεγχθούν άμεσα, πριν μπουν στην κυκλοφορία, τα ακατάλληλα λεωφορεία της Λειψίας, από συνεργεία κρατικά, του ΟΑΣΘ και όχι από ιδιώτες. Οσα βγουν επικίνδυνα να επιστραφούν στη Λειψία με επιστροφή του τιμήματός τους. Το κόστος επισκευής - συμπλήρωσης (κλιματισμός κ.λπ.) και τελικά το συνολικό κόστος τους να καταλογιστεί στο κράτος. Να προγραμματίσει και χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση άμεσο πρόγραμμα αγοράς νέων λεωφορείων με βάση τις ανάγκες του ΟΑΣΘ. Να αποκοπεί κάθε δρόμος για εμπλοκή ιδιωτών και δήμων στις αστικές συγκοινωνίες.

«Ζήσε Μάη μου...»

«Η επιχειρησιακή δυνατότητά της ΟΣΥ ΑΕ κυμαίνεται σε χαμηλό πλαίσιο απόδοσης στο παρόν χρονικό διάστημα, λόγω της μη διαθεσιμότητας ικανού αριθμού λεωφορείων και οδηγών, δεδομένης της παλαιότητας των υφιστάμενων οχημάτων και του αυξημένου κόστους συντήρησης αυτών για την καθημερινή λειτουργία τους».

Αυτήν την κυνική παραδοχή κάνει ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, απαντώντας γραπτά σε κοινοβουλευτική Ερώτηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας ότι αυτά είναι σε άθλια κατάσταση και επομένως αποτελούν υπερμεταδότες του κορονοϊού σε συνθήκες πανδημίας.

Για την ενίσχυση σε οχήματα και μόνιμο προσωπικό η απάντηση που έδωσε ήταν συνοπτικά «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι». Συγκεκριμένα, είπε ότι αποφασίστηκε «η προμήθεια νέων λεωφορείων με διαδικασίες διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού», παραδεχόμενος ότι «οι διαδικασίες προμήθειας νέου στόλου είναι χρονοβόρες». Ανάλογη ήταν και η απάντηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όπου αυτό που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι η έγκριση των προσλήψεων από το υπουργικό συμβούλιο, για να ακολουθήσει μια εξαιρετικά χρονοβόρα διαδικασία για την ολοκλήρωσή τους.

Στη συνέχεια έδειξε πως η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί την κατάσταση αυτή για να προωθήσει άμεσα τη μεγαλύτερη εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων στις αστικές συγκοινωνίες. Είπε ότι η κυβέρνηση από τον Οκτώβρη έχει ξεκινήσει τη διαδικασία ανάθεσης δρομολογίων της Αττικής στα ΚΤΕΛ Αττικής, τα οποία θα συμμετέχουν με 200 οχήματα και 550 οδηγούς, ενώ παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 300 οχημάτων από ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν και την τεχνική υποστήριξή τους.

Ετσι, η κυβέρνηση παραδίδει περίπου το 30% του συγκοινωνιακού έργου στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες εμπλέκονται σε όλες τις δραστηριότητες (οχήματα, προσωπικό και τεχνική υποστήριξη). Η συμμετοχή των ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτικών επιχειρήσεων αποτελεί σχεδιασμό πολλών ετών, που έχουν προωθήσει με νόμους όλες οι κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ. Ακόμα και αυτή η μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών θα ολοκληρωθεί πολλούς μήνες μετά και όχι τώρα που υπάρχει ανάγκη για συχνότερα δρομολόγια.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ